Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Iallefall på spillfronten. Lenge så 2009 ubeskrivelig bra ut. Men så kom utsettelsene. Den ene store spilltittelen etter den andre ble dyttet frem i tid, og det hele begynte å virke som om det som skulle bli DET store spillåret, heller ble forvandlet til det store utsettelsesåret. Og finanskrisen har helt klart satt sine spor.

Men dette til tross, syntes jeg allikevel at 2009 har vært et knakende godt spillår. Se bare her: Uncharted 2: Among Thieves, Left4Dead 2, Assasin's Creed II, Call of Duty: Modern Warfare 2, Resident Evil 5, Street Fighter IV, Forza Motorsport 3, Killzone 2, Dragon Age: Origins, inFAMOUS, Grand Theft Auto: Chinatown Wars, Halo: ODST, The Legend og Zelda: Spirit Tracks og New Super Mario Bros. Wii + en bunke andre spilltitler har underholdt oss igjennom 2009.

Så selv syntes jeg at fjoråret har vist seg å være ganske så flott allikevel. Og for en gangs skyld føler jeg at jeg har hatt tid til å sette meg ned og nyte hvert eneste spill jeg har kjøpt, uten å måtte tenke på at jeg raskt må bli ferdig til neste spilltittel dukker opp i butikkhyllene.

Men det er ikke å stikke under en stol at 2010, på nåværende tidspunkt iallefall, ser helt overlegent brilliant ut. Og til tross for at det er en drøss av fantastisk lovende spilltitler som kommer ut iår, har det ikke vært vanskelig å plukke ut de 10 spillene jeg gleder meg aller mest til. Her er de som ser mest lovende ut i mine øyne, presentert i tilfeldig rekkefølge:


Red Dead Redemption
Platform: Playstation 3/Xbox 360
Sjanger: Action
Utvikler: Rockstar: San Diego
Utgiver: Rockstar Games
Utgivelsesdato: 30. April 2010

En sjanger som er stor mangelvare på de nye konsollene, er western-spill. Vi har Call of Juarez, men jeg har troen på at Rockstar San Diego kommer til å feie den lille motstanden som er av banen og være kongen på haugen i en god stund fremover, når spillet slippes i slutten av april. Historien finner sted i 1908 og spilleren tar kontroll over John Marston, som er på søken etter de gjenværende gjengmedlemmene sine, hvorav sporene leder han til Mexico. Og siden Rockstar Games er mestere på å lage åpne sandkasse-spill, vil lite overraskende Red Dead Redemption følge i samme fotspor, i likhet med Grand Theft Auto 4. Spillet vil også benytte seg av samme spillmotor. Valgfriheten er et av spillet store styrker: Man kan spille på lovens side og hjelpe reisende med å flykte fra banditter, levere fiendene levende til sheriffens kontor, eller man kan kan ta rollen som en nådeløs forbryter og drepe alt som står i veien for deg. Gleder meg til heftige skuddvekslinger mot fryktløse banditter fra hesteryggen, i åpne og levende prærielandskap. Soleklart et av de spillene jeg ser aller mest frem til iår.

Trailer:
http://www.gametrailers.com/video/my-name-red-dead/59560

Final Fantasy XIII
Platform: Playstation 3/ Xbox 360
Sjanger: Rollespill
Utvikler: Square Enix
Utgiver: Square Enix
Utgivelsesdato: 9. Mars 2010

Square Enix er snart klare med årets mest lovende etterlengtede rollespill, Final Fantasy XIII, som er blitt en av verdens mest elskede og populære spillserie igjennom tidene. Det er første gang at Final Fantasy-serien lanseres på de nye generasjons-konsollene, både på Playstation 3 og Xbox360. Nå er ventetiden snart over og det ser sannelig ut til å være verdt eneste sekund. Grafikken ser nydelig ut med fantastiske mellomsekvenser og stemmeskuespillet ser ut til å holde mål. Og med et nytt, spennende kampsystem har jeg vanskelig for å tro at Lightning's eventyr kan slå helt feil.

Trailer:
http://www.gametrailers.com/video/international-trailer-final-fantas
y/60730


God of War III
Platform: Playstation 3
Sjanger: Action
Utvikler: Sony Santa Monica
Utgiver: Sony
Utgivelsesdato: Mars 2010

"There will only be chaos". Etter å ha blitt forrådt av gudene, er Kratos ute etter hevn over hele Olympus. De to foregående spillene ble sluppet til Playstation 2 og er blitt en av de mest populære Playstation-titlene. Kritikerne hyllet spillene og fansen gledet seg over at Sony Santa Monica annonserte God of War III under 2008's E3-messe. Vi bli lovet episke bosskamper, fantastisk grafikk, storslått musikk, omgivelser i bevegelse, nye våpen, samt litervis med blod i 2010's største voldsballett... Sony's sterkeste kort i første halvdelen av 2010, ved siden av Gran Turismo 5 (hvis det i det hele tatt dukker opp før sommeren). Dette blir herlig!

Trailer:
http://www.gametrailers.com/video/e3-09-god-of-war/50389


Alan Wake
Platform: Xbox 360
Sjanger: Action/Skrekk
Utvikler: Remedy
Utgiver: Microsoft
Utgivelsesdato: Mai 2010

Skrekkspill er en stor mangelvare på de nye konsollene. Det har finske Remedy tenkt å gjøre noe med. Vi blir satt i skoene til Alan Wake. som er en bestselgende forfatter. Etter 2 år med skrivetørke tar kona hans, Alice, med seg mannen til en liten by i Bright Falls, i håp om at skriversperren skal løsne opp. Men plutselig blir Alice sporløst borte og Wake befinner seg fanget i en slags mareritttilstand. Og snart innser han at hans siste verk blir realisert, selv om han ikke husker at han har skrevet historien. En av de mest lovende titlene i 2010 byr på skummel atmosfære og en tilsynelatende spennende historie. Jeg håper virkelig et besøk til Bright Falls vil føre til søvnløse netter.

Trailer:
http://www.gametrailers.com/video/e3-09-alan-wake/50059


Heavy Rain
Platform: Playstation 3
Sjanger: Eventyr
Utvikler: Quantic Dream
Utgiver: Sony
Utgivelsesdato: 24.Februar 2010

Skaperne av Fahrenheit, franske Quantic Dream, står for årets mest orginale og ambisiøse spillprosjekt, Heavy Rain. Vi ser igjennom øynene til 4 vidt forskjellige personer. Ethan Mars, en ung far til to små gutter, FBI-agenten Norman Jayden, journalisten Madison Paige og den pernsjonerte privatetterforskeren Scott Shelby. Alle disse menneskene blir satt i uheldige situasjoner, og mens trådene løses opp, krysses deres veier. En følelsesladet thriller med modent tema og innhold, med stort fokus på reelle situasjoner. Spilleren har deres skjebne i sin hule hånd, og for hver avgjørelse du tar, kan det bringe store konsekvenser for historien videre.

Trailer:
http://www.gametrailers.com/video/japanese-mystery-heavy-rain/
60691



Mass Effect 2
Platform: Xbox 360/PC
Sjanger: Action/Rollespill
Utvikler: Bioware
Utgiver: EA
Utgivelsesdato: 28. Januar 2010

Da Mass Effect ble sluppet i 2007, endte det raskt opp som et av de beste action/rollespillene noensinne, satt i et nydelig science-fiction univers. Og nå endelig i 2010, er Bioware klare med den etterlengtede oppfølgeren.Vi bli nok engang med kommandør Shepard og historien tar plass kort tid etter Mass Effect, nærmere bestemt 2183. Krysser fingerene for deilig rom-action med en spennende historie, større utvalg i karakterklasser og masse atmosfære. Mass Effect er planlagt som en triologi, så vi får håpe at vi ikke trenger å vente så altfor lenge på det avsluttende kapittelet i dette episke romeventyret. Aller først ut er uansett Mass Effect 2 og det ser uhyre lovende ut.

Trailer:
http://www.gametrailers.com/video/e3-09-mass-effect/50067


Super Mario Galaxy 2
Platform: Nintendo Wii
Sjanger: Platformer
Utvikler: Nintendo
Utgiver: Nintendo
Utgivelsesdato: Q3-Q4 2010

Nintendo's maskot, den sjarmerende rørleggeren Mario, ser det ut til at ingen bli lei av. Og det er det heller ingen grunn til. Helt siden jeg var liten gutt har jeg spilt utallige Mario-spill som har blitt lansert. Selv om spillene i essensen er den samme: Prinsesse Peach er kidnappet av Bowser og Mario er den eneste kapable til å redde henne. Vi blir tatt med igjennom fantasifulle baner, hvor vi må hoppe, samle mynter samtidig som vi er på utkikk etter hemmelige veier videre. Allikevel klarer Nintendo å fornye en allerede genial spillmekanikk hver eneste gang og bringe serien til nye høyder. Super Mario Galaxy, som kom i 2007 ble hyllet av både store og små og kåret til årets spill av uttalige spillmedier. Så at froventningene er store til oppfølgeren, er vel nesten en underdrivelse. En gledelig nyhet er at Yochi vil spille en stor rolle. Så vi kan nok vente oss en magisk romferd når spillet slippes en gang til høsten.

Trailer:
http://www.gametrailers.com/video/e3-09-super-mario/50298


The Last Guardian
Platform: Playstation 3
Sjanger: Eventyr
Utvikler: Team Ico
Utgiver: Sony
Utgivelsesdato: 2010

Team Ico står for kanskje to av de mest elskede og unike spillene i Playstation 2's era, Ico og Shadow of the Colossus. Unike spillsettinger i fantastiske univers med rørende historier og engasjerende gameplay. Dessverre ble ingen av spillene store salgssuksesser og måtte gudene vite hvorfor. Kritikerne elsket spillene og de som faktisk kjøpte spillene hadde svært spesielle og minneverdige spillopplevelser i vente. The Last Guardian har hovedfokuset rundt forholdet mellom en liten gutt og en stor fjærkledd skapning, som ser ut til å være en slags blanding mellom en katt og en griffin. De to skaper et helt spesielt bånd og må jobbe sammen for å løse oppgaver og bekjempe fiender i historiens løp. Spillet ser helt nydelig ut og traileren som er sluppet, er beviset på at vi har noe helt spesielt i vente. Krysser det som krysses kan for en 2010-lansering.

Trailer:
http://www.gametrailers.com/video/tgs-09-the-last/56978


New Zelda Wii
Platform: Nintendo Wii
Sjanger: Action/Eventyr
Utvikler: Nintendo
Utgiver: Nintendo
Utgivelsesdato: Tør vi håpe på 2010?

Hvor skal jeg begynne. Jeg har vokst opp med både Mario og Zelda, så disse karakteristiske spillfigurene har en helt spesiell plass i mitt spillhjerte. Den grønnkledde Link som blir sendt ut etter å redde prinsesse Zelda. Han blir ledet igjennom Hyrule's sletter og med et gameplay som fokuserer på action, gåteløsning og eventyr av beste sort, kan man alltid vente seg en uforglemmelig og eventyrlig reise igjennom varierte omgivelser og ta del i noen av de mest spektakulære og oppfinnsomme bosskampene i digital spillform. Blir spennende å se hvordan Nintendo vil føre en av deres mest populære spillseire videre. Blir det lansering i 2010 mon tro.

Trailer: Hadde det bare vært en trailer...


Mafia 2
Platform: Playstation 3/Xbox 360/PC
Sjanger: Action
Utvikler: 2K Czech
Utgiver: 2K Games
Utgivelsesdato: Mai-Juli 2010

Oppfølgeren til Mafia: The City of Lost Heaven tar plass i en fiktiv by, Empire Bay (basert på av byer som New York, Chicago og San Fransisco), i tidsrommet 1945-1955. Spillet vil være et åpen-verden spill, i likhet med Grand Theft Auto-spillene. Og likhetene stopper ikke der. Mafia 2 vil også ha et lignende cover-system, stort utvalg av diverse bilder og våpen. ut ifra trailere og bilder ser spillet uhørt bra ut og jeg gleder meg virkelig til å ha en hovedrolle i et gangsterdrama, hvor jeg har muligheten til å påvirke situasjoner og hvordan disse kommer til å ende. Blir nok et av de største spillene i 2010.

Trailer:
http://www.gametrailers.com/video/gc-09-mafia-ii/54687


Hvilke spill ser DU mest frem til i 2010?
  • 0
BAD COMPANY 2!!!!1!
  • 0
Skal ærlig innrømme at de fleste spillene på denne listen ligger også på min liste.

Faktisk også litt spent på FF14. For å se om det faktisk vil gå ann å spille Online spill på PS3. Det ville vært godt Bare ligget i senga og geeka online game

Men gleder meg nok mest til; Bioshock 2, Mafia 2, God of War 3, Heavy Rain, FF13, Gran Turisimo 5, Last Guardian og Resident Evil 5 DLC'er
I am not destroying the world, I'm saving it!" - Albert Wesker
  • 0
Alan wake! Og kanskje Mafia 2.
lol.Alle vi gutta er våken ennå
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Gleder meg mest til det nye Zelda på Wii, uten tvil Og foresten så er dette et av de lengste bloggene jeg har sett
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Nice liste det der. Selv gleder jeg meg mest til No More Heroes 2, Super Mario Galaxy 2 og Red Steel 2. Mange oppfølgere. Gleder meg også selvfølgelig til nye Zelda, om det dukker opp i år.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
de jeg gleder meg til i 2010 er som følger.

-BF BC 2.
-pokemon heartgold.
-final fantasy XII.
-red steel 2.
-monster hunter tri.
-nye zelda til wii.

har sikkert glemt noen, men de er de jeg kommer på i farten.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
ZELDA!!!!!!!!!
  • 0
Host Host Starcraft II

Og The Elder Scrolls V hvis det kommer ut i år
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Dette spilleåret kommer til å bli det beste jeg noen gang har opplevd med utrolig mange store titler Jeg gleder meg som et lite barn for å si det slik
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Med unntak av Mass Effect 2 og Allan Wake, så skal jeg ha alle de spillene du listet opp her. De eneste grunnenne til at jeg ikke skaffer meg Allan Wake og ME2 er grunnet 360, som jeg ikke har.

Gleder meg uansett grasiøst til spillåret 2010. Til nå kan det se ut til å slå 09, og kanskje til og med gruse det hardt ned i støvlene
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Bra blogg! Ser mest fram til disse (rangert):

1. Alan Wake.
2. Mass Effect 2.
3. Rage.
4. Battlefield: Bad Company 2.
5. God of War 3.
6. Metro 2033.
7. Heavy Rain.
  • 0
1: Super Mario Galaxy 2
2: Pokémon HGSS
3: Zelda Wii
Take off every zig, for great justice
  • 0
1. Halo reach
2. Battlefield bad company 2
3. Nye zelda
4. Monster hunter tri
5. Fable 3
6. Super mario galaxy 2
7. R.U.S.E
8. Metroid other m
9. The elder scrolls v
10. professor layton: the last time travel
Per aspera ad astra
  • 0
Ser ikke fram til noen av de du nevner.
:D <3<3<3
  • 0
1)Alan Wake
1)Halo Reach
3)Bioshock 2
4)Splinter Cell Conviction
5)Mass Effect 2
6)Fable 3
7)Bad Company 2
Crackdown 2
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
project natal!!! regnes ikke det som er spill

Lagt til 2010-01-17 18:28:
????????????
We are one!
  • 0
Siterer maxyymum:
project natal!!! regnes ikke det som er spill


Regnes Dual shock som et spill ?
This is great banter, it really is.
  • 0
Gleder meg til mange av titlene, problemet er bare om lommeboka kommer til å tåle dette?
Livet kan av og til virke meningsløst, heldigvis kan man gjøre noe med det ^^.
  • 0
Så KLART Battlefield Bad Company 2!!
Så er det Just Cause 2
  • 0
Final Fantasy og New Zelda Wii selvfølgelig. Ellers ser God of War III og Mass Effect II ganske snasene ut de og.
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Regnes Dual shock som et spill ?

kansje det.
We are one!
  • 0
Bioshock 2, Mass Effect 2 og Elder Scrolls 5 hvis det kommer
Les en bok, pok en snok!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!