Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I går var jeg en tur oppe på loftet for å finne et par med gamle fotballsko til lillesøsteren min, så kommer jeg over en eske. Og ikke hvilken som helst eske, heller.

For i den eska finner jeg over hundre LP-plater. Jeg satt meg ned og så gjennom alle platene. Etter hver eneste plate ble jeg bare mer og mer imponert. Denne støvete eska er jo Mekka!

I eska fant jeg legendariske plater, i mine øyne, som jeg aldri trodde jeg skulle få se originalene av, men joda, her oppe, på det triste rotloftet vårt har alle disse klassikerne ligget i alle år uten at jeg visste det. Jeg kom over masse Iron Maiden, jeg hadde sikkert verdens største øyner og åpen munn akkurat da jeg så det.

Og ikke nok med det. Flere storheter var å finne, her snakker vi legender som Judas Priest, Metallica, Dokken, Rainbow,Queensrÿche og ikke minst Dio! I den eska lå alt som jeg hører på fram til året 1990, absolutt alt. Men den største høydaren var at jeg i tillegg fant en gammel LP-spiller! Dette er jo alle gutters drøm!

Jeg tok ned et par skiver og LP-spillern og viste det til farsjan. Jeg skulle til å koble platespilleren i stereo-anlegget mitt, da han sier: "Desverre, men stiften er ødelagt, Petter". "Hva, hvorfor det?!" (Jeg kunne ikke tro hva jeg hørte.) "Det har seg sånn at da du var baby ødela du stiften på spilleren."

Så hva skulle jeg gjøre nå? Jeg hadde all verdens musikk som jeg noensinne kunne drømt om, men jeg kunne ikke spille den av. Livet er urettferdig!

Men i skrivende stund er jeg ikke så lei meg lengre. For til min glede så fikk jeg en overraskelse av Pappa, han hadde bestilt en ny stift på internett. Jeg elsker mannen, jeg elsker han!
Mer og mer av vår import kommer fra utlandet - George W. Bush
  • 0
  • Ine
  • Ine
Jeg så også gjennom hele LP-samlingen i dag. Fant en del gode plater, men også en del dritt. Har ikke stereo-anlegg i kjellerstua atm, så får ikke hørt på noe for øyeblikket
Riddle me this
  • 0
Stakkers deg, føler med deg!
En liten liste over noen plater som jeg fant i går:

Maiden:
Piece of Mind
Flight of Icarus (Singel)
The Trooper (Singel)
Powerslave
Somewhere in Time
Seventh Son of a Seventh Son
No Prayer for the Dying

Judas Priest:
Sin After Sin
Stained Class
Priest...Live!
Unleashed in the East
Screaming for Vengeance
Turbo

Dio:
Last in Line
Sacred Heart
Dream Evil

Black Sabbath:
Hand of Doom
Heaven And Hell

Ozzy Osbourne:
Diary of a Madman
Bark at the Moon
Ultimate Sin
No Rest for the Wicked

Og lista fortsetter laaaaaaangt videre...
Mer og mer av vår import kommer fra utlandet - George W. Bush
  • 0
Konge! Vi har en gammel platespiller hos pappa, men høytalerne til den er ødelagte :/ Mange klassikere der og
Fem-stjerners medlem
  • 0
Oh lucky you!
Kjøpte opp restlageret til en av de lokale platebutikkene for noen år siden rett før de la ned.
Der var det mye snacks.

Fikk en platespiller min far hadde i sine yngre dager.
Har også fem-seks andre spillere i backup sånn tilfelle rottefelle.
(Finn.no er min venn )

Det er få ting som topper det å høre på skikkelig gamle LP'er.
  • 0
Ja, jeg gleder meg som en liten unge på julaften, Tommy!
Men ser vel mest fram til å høre mitt favorittalbum, Somewhere in Time på LP-spiller, det kommer til å bli magisk!
Mer og mer av vår import kommer fra utlandet - George W. Bush
  • 0
Lol, når jeg var liten ødela jeg å stiften til LP-spilleren vår
  • 0
Og det er vi ikke stolte av, ollee
Mer og mer av vår import kommer fra utlandet - George W. Bush
  • 0
Vi har en platespiller i kjelleren, men det er stort sett bare klassisk musikk på LPene. Jeg hører forsåvidt bare klassisk, men nøyer meg med mp3-filer.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Holy mother of god, that is awesome! Velkommen i LP klubben da ;3
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Haha, jeg ødela også stiften på platespilleren til faren min når jeg var baby xD Du var heldig som fant så mange bra plater på loftet
  • 0
ohh fanzy
Per aspera ad astra
  • 0
*Sikle* Rainbow *Sikle*
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Rainbow-platene var "Rising" og "On Stage", Cboy J-kins
Mer og mer av vår import kommer fra utlandet - George W. Bush
  • 0
Pappa har mange LP plater og han ble bydd Ca 100.000 kr for alle...

Han selgte dem for 100.000 kr
Hell i spill, uhell i kjærlighet. Hell i Kjærlighet, Uhell i spill. Uendelig Sirkel
  • 0
Herlig dette her ja Har selv en LP-spiller, men bruker den dessverre litt for sjelden
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Siterer iRavi:
Rainbow-platene var "Rising" og "On Stage", Cboy J-kins


On Stage...


Kunne du sende den plata til meg? Nå? Med en eneste gang?
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Hadde en liten slik oppdagelse for en stund siden hos onkelen min også.
Ikke like episk som din, men jeg fant litt Metallica, Deep Purple, Pink Floyd osv.

Lol at det var du som hadde ødelagt stiften.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Ja, ironisk nok så var det jeg som hadde ødelagt den

Lagt til 2010-04-20 14:30:
Hvorfor skulle jeg sende den til deg, Cboy J-kins?
Jeg skal vel ha den selv.
Mer og mer av vår import kommer fra utlandet - George W. Bush
  • 0
Plater er kult det og gir absolutt en unik lyd fra seg.
Desverre er det et eller annet tull med koblingen mellom høytaller og spiller slik at platespilleren vi har bare spiller av i mono.
This is great banter, it really is.
  • 0
foreldrene mine har minst 50 gamle plater på låven, men det går mest i beatles og blues.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!