Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det finnes mange anmeldere rundt om på internet, Angry Video Game Nerd og Zero Punctuation kun for å nevne noen få. Men etter min mening så er det ingen som har klart å toppe CGR, eller Classic Game Room når det gjelder å anmelde spill, både når det kommer til seriøsitet og humor.

Hvis du ikke vet så veldig mye om dem, så skal jeg fortelle deg litt om CGR. CGR er et spill anmelding show produsert av Inecom Company, og der Mark Bussler er han som snakker og anmelder. Det ble opprinnelig startet i 1999 med navnet The Game Room (og den gang også med David Crosson som anmelder), der de skulle anmelde den gangs moderne spill, men de begynte også å anmelde retro spill ettervert. Det $50 høye budsjettet holdt dessverre ikke lenge, og i 2000 måtte de gi seg. I 2008 startet de opp igjen med navnet Classic Game Room HD, men denne gangen bare med Mark, og nå anmelder han både nye spill til 360/PS3/Wii, gamle Atari spill og PS2 spill. Redigeringen blir gjort av den magiske Edit-Station 1, som dessverre mangler en Break og en O knapp, men Mark har planer om å erstatte den med en 0 knapp hvis han finner en. Alle filmene blir laget i en buker under vann et sted i USA, og han lager filmer med alt fra spill til konsoller til utstyr.

Grunnen til at jeg syntes at CGR er så utrolig undervurdert, er at Mark klarer å holde seg seriøs gjennom hele videoen, og du fokuserer alltid på produktet, i motsetning til Zero Punctuation som snakker 10 ganger fortere enn lysets hastighet uten en spesiell grunn. Vitsene om romskip og gigantiske mostre han kommer med en gang i blant, er som regel aldri irriterende, og man føler aldri at de er unødvendige. I motsetning til en del andre spill anmeldere der ute, så klarer Mark faktisk å lage en 5-minutter lang video om noen A/V kabler til Sega Genesis, uten å være kjedelig. Det er det ikke mange som klarer. Amrk er for det meste alltid subjektiv, og han er aldri spesielt pirkete, med mindre det ødelegger noe spillopplevelsen.

Jeg kan sitte her og snakke om CGR i all evighet, så det er nok på tide at du tar en titt på showet selv. Jeg anbefaler sterkt at du ser hans anmeldelse av FIFA World Cup 2012 - South Arfica, som er et av hans beste.

2010 FIFA WORLD CUP SOUTH AFRICA
http://www.youtube.com/watch?v=q5IUx29ICNo

SEGA GENESIS A/V CABLE MK-1634
http://www.youtube.com/watch?v=4_KF-Rcfzoo

Så hva med deg? Er du en fan av CGR, eller foretrekker du heller andre anmeldere?
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Aldri hørt om ham, men jeg er kjempefan av TheSpoonyOne.

ZP er overvurdert, egentlig.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Zero Punctuation er min favoritt men skal sjekke ut han
Hell i spill, uhell i kjærlighet. Hell i Kjærlighet, Uhell i spill. Uendelig Sirkel
  • 0
No offence - Men CGR var noe av det dårligste jeg har hørt faktisk (Jeg kan ikke gjøre det samme, har ikke prøvd)

(South Africa 2010 review)

Den var skikkelig ræva. Det eneste han snakket om var bare 10 minutter med snakking om hva som skjedde på skjermen. At han ikke ville provosere hans seere, om at Amerika kaller det for Soccer og ikke Football, og om ØL!

Vitsene hans var helt på trynet, jeg lo aldri, og det eneste han gjorde var bare å snakke indirekte om hvor lett spillet var. Han snakker ikke en dritt om at i dette spillet så er det noen teknikker og nye ting som ikke Fifa har (hvis det har det - det har det sikkert ikke, og han nevnte da ikke at man heller burde spille Fifa - for.eks)

Nei - Dette var en skikkelig skikkelig dårlig anmelder. Han hørtest ut som han var drita under hele greia uansett. Han forandret ikke stemmen i det heletatt.

2 / 10
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
@Noral: Jeg er kanskje litt enig med deg der, men mange av videoene hans er ganske artige (ikke "brøle ut av latter humor", men "lette på smilebåndet en del ganger" humor). Dette beviser at vi har ganske forskjellig humor.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Noral må ha den værste sansen for humor i historien. CGR anmeldelsene er ikke ment for å være mye til hjelp, men mer et morsomt show. CGR er genialt, nyter hver eneste episode!
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Selvfølgelig er det ikke meningen at slike anmeldelser skal være informative, men underholdende. Men jeg må ærlig innrømme at dette var ikke veldig imponerende. Jeg syns i alle fall ikke "humoren" hans var treffende for min del.

Det virker som om han bare kommer med det første og beste som faller han inn. ZP og Angry Nerd har i motsetning godt gjennomtenkte og godt gjennomførte anmeldelser.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Ja, Angry Video Game Nerd er helt klart best, men i mine øyne så er Zero Punctuation utrolig overvurdert. Men grunnen til at jeg blogget om CGR er fordi det ikke er så mange som har hørt om det, og jeg syntes at showet er veldig underholdende, men det ser vist ut til at det ikke er så mange her på GR som syntes det samme,
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Dumt at folk her ikke skjønner seg på humoren til CGR..
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Ja.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Syntes faktisk anmeldelsen hans av 2010 Fifa World Cup South Africa var veldig bra! Det var dog ikke så veldig morsomt. Det var litt morsomt, men det virker ikke som at han legger mest vekt på å være morsom. Ikke at det nødvendigvis er negativt. Selv synes jeg Nostalgia Critic er helt klart den beste videoanmelderen, men han anmelder som regel bare filmer. Men f.eks. filmanmeldelsen hans av Pokémon: Mew Two Strikes Back er helt fantastisk bra! Got a bit side-tracked there..?

ZP suger, btw. Han er ikke morsom, bare irriterende, og aksenten... *Grøss*

AVGN er veldig bra! Men ingen kan, som sagt, toppe NC :3
Riddle me this
  • 0
CGR er ikke undervurdert, snarere tvert imot. Den South Africa-anmeldelsen er det bare et spørsmål om tid før når flere hundretusen treff, mens Sega Genesis-greia rett og slett er "upopulær" på grunn av mangel på interesse. Sjekk heller ut Whity the Reviewer og blogg om han!
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Ine: Nostalgia Critic er bra, ja! Ser videoene hans hver onsdag.

Ellers har jeg sett litt av Spoony (som også har deltatt i flere av NC sine anmeldelser). Han er kanskje ikke så MORSOM, og han er helt utrolig nerd (mer enn Nostalgia Critic), og broren hans er litt pinlig, men han har ofte veldig gode poenger, er jordnær, og jeg pleier forsåvidt å være enig med ham.

Og seeelvsagt filmduoen Siskel and Ebert (og senere Roeper). Kjernekarer, altså. For de som har sett på Nostalgia Critic har han lagd ut en egen tribute til disse karene - det var det som fikk meg til å ta en nærmere titt. Siden dengang har jeg sikkert brukt timevis på å se alle de korte, men innsiktsfulle, ærlige og ofte vittige diskusjonene mellom de to.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
HitmansBullet:
Whity er en skikkelig undervurdert anmelder på u2b! Han er kul, morsom og sier alltid det han virkelig mener. Alle burde subscribe til han
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Classic game room HD er genialt
ser alle vidsa hele tiden
"He does not just play games. He wins them."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!