Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

GTA: Norge, ingenting slår det da!
  • 0
Norge, Luxembourg osv. er IKKE verdens rikeste land! Hadde Texas vært en stat, hadde det vært verdens FEMTE rikeste land!

Norge er verdens nest rikeste land i BNP per innbygger. I fulle tall er vi ikke rike, fordi vi er et lite land..
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Det er helt klart en del spill som er INNOM Norge, men jeg mener slik som MOH osv ikke klassifiserer til å være et "norsk" spill. Jeg tenker ganske urealistisk, og mener at vi burde ha et GTA eller Fallout lignende spill hvor handlingen er i Norge.

Men det er mange kreative forslag her ja
  • 0
  • Ine
  • Ine
Lol, Norge er IKKE et av verdens rikeste land
Riddle me this
  • 0
Leste du i det hele tatt hva jeg skrev, Magnus?
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Nope, jeg hoppet elegant til bunnen, der. Du mener at vi ikke sitter på verdens største pengesum. Greit det, men verdens rikeste land måles i BNP.
  • 0
Vel, vi har jo Age of Conan og Dream Fall... Begge er laget i Norge.

Når det gjelder handling i Norge har vi jo Commandos spillene, tror nr. 1 og nr. 2 har en bane i Norge...

PS! Magnus ble eeeeid!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Kan ikke si noe på BNP, men med en HDI på +/-0,970 kan jeg i hvert fall si at vi er verdens beste land og bo i ifølge HDI-indeksen.

Vi kunne sikkert fårr lånt/kjøpt spillmotoren til Avalanche (Just Cause 2), söta bror, og så kunne man brukt den til å først lage "Sør-Trøndelag: The Game" (siden det ligger midt i landet ca.). Deretter begynner utviklerne å lansere DLC-er som utvider spillområdet. "Nord-Trøndelag", "Nordland", "Hedmark", "Møre og Romsdal" osv. osv. helt til man hadde kunnet free roame hele Norge!

Idet "Vest-Agder" (Lengst sør) kommer ut, så er PS3 og 360 blitt retrokonsoller

Det hadde vært Kuuult! Så kunne man spurt om statlig støtte og argumentert med at det ville stimulert til bedre nasjonale geografikunskaper. ;)
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Helt enig i at flere spill burde foregå i Norge! Vi burde ivhertfall få Norwegian Hero (GH med norsk Black Metal) om ikke annet!
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Hadde vært jævlig kult med et slags free roam spill i Norge. Helst ikke rt krigsspill for da vil vi bare bli forbunnet med krig...

Lagt til 2010-03-16 14:24:
Magnus Tellefsen, vi har ikke verdens største bruto nasjonal produkt heller. Vi har et av verdens største brutto nasjonal produkt per innbygger. Selv Sverige har et høyere BNP en oss, men de er dobbelt så mange... Men en ting er sikkert, Norge er best og mye pe-eng har vi også
  • 0
Norge har faktisk nesten dobbel så stor BNP enn Sverige, selv om Sverige faktisk er dobbelt så mange som oss.
  • 0
Hadde vært kult med et skikkelig spill som har handling i Norge. Men tror nok alle land drømmer om noe slikt. Har Sverige, eller Danmark noe sånt? Vet ikke om Finland har noe, men de kunne hatt noe om vinterkrigen.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Hadde vært tøft med : "SIMS NORWAY"
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Du er inne på noe der Ash! Vinterkrigen burde det absolutt bli lagt et skikkelig spill av. det var tross alt en av de viktigste hendelsene i WWII.
  • 0
Eplemos: Du kan da bare sette språket på Norsk på The Sims, så har du norske simer Strengt tatt.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
"Norge har faktisk nesten dobbel så stor BNP enn Sverige, selv om Sverige faktisk er dobbelt så mange som oss."

Totalt feil. Norge har 75 % av Sveriges BNP. Dette er dog imponerende, siden Sverige har dobbelt så mange innbyggere.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Ja jeg så det selv, beklager feilen. Jeg misforstod det jeg leste, det som er sant derimot er at om utviklingen fortsetter (BNP) vil Norge ha dobbelt så stor BNP som Sverige om noen år.
  • 0
Guitar Hero: Keep of Kalessin?

Hadde vært fett med GTA: Norway eller noe i den duren, men som Jack the Lack of Crack sa, så ville nok ikke SÅ mange spille det utenom oss.
  • 0
The Elder Scrolls 5 Aasgard.

Battlefield Jægerkommando company
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
@KamikazeKnut: Den siste virker faktisk ikke så altfor urealistisk nei
  • 0
Uncharted 3 kommer til å følge Roald Amundsens fotspor!

http://nrkp3.no/filmpolitiet/2010/05/uncharted-3-til-norge/

Det blir Awseome! Awesome! Epic! Awesome! Awesome! Awesome! Awesome! Kjøttkake! Awesome!!!
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Deadly snipers: Woods of norway
  • 0
  • Ine
  • Ine
Norge har høyere BNP per innbygger enn Sverige, med rundt 200US$. Og det er da tross alt BNP per inbygger som man måler velstand i - å måle rikdom i BNP gir et ganske misvisende tall. Mener å huske at Norge kun er slått av Quatar, USA og Luxembourg når det gjelder BNP per innbygger.

Selv krysser jeg fingrene for at vi får se litt av Norge i Uncharted 3.
Riddle me this
  • 0
Selvfølgelig ville noen norske innbyggere overleve en atombombe. Landet vårt er såpass stort at flertallet av landets innbyggere ville overleve en detonasjon, uansett hvor bomben ble sluppet. Ble den sluppet i Oslo ville nærmere halvparten av landets befolkning kunne blitt drept (har lest at folk kan få brannskader 6-8 mil unna), men vi hadde fortsatt vært mange her i landet.

Ine: Nei, USA har ikke høyere BNP per innbygger enn Norge. Norge har for øvrig 75 % av BNP til Sverige, med kun 50 % av innbyggerne. Det er ikke dumt!

I GDP, en annen måte å beregne det på, visstnok mer riktig også, ligger Norge på 3. eller 4. plass, og USA er bak på alle de forskjellige målingene.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!