Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

OBS: ANMELDELSEN VIL INNEHOLDE EN DEL SPOILERE ANÅENDE SMAK, PRIS OG RETT OG SLETT ALT DU HAR I VENTE!

Produkt: Sourcream & onion chips
Utvikler: Maarud
Utgiver: Maarud
Tyngde: 200 gram
Kjøpt tilstand: Middels tempratur, fast form
Aldersgrense: Ukjent

Om jeg skulle beskrevet meg selv i ett ord, så ville det blitt «chipskjenner», og da er det ikke så rart at jeg må anmelde en chips også. Og denne gang blir det en nykommer på markedet, nemlig Maaruds helt egne, Sourcream & onion chips! Vel navnet virker kjent, og det er fordi at Maarud nok en gang har hermet en allerede eksisterendes sort. For eksempel Pringles brukte Sourcream & Onion blandingen lenge før Maarud. Så om du har smakt for eksempel Pringles sin, så vet du stort sett hva du har i vente. Bare bedre!

Posen koster hele to tiere i butikken, altså 20 kr. Det er i hvert fall sånn ca. den gjennomsnittlige prisen. Vel, da jeg nok en gang var oppe på den lokale Ica Maxien for å kjøpe litt digg til fredagskvelden, så valgte jeg altså denne chipsen. Jeg var full av forventing da jeg endelig fikk anledning til å åpne den store posen med det hellige stoffet som gikk for 20 dollar grammet nedi Brazil. Jeg brukte den klassiske «riv-i-begge-sider-metoden», og i motsetning tli forrige gang, så funket det. «Kaposh!», eller noe sånt lød det når jeg åpnet den. «Ikke et «ritsj»?», tenkte jeg, Mystiskt!

Nå hadde jeg endelig mulighet til å teste chipsen. Jeg stakk hånda nedi, hentet opp et flak eller to, og og kastet dem inn i munnen. Med en gang fester tungen seg til den herlige sourcreamen, og løk lukten fyller munnen min. Det er når du først begynner å tygge du kommer til det virkelige gode. Da kjennes den gode gamle Maarud-chips-smaken, og den er herlig. Fersk, deilig chips, med en frisk og annerledes smak. Maarud presenterer Sourcream & Onion på en helt annen måte enn hva Pringles gjorde, og det mener jeg på en positiv måte.

Og når du først er i gang så kan du faktisk bare sitte og spise chipsen uten å bli lei, og slikt skjer sjeldent med meg. Og når du da sitter igjen senere på kvelden med en tom chips pose i hånden, og alle vennene dine har dratt fordi du ikke ville dele, så sitter du igjen med en tanke i hodet: «Var det verdt det?»... «Totally!». Så du garanterer deg selv en herlig kveld om du går for denne neste gang du skal kjøpe chips. Kan også nevne at det jeg slikket opp hver eneste smule i posen, noe også du vil gjøre. Men jeg må advare deg, det er kanskje litt for få smuler. Det er aldri bra. Og jeg stusser litt på at chipsen ikke gikk ut før om noen måneder. Seriøst, hvem bruker 6 måneder på å spise en chips? Uansett så er det en uviktig detalj, men jeg får ikke tanken av hodet.

Jeg vet desverre ikke helt hvilken aldersgrense denne chipsen har, men ta med leg eller kanskje en voksen for å være på den sikre siden. Ellers så må jeg fraråde deg fra å steke, krydre, brenne eller dypfryse chipsen, for da får den ikke optimal smak. Du kan muligens dippe den, men ver for all del forsiktig. Altså, den er ganske så perfekt fra før. Chipsen passer godt med et iskaldt glass irsk whisky, gjerne Jameson. Eller Cola om du vil, eller begge deler... De blir tilsammen en fin mix! Og så kan du toppe alt med en sjokolade du faktisk skal få velge selv. Det er sterk anbefalt.

Alt i alt er dette en fantastisk chips, og definitivt den beste fra Maarud!

Smak: 9/10
Tilbehør: 9/10
Lyd: 8/10
Holdbarhet: 8/10
Opplevelse: 9/10

Hovedkarakter: 9/10

+ Herlig smak, enda herligere lyd når du åpner den, blir ikke lei av den, kan toppe alt med rett tilbehør.

- Kan feile med tilbehøret, litt få smuler, skuffelsen når du finner ut at der slutt... Det er tomt!

Nå kom jeg på det, det var Mature aldersgrense.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Jeg hadde gitt den 2/10. smaker dritt spør du meg.
  • 0
takk skal du faen meg ha nå vill JEG HA POTETGULL
Hagger says: That is the biggest explosion in my entire life
  • 0
Den er chill da Per !
How far will you go to save someone you love? Sometimes, its better not to know.
  • 0
Delvis enig med Per, den smaker ikke akkurat dritt da. Men kan ikke akkurat si den er særlig god heller.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
HAHA, lættis slutt XD

men kul anmeldelse ;D
  • 0
En god anmeldelse! Du bruker et godt språk og teksten er både informativ og litt morsom. Jeg er ikke fan av slike "anmelde mat/ting" blogger, men denne var faktisk ganske god.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Kult at du anmelder chips! En underholdende tekst dette her! Må nok kjøpes til helga

PS: Mann skal ALDRI spise sjokolade sammen med chips! Da blir smaken av sjokoladen ikke så spesiell, noe en hver sjokolade entusiast burde vite (noe jeg er).
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Sourcream & Onion er digg
Men salt chips fra Sørlands er den beste
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Smaken er som baken

...men jeg liker også dette potetgullet godt og er en favoritt i hjemmet mitt når lørdagen kommer
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Som vanlig en digg anmeldelse Hvis du skal jobbe med noe så er det vel... em... Jo! Prøv å fange interressen i en innledning!

Nå for tiden var er det voldsomt mye anmeldelser av ditt og datt ute og går...

Og forresten så er sourcream den BESTE chipsen i verden! ;D

Lagt til 2010-01-26 10:34:
Hvorfor står det "hovudkarakter"? Blanda du inn litt nynorsk for å hjernevakse oss eller? xD
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
jeg ville gitt den.. tja, vet ikke 7 eller 8/10.

Kjøpte den engang for lenge siden. den var god med ikke god på samtidig, men mer god en ikke god. vill gitt den 8/10.

Nå fikk jeg lyst på det også. Anmeld Pringles også.
*>"Nintedo-Brigaden>*!¤The Hyrule Solders"!¤
  • 0
Du utnevner deg selv til chpis-kjenner..
Det eneste jeg vet etter denne anmeldelsen, er at onion og sour cream chips smaker onion og sour cream. Tenk litt på det!

Det med posen og lyden den lager var jo en morsom ting, det er vel absolutt noe for "kjennere" ?
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Bra anmeldelse! Personlig er min favoritt Ost og Løk, men hver sin smak.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Takk for kommentarene folkens.

PerPenger: Så du ville gitt en dritt karakter 2/10. Det var da generøst.

Alebre: Gå og kjøp det da.

Fiskebob: Takk.

Crazy Kraken: Hyggelig at du likte bloggen da.

CEG93: Sjokolade er som kjent slaven til chipsen, og den skal gjøre alt for å få chips-opplevelsen best mulig.

Bernt Erik: Kommer til å være en slager for meg også i tiden fremover.

kvidogblog: Takker. Skal rette den skrivefeilen.

Mr Lugi: Skal tenke på det.

Dr Madnar Petrovich: Skal prøve å forklare bedre neste gang. Og det der med "om jeg skal beskrive meg selv i ett ord, ville det vært chipskjenner", var jo bare en spøk, om du ikke skjønte det.

dr peace: Takk. Skal teste den en gang.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Denne her er en av mine favoritter
If you push a man to his limits, he will kill you.
  • 0
haha likte denne Sørlands chips

Lagt til 2010-01-27 10:07:
e best
Hell i spill, uhell i kjærlighet. Hell i Kjærlighet, Uhell i spill. Uendelig Sirkel
  • 0
Hehe! God og morsom blogg, og spesielt siste avsnittet
Når det er sagt er jeg enda en av dem som forguder Sørlandschips, men etter å ha lest denne fikk jeg veldig lyst på litt Maarud.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
DIGGER chipsen! Skal kjøpe dette i morgen
  • 0
Beste chipsen jeg vet om

Bra anmeldelse...
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
The Alexander: Enig der. Førsteplassen på chips rankingen min er delt mellom denne og sørlandschips.

Petrol:Takk. Som jeg sa til The Alexander, så er Sørlandschips favoritten min, delt med denne. Sørlandschips: Spansk Paprika =

The Lost Boy: Konge!

Periso: Takk. Ser ut som om det er flere som digger denne.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Jeg er veldig enig i at denne chipsen er himmelsk. Og denne "anmeldelsen" var utrolig bra skrevet, og i tillegg kjempemorsom!
Mer og mer av vår import kommer fra utlandet - George W. Bush
  • 0
Hehe, takk. Må få kjøpt denne igjen til helga.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!