Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Lenge siden jeg har skrevet en blogg her nå, nærmere bestemt to måneder. Derfor tenkte jeg å begynne på en miniserie på to deler hvor jeg i første del fokuserer på irritasjonsmomenter i skytespill. Hva neste del skal gå ut på kan dere gjette selv, og forhåpentligvis vil jeg ikke vente så lenge med å skrive den.

Skytespill. En av de mest populære sjangerene innenfor spillmediet, men kanskje også den hvor det er enklest å bli irritert. Av den grunn har jeg kommet frem til en liste hvor jeg presenterer de tre mest plagsomme hendelsene/tingene jeg har opplevd, og stadig opplever innenfor min favorittsjanger. Mine damer og herrer, len dere tilbake og nyt!

På tredjeplass finner vi det å spille mot noen som holder et urettferdig mye høyere nivå enn deg. Dette kan være et resultat av dårlig matchmaking i spillet, men er fortsatt plagsomt til de grader. Er det ikke slik at alle liker å vinne i spill, eller for å si det på en annen måte: du misliker å tape? Innimellom treffer man på folk som kunne slått deg lett selv om de i forkant av runden hadde stukket en 50-kalibers rifle opp et visst sted, drukket saft av påfrosne katter, og gnidd eddik i øynene. Alle ønsker å være best og selv bli oppfattet som nevnte figur, men det å møte på folk med umenneskelige skillz kan ødelegge spillopplevelsen totalt.

På andreplass finner vi noe som er relativt vanlig innenfor flerspilleren til diverse spill. Nesten like populært som selve sjangeren, er det å spille mot andre over nett, men det er ikke alltid man har like god nettverksforbindelse som alle andre, og det kan fort oppstå forsinkelser, eller LAGG! Hvor irriterende er det vel ikke å fylle flere titalls blykuler inn i skallen på en fiende, for så finne ut at man så et "spøkelse" av ham, og at han i virkeligheten sto bak deg og slo deg ned med kolben/stakk en kniv inn i deg, før han/hun til slutt teabagger deg? Dette er selvfølgelig et ekstremtilfelle, men like irriterende er det å ha en konstant forsinkelse på noen tideler. Dette er ikke uvanlig, og alle har opplevd det. Gi en applaus for lagging, som klarte å karre til seg en andreplass på denne prestisjefylte listen!

Da har man kommet frem til førsteplassen, og dere alle venter vel å lese noe som begynner på "c" og slutter på "heat", men "cycling heat" er altså ikke det jeg prøver å komme frem til her. Cheatere/juksere derimot, er noe som virkelig er plagsomt. Grunnen til at jeg har valgt dette fremfor tredjeplassen, er at de som faktisk er gode i et spill fortjener å vinne og de spiller tross alt med samme regler som oss andre. Juksere på sin side, er folk som har en uforståelig og eselslikkende smak når det gjelder underholdning. Disse kan virkelig få en til å rive seg i håret, og værst er det at det er smittsomt! Folk som oppdager andre cheatere trenger ikke nødvendigvis å melde fra til spillutvikler, men tvert om prøver å gå i lære hos en cheater-sithlord og gå over til den mørke siden. Ild i tørt gress vil være en passende metafor som beskriver den videre utviklingen, og spill kan bli periodevis ødelagt av noen få som klarer å nyte en seier selv om de ikke på langt nær har fortjent den.

Håper denne bloggen har vært fin underholdning i natt, eller på morgenen/dagen/kvelden, avhengig av når du leser den. Skriv gjerne om egne opplevelser, eller hvordan deres egne lister ville ha vært. Takk for oppmerksomheten, og godt nyttår fra Petter (jeje, det er noen dager siden, men det er fortsatt et relativt nytt og ungt år vi er inne i)!

Bildet er totalt random, men jeg syntes det var litt morsomt og ville derfor dele det med dere :)
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
haha godt sagt, men så er det umulig å unngå alle tre nevnte grunner, uheldigvis.
Lurer på hva de kvinnelige brukerene her på GR tenker om bildet ditt..
  • 0
He he morsom blogg Flott "bilde" du hadde med Women=evil
  • 0
Det du tar opp her er fantastisk accurate xD god blogg
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Ganske bra blogg! Godt å ha konsoll og ikke PC, for der er det nesten ingen som cheater
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
Artig og god blogg
Just kill him with your awesome
  • 0
Spiller ikke så veldig mye FPS spill, men er enig i at cheatere og lagging kan være svært irriterende.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Tusen takk for gode og positive kommentarer folkens. Hyggelig å se at dere er enige, og når det gjelder bildet er det ikke noe jeg mener personlig, så jeg håper at også de kvinnelige brukerne ser humoren og ironien i det.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Gode poeng dette her Petrol

Selv om jeg har opplevd dette, så liker jeg FPS spill likevel. Føler disse spillene gir meg en bra utfordring uansett om jeg er god eller ikke.

Takk for god blogg Petrol
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Genialt bilde
Rise and rise again, until lambs become lions.
  • 0
Du har helt rett Lag er det værste jeg vet om
"I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
  • 0
lagging er noe av det værste jeg vet, kanskje være en juksere.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
spiller nesten bare fps og eventyr spill, men må si du har noen gode pong her
Per aspera ad astra
  • 0
Cheatere er det ikke så ofte jeg treffer på, ettersom jeg alltid spiller på konsoll.
De to andre derimot, kan jeg så gladelig si meg enig i at jeg hater.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Enig i alle tre punkter. Møter ikke så mange cheatere på Xboxen (R.I.P), der er det stortsett glitchere...

På PC er det nok av cheatere derimot.

Gleder meg til del 2!
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Jeg spiller også på konsoll, så jeg opplever ikke cheating så ofte selv, men når det først skjer er det det værste som er i spill.

zonyy: Så ille er jeg nok ikke, men jeg kan bli i litt dårlig humør for det...
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Kan skrive under på alle plassene. Det verste jeg vet er folk som cheater med bazookaen på The Conduit, de får evig skudd og slipper å lade. Da blir det det ultimate våpen. Er ekstremt enig i at cheatere fortjener første plassen.

Gleder meg til neste del (som mest sannsynlig heter: "Derfor skal du forgude skytespill!").
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Lag is gay, cheaters are fools, High level dudes have no life, hehe.

FPS spiller jeg ikke aktivt, men har møtt alle problmene og det er litt irriterende, men ikke så mye siden jeg gir blaffen i ranking og slikt.
Livet kan av og til virke meningsløst, heldigvis kan man gjøre noe med det ^^.
  • 0
vel siden jeg er helt imot fps til konsoll, Så finner jeg nok desverre cheatere i ny og ne:/.

Og siden mw2 er såkalt "konsolisert" så er multiplayer delen helt elendig til tider :/ jaja kan ikke få hele kaka hele veien
  • 0
"Derfor skal du hate skytespill!"

Nei, feil derfor skal du hate skytespill..
Fem-stjerners medlem
  • 0
Haha. Genialt!!
Bra skrevet. Cheatere er helt tragiske assa.
Tilfeldig tekst
  • 0
Utrolig bra bilde, hvor finner du sånt?!
Kålroten
  • 0
Kjønner ikke at de gidder... det er jo ikke GØY å vinne når du VET at du ikke fortjenner det
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Matchmaking ja, kor evig forbanna jeg blir når jeg spiller Mw2 og folkene jeg spiller med har 3dje gang prestige.
At de ikke kan ordne det slik at de man spiller mot ligger på samme nivået som deg er utrolig.

Lagging...UHG

Cheating...BRENN!!!!
...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!