Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

"Nå har de vært ute av fengsel i snart 9 år, da. Men jeg er enig, de burde ha fått lenger straff."

Vet det, har da lest om dette før. Jeg mener de bør sitte inne lenger.

Tiåringer bør ikke i fengsel, men dette er monstre, ikke mennesker. De som solgte filmen eller spillet har lite skyld i noe sånt som dette.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Agreed.
En Fuego!
  • 0
Syke, syke jævler.
  • 0
Det finnes folk i denne verden som aldri skulle vært foreldre. De er ikke i stand til å oppdra barn og å lære dem forskjellen på rett og galt. Grunnen til at barn i 3-4 årsalderen slår er ikke at de liker vold eller ikke liker personen de slår. De gjør det for å få en reaksjon tilbake for å finne ut om det var rett eller galt det de gjorde.
Da er det så ekstremt viktig å si fra til barnet at det de gjorde var galt, og å straffe det med å kanskje sende det på rommet sitt eller andre ting som gjør at det kan forstå konsekvenser.
Jeg håper alle her på GR som får barn forstår dette, for det viktigste du kan gi et barn er grenser, ellers blir barnet usikkert og kan ty til slike ting som dette som en evig jakt etter respons.
Sett grenser for barnet ditt og ikke vær redd for at barnet skal gråte eller bli sur. Du gjør barnet ditt en tjeneste og det kommer ikke til å vokse opp å hate deg fordi du kjefter på det. Tvert i mot blir barnet trygt på deg og vet hvordan det skal forholde seg til deg og reglene dine. Men for all del, oppdra med kjærlighet!

Sånne ting som dette her har HELT klart med oppdragelse å gjøre.
  • 0
Det du sa der var veldig sant, jorgiz. Jeg kunne ikke vært mer enig med deg.
En Fuego!
  • 0
Jeg synes bare at det er viktig at folk som sier ting som at disse to guttene skulle vært drept og at de er monstre og sånt skal forstå at det ikke er deres feil at de blir slike personer. Jeg forsvarer ikke handlingene deres, men de trenger ikke at verden ber dem dra til helvete. De trenger hjelp til å forstå hvordan verden fungerer, for de har ikke lært av foreldrene sine.
Hvis de ikke får hjelp og støtte vil de mest sannsynlig utføre samme handling en gang til.
  • 0
Jeg tror det var nødvendig å skjerme samfunnet fra disse guttene. Når barn gjør noe galt, mener jeg ikke man bør straffe dem for bare å straffe dem, men for å hjelpe dem. De fikk jo hjelp i fengsel, de ble ikke akkurat buret inne for å komme inn i et kriminelt miljø.

Jeg så filmen "Boy A" i går, som handlet om en gutt som hadde, sammen med en annen jevnaldrende gutt, drept en jente da han var 10 år gammel. Da han slapp ut av fengselet, fikk han ny identitet, et nytt hjem og en jobb. Senere i filmen kom det ganske klart frem at det heller ikke var så lett å komme ut i samfunnet igjen. Til tross for at han hadde forandret seg, så folk på ham med avsky, akkurat som i dette tilfellet.

De har vært ute av fengsel i 9 år, og har ikke begått noe lovbrudd. Folk forandrer seg.

Uansett mener jeg de fikk som fortjent. Og hadde de ikke blitt satt i fengsel, hvem vet hva de hadde vært i dag?
En Fuego!
  • 0
Diskusjonen om man skal sette 10-åringer i fengsel eller ikke kan sikkert vare evig, men det viktigste av alt når det gjelder kriminelle er at de ikke skal utføre handlingen igjen.
Som de sier i hakkebakke skogen "gjort er gjort og spist er spist." Hva de to guttene har gjort får vi ikke gjort noe med og hvis straffen deres førte til at de klarte å få livet sitt inn på rett spor igjen så synes jeg det virker som om folk har gjort de riktige tingene for å hjelpe dem.
La oss ikke ødelegge to flere menneskeliv til ved å stenge dem ute og å dømme dem. Det de gjorde er en av de verste forbrytelsene jeg noen gang har hørt om, men de har tatt sin straff, de angrer og hvis vi er gode medmennesker så kommer de nok heller ikke til å gjenta sine handlinger.

Gjort er gjort og spist er spist!
  • 0
Du, min venn, er en fornuftig mann ^^
En Fuego!
  • 0
At to gutter på 10 år gjør noe slikt er helt sinnsykt! At et menneske generelt, kan gjøre noe sånt er sykt! Disse guttene må ha blitt misbrukt selv, under oppveksten. Det er ikke noen normale gutter på 10 år som planlegger noe slikt. De skulle fåt straff på 15 år. Greit nok, de er barn og vet ikke konsekvensene. Men når man dreper en gutt på 2 år, bør man ikke komme ut av fengselet på en god stund! Jeg skjønner ikke at mennesker kan gjøre noe sånt mot noen andre! Tragiskt!

Men uansett, god blogg, og bra skrevet Gamer123!
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!