Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I Heavy Rain kan man jo velge om man vil ha all teksten på norsk, selv bruker jeg norsk tekst, og synes det fungerer helt fint.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Vet ikke hvordan det var på deres Assassins Creed 2, men på min var det ikke sånn. Det virker også noe unødvendig å måtte skifte "locale" for maskina. Er det ikke slik at innhold på Marketplace avgjøres litt av hvor maskina står også? Og i fremtiden vil kanskje sensurregler i de forskjellige landene gjøre at du ikke får spille et "norsk" spill på en "engelsk" maskin...?

Hisser meg ikke så veldig opp over det, mener bare at det er en forslumming. Skal man gjøre noe, så får man gjøre det skikkelig! Og gjør det gjerne valgfritt - det koster dem kanskje 20 minutter å legge til en meny der du kan velge menyspråket ditt!
@chubbyviking
  • 0
Føler med deg men ser det ikke som et altfor stort problem. Klart det er unødvendig å oversette spill med 18 + men noen av oss er vel kansje ikke like stø på språk som andre.

Valgmuligheten hadde jo fikset irritasjonen og det synes jeg du bør ta opp med Sony som faktisk har maskinvaren.

Selv har jeg vært titt og ofte borti norsk teksting av menyer og faktisk tale. Heavenly sword var en av de beste oversettelsene jeg har vært borti, og Heavy rain har også lagt mye arbeid i oversettelsen. Når det blir gjordt bra synes jeg det er imponerende. Little Big Planet er jo også i nosk men det er jo et barnespill så det er jo forståelig. Rachet and Clankspillene er på norsk, og jeg tror jaggumed alle EA-spillene i det siste har norske menyer og tekster.

Så jeg er enig med deg. Enten må det gjøres skikkelig eller så bør det være en valgfrihet for den som kjøpte spillet.

Men sint? Nei...ikke enda...da hadde jeg jo måtte bli rasende etter alle disse teite og ekstremt dårlige oversetningene i filmer på kino blant annet. Pust dyyypt inn nå, og slapp av. Du skal se det går over
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Ja, dette var også et dilemma da Resistance 2 kom ut med norsk TALE!
You're sleeping over, right?
  • 0
Norsk tale? I et spill? Da hadde det trolig blitt et innbytte fryktelig raskt...
@chubbyviking
  • 0
Ja og du måtte bytte språket på selve konsollen for å skifte til engelsk tale...Jeg har brukt engelsk på på PS3 operativsystemet siden den gang for å si det slik.... Pretty awful it was!
This is great banter, it really is.
  • 0
Quote: The xbox 360 guy
2010-04-28 21:02
Vi skulle hatt sånn skikkelig NRK nynorsk oversettelse og dubb

Sånn som Are Kalvø: http://www.youtube.com/watch?v=zYWZklfnMSU


Are Kalvø <3
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Nå er også YouTube på norsk.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
ikke SKyt jeg er vennelig - Resistance 2 <3 xD
Hell i spill, uhell i kjærlighet. Hell i Kjærlighet, Uhell i spill. Uendelig Sirkel
  • 0
Oiii! Det visste jeg ikke. Selv liker jeg å spille spill på engelsk. Vil man spille spillene på engelsk, så må man kunne velge det
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Resistance var forferdelig på norsk tale!!
Når spillet får 18+ må man forvente at alle som kjøper det kan engelsk!! Og stemmene var hentet rett fra de som er på cartoon network!

Scene fra resistance 2:

Nei, stopp, vi er ikke farlige. WTF?? Tragisk!

Men teksten til Uncharted 1 og 2 synes jeg er bra.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Vel, alle spill jeg har spilt kan du velge språk. Hvorfor har folk noe imot norsk? Mange voksene klager på mangelen på norsk i "ungdommens språk". Det er UTROLIG få spill med norsk språk i seg, og de er for ille for deg. Du er ikke klok. Noen ganger har jeg litt vansker med noen ord i engelsk, men som jeg kan på norsk. På norsk-spårklige spill slipper jeg detter. Ikke send et så dumt klage-brev til Ubisoft. Noen har kansje ikke lært seg engelsk bra, og du ønsker å hindre dem i å spille. Ego.
  • 0
Nei, nei, nei - nå misforstår du Farvai0. Jeg ønsker ikke at ingen skal få spille på norsk, men jeg ønsker muligheten til å velge meg spillet på engelsk. Språket ligger der, så hvorfor ikke bare legge til en liten knapp i menyen? Hvor vanskelig kan det være? Og bedrefor alle. Spillene har jo en rekke språk lagt inn, det hadde ikke vært noe problem å legge inn muligheten for å velge det språket som passer deg best?

At noen ikke har lært seg engelsk bra er et fjernt argument. Jeg lærte meg i hovedsak først engelsk gjennom spillmediet.

Ego? Nei, som sagt, jeg ønsker ikke å hindre andre i spille på norsk, men jeg ønsker å spille på originalspråket. Jeg leser ikke norske oversettelser av engelske bøker heller - er det ego også?

I tillegg vil jeg gjerne påpeke at oversettelsene i stor grad er dårlige, og tidvis direkte feil!
@chubbyviking
  • 0
Siterer Drakenbourgh:
Nei, nei, nei - nå misforstår du Farvai0. Jeg ønsker ikke at ingen skal få spille på norsk, men jeg ønsker muligheten til å velge meg spillet på engelsk. Språket ligger der, så hvorfor ikke bare legge til en liten knapp i menyen? Hvor vanskelig kan det være? Og bedrefor alle. Spillene har jo en rekke språk lagt inn, det hadde ikke vært noe problem å legge inn muligheten for å velge det språket som passer deg best?

At noen ikke har lært seg engelsk bra er et fjernt argument. Jeg lærte meg i hovedsak først engelsk gjennom spillmediet.

Ego? Nei, som sagt, jeg ønsker ikke å hindre andre i spille på norsk, men jeg ønsker å spille på originalspråket. Jeg leser ikke norske oversettelser av engelske bøker heller - er det ego også?

I tillegg vil jeg gjerne påpeke at oversettelsene i stor grad er dårlige, og tidvis direkte feil!

Ego var feil å si, men jeg har spilt mange spill hvor du kan velge språk (Tekst bare), men dette er aldri norsk. I Assasins Creed: Brotherhood kan du velge tekst-språk. Gå på options (Eller, deilig nok, alternativer) så vips. I Steam spill kan du også. Du kan velge, det vet jeg.
  • 0
Hmmm, kan ikke si jeg har lagt merke til dette i menyene før... Kanskje all norsken forvirrer mitt sarte lille sinn? ;)
@chubbyviking
  • 0
Elsker alle SC spillene som jeg har spilt til nå og historien i conviction er genial, men det plagde noe sykt at tekst og ledetråder rundt på vegger var på norsk samme med AC 2.. Dette er ting som fort kan ødelegge et spill for meg og ser ikke problemet i å ha et option hvor du kan velge. Noe som de nevnte spillene desverre ikke hadde..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Takk NewAge - da har jeg ikke blitt blind. Det virket rett og slett forstyrrende for meg at det var på norsk, og når utviklingen av valgmeny for språk er såpass enkel er det faktisk sykt irriterende at den ikke er på plass.
@chubbyviking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!