Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Etter å ha lest bloggen til Jon Cato angående vanskelighetsgrader fikk jeg også lyst til å skrive en blogg om det samme. Nemlig vanskelighetsgrader i spill.

Nesten alle spill har vanskelighetsgrader, kun sandkasse/open world spill som ikke har vanskelighetsgrader som Gran Theft Auto osv.

Vanskelighetsgrader er jo en viktig del av et spill når man først begynner. Ettersom et spill med ingen vanskelighetsgrad kan være for lette for noen og for vanskelig for andre.

Mange spill har 3 eller 4 vanskelighetsgrader. Som Uncharted 2: Among Thieves som har Veldig lett, Lett, Middels, Vanskelig og Dødsvanskelig (Crushing). Og Gears of War som også har 4 typer vanskelighetsgrader.

Selv før begynte jeg med spill med den aller enkleste vanskelighetsgraden. og når jeg har runnet det prøvde jeg meg på den høyeste eller middelse. Men nå tar jeg alltid på den middelse eller høyeste vanskelighetsgraden. Men hvorfor? Det vet jeg ikke!

Skytespill er en av de sjangerne som trenger mest vanskelighetsgrader. For høyere vanskelighetsgrad du har på. For fortere dør du/får mer skade.

Noen spill har dessverre ikke så veldig balanserte vanskelighetsgrader der om man spiller på den letteste kan det kjennes ut som man spiller på den neste høyeste som er veldig dumt.

Noen folk liker også mange ganger å tøffe seg foran kompisene/venninnene sine for å ha på høy vanskelighetsgrad som også er litt dumt. Man burde aldri starte på en høyeste vanskelighetsgraden før man vet hvor strevende det kan være. Men for de som er god kan det være bra.

Som skrevet tidligere så startet jeg før alltid på den letteste vanskelighetsgraden. Men nå starter jeg alltid på den middelse, nest høyeste eller den høyeste.

Hvilken vanskelighetsgrad starter du på når du har fått et nytt spill?
  • 0
jeg starter altid på medium. Bra blog forresten
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Jeg starter alltid med medium, så tar jeg på det vanskeligste.
  • 0
Jeg starter alltid på middels/medium. Hvis jeg fort finner ut at det blir for vanskelig (noe det sjeldent blir), bytter jeg til letteste. Ja, et spill skal gi en utfordring, men jeg mener at man skal nyte spillet, ikke bli frustrert av å stå fast.
En Fuego!
  • 0
På PC begynner jeg på nest høgste/middels og på PS3 på vanskeligste for å få mest mulig trophies!
Min kreativitet måtte gi tapt her...
  • 0
Jeg starter nesten alltid på medium, og noen ganger lett, kommer egentlig på hva slags spill det er.

Men når det kommer til ubalanserte vanskelighetsgrader er F1: Championship Edition et monster (ihvertfall for meg), på det letteste er det altfor lett (og da mener jeg LETT), men på medium er det akkurat som om du spiller på det vanskeligste, så hard er så og si helt umulig for meg.
I was frozen, today!
  • 0
som vanlig Normal, men hvis jeg kommer til en "sitte-fast" level så tar jeg den på easy
they are like humans...individually weak and bred to fast
  • 0
Jeg spiller alltid med normal vanskelighetsgrad og prøver meg på høyere om det blir lett.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Starter alltid med Normal. Med mindre det er Uncharted eller Call of Duty. Da går vanskelighetsgraden mest i Hardened/Hard.

Synes du med en middels vanskelighetsgrad "fredfullt" kan få med deg historien og sjelen i spillet, uten at det blir for enkelt, eller at du kaster kontrollen i gulvet.
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Jeg spiller alltid på det letteste, men mindre achievements krever høyere.
Så tar jeg det heller på høyere vanskelighetsgrad ved neste gjennomføring.
Liker å sløve med spill, skal jeg dø hele tiden blir jeg bare arg og gjemmer spillet bort.
  • 0
Som deg nå, begynner på middels og går oppover når jeg har runna det
Men hvis det er en spillserie eller sjanger jeg vet at jeg mester så kan det være at jeg går rett på hard
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
kommer annpå hvilket spill jeg skal spille, vist jeg vet at spillet er beinhardt til og med på easy så tar jeg det letteste.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
hvis det er tre grader tar jeg den i midten hvis det er fire tar jeg den nest enkleste
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Sliter du med temperamentet, ikke prøv noen av Call of Duty spillene på veteran. Det er selvmord.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Jeg har gått gjennom CoD4 og MW2 på Veteran og jeg lever fortsatt
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
Liker utfordringer når jeg spiller, så hvis den vanskeligste vanskelighetsgraden er tilgjengelig med en gang begynner jeg på den. Eksempler på slike spill er jo Call of Duty. Ellers spiller jeg på nest øverste for å låse opp den vanskeligste.

Når jeg tenker meg om er det sikkert derfor jeg aldri kom lenger enn halvveis i den første banen på Halo 3...
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Normal...alltid.
This is great banter, it really is.
  • 0
Har det slik som ZubiMar, jeg liker utfordringer, så som regel går jeg løs på den vanskeligste graden som er tilgjengelig. Altfor mange spill er i overkant lette nå til dags føler jeg, så vanskelighetsgraden Hard er ikke slik den en gang var. Bortsett fra Demon's Souls: Oh Man brings back the old days. Her blir du straffet av det minste feiltrinn, men også belønnet til grader for din suksess
  • 0
normal/medium slik som på cod 4 spillte jeg spillet på regular først og så hardend
Per aspera ad astra
  • 0
Normal, ftw. Letteste kan man alltids ta etterpå. Dessuten unlocker man som oftest "Hard" ved å gjennomføre det på Normal.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
som regel alltid 1 grad lavere enn det høyeste.. eller 1 grad over normal.
  • 0
Begynner alltid på medium. Jeg vil ha utfordring i spill jeg spiller, men jeg vil ikke sitte fast og slite med å komme videre, for da blir flyten ødelagt.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Begynner som regel på nest høyeste vanskelighetsgraden.

Halo 3 og enda mer Halo 3 DST synes jeg balanserer vanskelighetsgraden bedre enn noen andre spill, takket være AIen. I de fleste spill ligger forskjellen i hvor mye du tåler.

God blogg

Gears of war har 3 vanskelighetsgrader (dessverre) btw

Lagt til 2010-01-17 15:20:
Arg! Hater at det ikke går an å skrive Halo 3 DST

Lagt til 2010-01-17 15:20:
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
BlueDaf: Mellomrom vettu
Halo 3: ODST
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Jeg vil nødig bli sett på som unormal, så jeg kjører normal i første gjennomspilling.
-Kill -Loot -Return.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!