Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Spill er veldig populært. Hvor en du går så er det spill ,reklamer og spill butikker. Millioner av barn og voksne har en spille konsoll. Det er en krig som har vart siden konsollene har kommet. Det er 3 store konsoller som er i verden i dag. De 3 konsollene heter Playstation, Xbox, Nintendo.

Nintendo er den eldste av de 3 konsollene. Nintendo sin første Konsoll kom i 1983 i Japan, de kalte den Nintendo Entertainment System. Nintendo Entertainment System
var den første stasjonere spille konsoll. Det var veldig lite konkurranse for Nintendo på den tiden. På 1990-tallet kom Super Nintendo Entertainment System den solgte rundt 49 millioner eksemplarer. Nintendo 64 kom i 1996. Det var en stor forskjell mellom de to andre konsollene som Nintendo hadde gitt ut. Nintendo 64 solgte 32,93 millioner. Nintendo 64 var i en konsoll krig med selskapet SONY. SONY hadde gitt ut Playstation Litt seinere rundt 2002 kom Nintendo Gamecube. De solgte rundt 75 millioner konsoller, men Nintendo var i en ny krig med Playstation 2 og en ny konsoll som het X-box. Nintendo ville forsatt ikke tape den krigen. Så de kom med en som tok verden med storm, Nintendo Wii. Ingen i hele verden hadde sett en sånn rå spillekonsoll, Nintendo Wii kom ut i 2006. Wii hadde en generasjon i spilling man skal bruke en som heter Wii remote. Den har en sensor som kan registrerer hvor man peker hen på rommet. Det er bevegelse kontroll.

På 1994 begynte selskapet SONY å lage en spillekonsoll som ble kalt Playstation. Playstation var en ny konsoll på markedet den solgte 102,49 millioner. Den knuste Nintendo sin konsoll. På 2000 tallet kom SONY med Playstation 2, som hadde den beste grafikken på markedet og den kunne spille DVD filmer. I 2006 ga Nintendo ut Wii og SONY likte det her ikke så mye. De måtte komme med en ny konsoll som skulle slå denne Wii. Da kom Playstation 3 den var den dyreste og den beste konsollen på markedet. Man kunne se DVD og Blue Ray, med en herlig grafikk som var WOW når man så på spillene. Playstation kom ut i 2007 som har solgt rundt 27 millioner.

Microsoft som lagdet Windows ville bli med i den konsoll bransjen. I 2001 kom Microsoft med Xbox som ble en stor konkurrent mot Nintendo Gamecube og Playstation 2, den solgte rundt 24 millioner. Xbox er den eneste av de 3 konsollene som ikke er Japansk den er Amerikansk. I 2005 kom Xbox-360, Xbox-360 kunne se på DVD og har en herlig grafikk. Dette blei en stor krig mellom Playstation og Xbox. Playstation 3 og Xbox-360 er velig like de er som brødre som kriger mot hverandre. Xbox-360 har solgt rundt 30 millioner.

De 3 konsollene er i en stor krig om hvem som har solgt mest og hvem som er best. Men folk sier at Nintendo Wii ikke i denne krigen, men det er Nintendo Wii som har solgt mest. Playstation 3 og Xbox-360 er i en krig om hvem som er den beste konsollen som har den beste grafikken.
Nathan is back!!
  • 0
Ditt hovedmål var å lage en artikkel om konsoll krigen, men dette her ble jo bare en tekst med fakta om Nintendo, Playstation og xbox! Du kommer ikke med noen synspunkter om dine eller andre meninger - bortsett fra at du sier mitt inn i teksten at Playstation er den dyreste og beste konsollen.

Jeg synes det var veldig dårlig formidlet, peace

/Eivind fra klassen
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Enig med Crazy Eyed Gamer der ass

Btw... Ps3 vinner lett
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
HA! Jeg vet hvem som vinner, men jeg nekter å si noe for om ca 2-3 år
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Jeg bare la det ut for moro skyld
Nathan is back!!
  • 0
A to the H; sjerp deg. Playstation 3 og Xbox 360 er like gode. De har sine spesialiteter, men de er fortsatt like gode.
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Wii suge så den kan man bare ta vekk. xbox 360 får ring of death. Epic ps3 står igjen og pwner alle. Men det slår ikke pc.
  • 0
Må si det at, jeg er godt fornøyd med Xbox 360 min men kunne godt vært like fornøyd med Playstation og.

Jeg liker spill ikke konsollene i seg selv.
Go ahead, make my day
  • 0
Er Nintendo en konsoll?
Trodde det var utvikleren bak konsoller som Nintendo 64, Gamecube og Wii jeg.
  • 0
Hvorfor "skryte" om hvilken konsoll som er best, når alle er like gode, med sine spesialiteter????
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Krig?

jeg henter popkorn.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Og konklusjonen er?
Riddle me this
  • 0
at det er fint vær i dag
Go ahead, make my day
  • 0
Hm, good point.. Snør faktisk litt

OT: Det er ikke noe fasitsvar på hvilken konsoll som er best..Get over it
Fem-stjerners medlem
  • 0
Xbox 360 er bra.

PS3 er bra.

Wii er bra.

DS er bra.

PSP er bra.

10hi. : )
Love will tear us apart.
  • 0
Siterer Crazy Sock Knocker:
Xbox 360 er best.



PS3 er bra.



Wii er bra.



DS er bra.



PSP er bra.



10hi. : )


fixd.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
bare fakta hmm
  • 0
Meeh, bare fakta her. Og "Nintendo" er ikke en konsoll mer enn "Sony" eller "Microsoft" er det.

Uansett, konsollkrig er teit, og noe jeg holder meg unna. wue out
Take off every zig, for great justice
  • 0
Hvor har du kildene dine fra? (Tenkte mest på salgstall)
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!