Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Musikk er noe jeg alltid har likt. Det får meg i godt humør, mater mine vesle, skjøre trommehinner, hjelper meg gjennom kjedsomhet og får meg rett og slett til forstå hva som er flott med livet (eller, jenter er fortsatt på 1. plass, men du skjønner!) Det er et eller annet med musikk som virkelig får meg til å føle.

Hver gang jeg setter på en av favorittlåtene med headsett på hodet og volumet på FULL GUFFE, føler jeg et eller annet merkelig velbehag. Det er som rus, bare på en positiv, deilig og fortryllende måte. Og etter at den lave og mystiske introen er over, og det kommer et heftig men samtidig velkomponert gitarriff som fører sangen til epicness, begynner alle organene i kroppen min å danse. Musikken reiser gjennom ørene mine nedover i kroppen og alt av ting og tang som lydbølgene suser forbi, blir aktivert og danner dette pulveret av velbehag. Det er akkurat som sommerfugler i magen, som prøver å bryte seg ut ved hjelp av bormaskiner, uten hell, heldigvis.

Hvor deilig er det ikke å sette på en rolig og fin sang du kan sove til, etter en lang og slitsom arbeidsøkt på skolen eller jobben? Hvor deilig er det ikke å sette på en heseblesende sang etter verdens kjedeligste kveld? Hvor deilig er det ikke å endelig få høre på den sangen du nettopp har oppdaget, som du har lengtet og klådd etter i 1 uke, men som du ikke fikk høre siden du glemte iPoden da du dro på hytta?

Jeg blir aldri lei av å høre den latterlig episke og fantastiske koringen i "Bohemian Rhapsody" av Queen. Eller de fantastiske soloene til Brian May, for den saks skyld. Og for ikke å glemme de varierende sangene til Muse. Alt fra dritkule gitarriff, til roligere og mer avslappende sanger, og til slutt de mystiske sangene som danner harmoni mellom stemmen og instrumentene og gir deg gåsehud fra topp til tå. Dette, min gode venn, er kjærlighet.
Alt i alt er musikk noe jeg ikke kan klare meg uten. Jeg trenger det. Jeg er avhengig av det. Dagen er ikke det samme uten musikk!

*Kremt* Kan jeg få deres oppmerksomhet?

Musikk eier spill så heftig!

- Takk for meg.

(Og dere kan gjerne fortelle meg hva slags musikk dere liker i kommentarfeltet. Betyr musikk like mye for dere?)
Love will tear us apart.
  • 0
Kan trygt si at musikk er viktigere for meg enn spill. Spiller selv tuba i flere forskjellige korps, og jeg gruer meg til jeg potensielt må slutte til høsten.

Å jobbe med skoleoppgaver uten musikk på øret er et dødfødt prosjekt. Jeg MÅ ha musikk. Hører på alt fra metal til symfoni musikk
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Ine
  • Ine
Musikk er både viktig i sin enkelthet og for sluttresultatet av en film, et spill, et teaterstykke... All form for underholding egentlig (utenom underholdning som kun er visuell, f.eks. bøker og tegneserier). Musikk er for meg svært viktig, og hvis det er noe jeg gjør mer enn noe annet hver dag, er det nok å høre på musikk.
Riddle me this
  • 0
Musikk betyr nesten alt for meg! Har lyst til å jobbe som musiker fremover i livet mitt
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Hører på Rock(metal alt innen den sjangeren)litt pop,rap,Country
Hell i spill, uhell i kjærlighet. Hell i Kjærlighet, Uhell i spill. Uendelig Sirkel
  • 0
Musikk er ganske viktig for meg, ikke bare fordi det er avslappende, men også fordi det er utrolig givende å kunne spille en sang man har hørt på gitar (selv om jeg enda suger).

Hører på det meste av musikk.
Veldig glad i hard rock, klassisk og jazz.
Ikke fullt så glad i hip-hop og rap, selv om Frankrike og Japan produserer mye bra. Moderne listepop (Lady Gaga, Katy Perry, Akon, osv), liker jeg ikke i det hele tatt.
Musikk som blir promotert av lettkledde, oversminkede damer er bare uappetittlig.
Folk burde kjøpe musikk fordi den er god, og ikke fordi et par D-cups lyser deg i ansiktet.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
"Og for ikke å glemme de varierende sangene til Muse."

Waaaaaaaaait. WHAT.
Chill hard, man!
  • 0
Hør gjennom albumene, Martin!
Love will tear us apart.
  • 0
Har alle sammen på min iPhone, men kan virkelig ikke si det er veldig varierte. Noen virkelig til og med som direkte kopier av hverandre.
Chill hard, man!
  • 0
Kan ikke akkurat si meg enig der, ettersom de skifter "stil" etter hvert album..
Love will tear us apart.
  • 0
musikk er vikitg, men for min del hører jeg en del på spillmusikk, en god kombinasjon med andre ord.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Orker ikke å diskutere meg ihjel av en fanboy, men kan vise deg et fint eksempel.

Hør på Starlight, så hører du på Uprising. Merker du likheten? Du gjør det ja? Så fett da! : )
Chill hard, man!
  • 0
Nei, Martin, jeg gjør ikke det. : O Men så er jo vi mennesker konstruert til å oppfatte ting forskjellig, så jeg skal la dette ligge.
Love will tear us apart.
  • 0
Kunne ikke ha levd uten musikk. Å btw Muse er best!!!
  • 0
Personlig hører jeg ikke jeg ikke så mye på musikk, men noen favoritter har jeg. Her er mine topp fem:

- The Beatles
- AC/DC
- Eminem
- Pink Floyd
- Sweet (De har bare en bra sang, men den er tidenes beste sang, så... )
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Min topp 5 liste over artister (nå):

1. Rise Against
2. Slipknot
3. My Chemical Romance
4. Green Day
5. Avenged Sevenfold
  • 0
Oi, du tok opp denne gamle bloggen ja. Men jeg må si du har en god musikksmak, the zelda guy!

Min nåværende liste blir vel slik:

1. Muse
2. The Cure
3. The Strokes
4. Arctic Monkeys
5. Queen

Hvertfall dette jeg hører på mest for tiden.
Love will tear us apart.
  • 0
Jeg liker også litt Muse, men hører ikke så masse på dem
  • 0
Fyfaen musikk<33
Fem-stjerners medlem
  • 0
Enig med Martin Andresen. Muse er ikke spesielt variert musikk. Altså. Det er diggbart og jeg har hørt alle albumene flere ganger og de er skilled, men sammenlignet med andre alternative rockeband som for eksempel Radiohead så er Muse veldig lite varierte og utviklende i sin musikalske stil.

Anngående min egen musikksmak så satt jeg før fast i den der klassiske rock-stilen som inneholder for det meste 70s-band som Pink Floyd, Led Zeppelin, Rolling Stones, The Doors, The Beatles, Black Sabbath, Queen, The Who, etc (eller var det kanskje de fleste?). Syntes fortsatt disse bandene og denne stilen er awesome og jeg hører fortsatt på band som det ofte nok, men ser nå at det var en dum ting fra min side.

Det er så utrolig mye mer musikk der ute, og har over nyere tid lært meg å sette pris på alle musikksjangre, fra west coast hiphop til house og deathmetal. Begynner å bli en del tusen sanger jeg har på PCn, og jeg prøver stadig å sjekke ut og bli kjent med ny og uhørt musikk.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Denne bloggen begynner å bli nokså gammer nå, og har utviklet mitt forhold til musikk enda mer.

Er veldig enig med deg, Cladeus, om at 70s band ofte er the shit, spesielt Queen og The Cure, selv om sistnevnte var størst på 80- tallet. Men jeg er også veldig glad i 00s band, slik som Arctic Monkeys, Kings of Leon, My Chemical Romance, The Killers, osv.!

Jeg har dessverre en veldig lukket musikksmak, og hører mye på de samme bandene. Er dårlig til å oppdage nye band på egenhånd. Kjipt dette her!

Lagt til 2011-05-15 23:10:
Og Muse vil alltid være min favoritt. Måtte si det.<3
Love will tear us apart.
  • 0
Som sagt, 70s band er ofte the shit, men jeg syntes synd om de som kun hører på denne musikken og holder seg fast på ideen om at musikk var best på 70-tallet, og ikke er villige til å sjekke ut andre former for musikk, spesielt av nyere ting. Er alt for mange folk som forholder seg slik til musikk (inkludert meg selv, før), og jeg ser veldig mange av dem her på GR. Prøver å lære meg å like alle sjangre, men jeg klarer ikke like jazz, drum'n'bass, techno og grindcore, for some reason...
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Hører stort sett på alt, men er nesten blitt sånn anti-retro-musikkentusiast. Noen må veie opp for de som forguder gamle dager og musikken som var da. Stort sett så er musikken jeg hører på mindre kjent. Ikke alt er det, hører på mye mainstream musikk også, men jeg holder meg stort sett til det som ikke ligger på overflaten. Musikken i dag er vel stort sett ganske åpen og tilgjengelig uansett, pga. internettet. Ukjent musikk i dag er ikke akkurat mixtapes som blir produsert opp i 10 stykker, slik det var før internett ple poppis.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Missing Avatar
  • Orph
Enormt opptatt av musikk selv. Jeg sliter med å definere musikksmaken min, for den er veldig all over the place, så jeg nøyer meg med å si at jeg hører på god musikk, jeg. Enten det er pop, death metal, klassisk, jazz, blues, funk, prog, hair metal, stoner rock eller barneviser.

Jeg lener meg nok mest på melodic death (In Flames, Soilwork, Mercenary f.eks), prog (Tool, A Perfect Circle, Dream Theater), heavy metal (Alter Bridge, Raised Fist) og grunge (Foo Fighters, Pearl Jam).

Har hatt gleden av å spille sammen med en del veldig dyktige musikere de siste årene, egentlig veldig synd jeg ikke kommer til å ha muligheten til å gjøre det til et levebrød. Oh well, får nå en grei utdanning, da.
  • 0
musikk ass
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!