Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

ja som dere vet så har det blitt flere små barn som har begynnt med eks mw2 jeg synes det er ganske sykt spesielt når det er 8-10 som spiller og her er grunne.

når jeg var liten så spillte jeg myyye ps2 får de det var veeeldig gøy og hva slags spill så var det fra 3-7 og noen 12 så de klassikerne som var ca fra 3-7 var rimlig bra og jeg kan forsatt sitte ned for meg selv og spille i gjenn og i gjenn og igjen.

så når jeg ble litt eldre la oss si 9-10 år så fikk jeg et 15 år grense spill nå tenker du deg sikkert sånn skyte spill men nei da det var tony hawk selv så ser du gjen om oppveskten min null skyte spill null GTA

så når jeg var ca 11-12 så spillte jeg nigfier og brawl selv på den tide hadde jeg vært borti noen skyte spill men hadde fått en spill hjemme som jeg spillte.

så når jeg var ca 13 år så spillte jeg cod 4 hos fettern min og da synetes jeg det var litt kult men jeg kjøpte det ikke så når jeg var 13 og et halvt fikk jeg ps3 så det jeg kjøpte var LBP og ettervært cod 4.

og nå spillern :) fra 14-15 år så spillern mw2 bc2 LBP og mer.

det jeg vill si er små barn som jeg kaller dem ødlegger litt av seg selv når dem spiller eks cod eller GTA for når jeg var liten alså si 8 år så likte jeg det ikke og det syntes jeg er HELT feil det er så feil.

jeg synes det er neste like ille som og gi røyk til barn for de skytespill nå tildags går direkte til hue og ja noen av dem kan dessvere ikke forstå hva som ER EKTE og hva som ikke er ekte.

for og si det sånn vis sønne min skal spille så skal jeg se eks hvor moden han er og han skal maks være 13 får eks og spille cod GTA eller noe sånt NIX så leav a coment :)

ps: selv så har jeg ikke kjøpt GTA IV eller andre GTA de andre GTA har jeg ikke rør utagen IV thats it :)
Hagger says: That is the biggest explosion in my entire life
  • 0
Når du er ung skjønner du vanligvis ingenting da. Husker jeg kunne le høyt av Jurassic Park som førsteklassing og fnise meg i hjel av GTA Vice City. Tror ikke, nei, håper ikke det har påvirket meg i så stor grad...

Men er man derimot litt mentalt ustabil kan jeg skjønne at voldelige spill kan gjøre intrykk...

Jeg la forresten merke til at ingen av avsnittene dine begynte med stor bokstav, kanskje du burde fikse det? Blir mye kjekkere å lese bloggen da
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
  • Ine
  • Ine
Kanskje litt merkelig å sammenligne dette med røyk, som er en helt annen ting, og gir en helt annen type potensiell skade. Men det var en bra blogg, og jeg er enig med deg.

Likevel må du også huske på at du - og jeg òg, for den saks skyld - er "bare" 15 år. For en 18-åring er vi fortsatt "småunger", og når vi spiller 18-årsgrensespill, er ikke vi noe bedre enn 10-åringene som spiller 16-årsgrensespill. Likevel er det jo slik at yngre barn blir - i de fleste tilfeller - lettere påvirket enn eldre. Så vi er unnskyldt for nå

kvidogbleg: Når du leser en blogg en dyslektiker har skrevet, er stor bokstav etter hvert avsnitt det siste du bør be om
Riddle me this
  • 0
Jeg angrer på at jeg begynte med GTA San Andreas i en alder av 9 ... Jeg ser nå at det ikke er rett....

Jeg er 100% enig med deg. Men jeg er blitt ganske voksen med alderen og spiller hva pokker jeg vil. Spill rett og slett ikke gjør noen inntrykk på personligheta mi .

Dessverre er det nok noen som blir lett påvirket av sånt .. og det er ikke bra. Jeg ble aldri påvirket av den når jeg var 9 år og jeg blir aldri påvirket av det senere.
*MacGyver Theme*
  • 0
Det blir ikke akuratt utgitt mange spill rettet mot mindreårige på PS3 og 360 da. Og wii sikter mot de minste om du ser bortifra enkelte spill. Så da skal man liksom bare så og si slutte å spille i alderen 8-13 da?
Selv har jeg ikke noe imot dette så lenge de ikke ødelegger for andre med team kill(som om noen spill har det nå til dags) og brøling i mikrofonen. Bortsett fra det er det nå ikke noe problem om de spiller.

Du mener muligens at små unger ikke burde få lov til å spille 16 års og 18 års spill. Jeg mener at folk som ikke klarer å skrive skikkelig burde ta seg tid til å kjøre teksten gjennom retteprogramma som ligger på pc'en du sikkert bruker nå.
  • 0
Før jeg ble 13, var det eneste spillet jeg har spilt som var 18 års aldersgrense Gears of War (Okai, ikke det beste spillet for en 12 åring ) med broren min som er fire år eldre enn meg.

Jeg er enig med deg, og de små britiske ungene på 9-10 år som sitter og spiller og roper inn i mic'en med pipestemme er jeg lei av!
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Jeg mener at man bør holde kjeft hvis man ikke har noe fint å si Zyrocz.

Jeg spilte voksenspill som liten gamer, men hvis jeg får barn noen gang skal jeg være litt strengere mot de. Det er tross alt forskjell på det grafiske uttrykket som jeg vokste opp med og som fremtidens barn skal oppleve.
Ja, det er meg.
  • 0
Jeg er helt enig. Barn bør holde seg til aldersgrensene! Som Bernt Erik sa: Når de er barn får de spille Lego spill og andre barnespill. Når de blir ti får de spille spill som passer den alderen. Når de blir 16 får de så vidt lov til å se mellom fingrene på 18-årsgrense spill. Eller det var i det minste noe i den duren.

Synes det var en fin blogg jeg, alebre! Fint at du sier din mening på din måte

Flott
Hvorfor være normal i en spillverden som er gal?
  • 0
Helt enig med det at småbarn ikke burde få lov til å spille så voldelige spill. Hvis jeg får barn en gang i fremtiden skal de ikke få lov til å spille spill med aldersgrense 16+ før de er 11, og spill med 18+ før de er 14.
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
Jeg mener at man bør holde kjeft hvis man ikke har noe fint å si Zyrocz.

Det mener ikke jeg, vi kan bruke hele dagen på å krangle eller vi kan bare finne oss i at folk har forskjellige meninger
  • 0
Jeg skjønner jo logikken i det, men synes det er litt overdrevet hvor mye folk beskytter barna. Det kan jo umulig være bra å skjerme dem komplett?

Hvis man er glad i skytespill, er det jo ikke alltid like lett i disse dager å komme borti noe under 18-stempelet(untatt Wii-spill), og hvis man liker skytespill og har barn i huset, kan det jo være problematisk å holde de to separtert. Da er det kanskje bedre å forklare det som trengs enn å forkaste den ene (et vanskelig valg, det med ungen eller spillet)?

Selv har jeg vært borti det ene og det andre, fra goldeneye og metroid til hitman og gta i ung alder, men utenom et nedskalert drapsinstinkt har jeg det relativt bra, ville jeg sagt. Sikkert en individuell sak.
  • 0
Jeg liker at du har alltid ulike meninger
*MacGyver Theme*
  • 0
Jeg spilte GTA1 på PC, jeg har aldri slåss med noen i hele mitt liv. Spill gjør deg ikke agressiv.
  • 0
Prøvde GTA SA én gang som 9åring, har aldri blitt sånn som ler når masse blod kommer.

Lillebroren min prøvde å få spille 18års grense spill som 8 åring, og han er helt hekta på skytevåpen! I dag skulle han kjøpe et spill, men endte opp med å kjøpe en leke MP5. Synes at han burde kjøpt et bra spill istedet!

Han har en venn som spiller House Of The Dead Overkill, spillet med mest banning, og masse blod!
[TAG] The Artistic Gamer, MationMac.
  • 0
Dette er enkelt og greit en personlighetsak, det finnes ikke noe fasitsvar på det.
Sannsynligvis gjør du det du føler er riktig.

Jeg var heldig, mener nå jeg, som starta med spill i ung alder. En del måneder gammel holdt jeg kontrollen første gang i henda, med Sonic the Hedgehog på Megadrive II.

Siden da har jeg alltid forstått at spill er fiktivt - Vel, ikke siden jeg var et par måneder gammel, men under 4 år - og absolutt ingen virkelighet.
Som 10 - 12 åring prøvde jeg GTA 2 for første gang, og forelsket meg i det.
Men jeg tenkte aldri "Wow, det er lov å drepe folk!"
Jeg hadde blitt kjapt opplært til at spill ikke er virkelighet, heller en virkelighet UTENOM virkeligheten. En verden som man besøker, men aldri bosetter seg i, hvis du skjønner.

Jeg mener at foreldre skal lære opp barna fra tidlig alder at spill ikke er virkelighet, men en helt annen verden som absolutt ikke skal dras med i deres virkelighet.
Kanskje det er lett når du ser en blå pinnsvin løpe rundt i supersoniske hastigheter, men fortsatt.

Deretter mener jeg også at man som far/mor, skal se om barnet er psykisk klar for spill beregnet på eldre.
Javisst, aldersmerkingen er der for en grunn, men hvis barnet er modent nok mentalt for det, så bør det absolutt ha lov til å ha det like mye gøy med det som en på 20.

Selv om jeg må innrømme, blodige skytespill er ikke akkurat det smarteste man kan vise barnet med det første.


Men for all del, mulig jeg endrer mening med årene, after all, jeg er jo såvidt halvveis til 30!
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
Vist du føler du er moden nok til å spille 16-18 år's spel så er det jo bare å gjør det

Eg husker når eg fekk max payne til burdagsgave som 7'åring og stek ko ej frika ut når ej kom til den baby scena


Men ej e glad at ej fekk prøve eit modent spel som 7'åring sann at ej takla fleire modne spel gjennom åra
I post, like a boss !
  • 0
Skrevet av: Ine Lofthus
2010-05-19 20:57

kvidogbleg: Når du leser en blogg en dyslektiker har skrevet, er stor bokstav etter hvert avsnitt det siste du bør be om

Det var nå bare et enkelt tips...

Skrevet av: Zyrocz
2010-05-19 21:49

Det mener ikke jeg, vi kan bruke hele dagen på å krangle eller vi kan bare finne oss i at folk har forskjellige meninger

Du liker å gjemme deg bak det argumentet, du?
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
fra mobilen\n \n Fant ut at lillebroren min også kjøpte Mirrors Edge...\r\n
[TAG] The Artistic Gamer, MationMac.
  • 0
Mirrors Edge er ikke blodig, ikke farlig.
Med mindre lillebrur prøver seg på parkour.
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
Hehe, var faktisk første gang jeg tenkte på det, ble delvis inspirert av argumentet av en episode av House MD.
  • 0
Gjennomsnittsalderen på mw2 er rundt 20 år, ifølge noen undersøkelser jeg har hørt om. Tror det egentlig er bare land i norden som har barn som spiller. Når en venn av meg var i USA hadde han prøvd å kjøpe M rated spill der, men han fikk ikke kjøpt uansett hvilken butikk han prøvde.
ok first of all you arent even playing black ops second of all ur horrible at spelling&#65279; and it pretty much looks like u have no life cuz ur the noobiest guy i have ever seen play in my&#65279; whole entire life
  • 0
Nja, i USA så er det faktisk ikke påkrevd at man må være det aldersgrensen er. Men her i Norge er det loven som sier det.
  • 0
"han skal maks være 13 får eks og spille cod GTA eller noe sånt"

Åh, så det vil si at du ikke vil la ham spille nevnte spill når han er 14, eller 18 for den saks skyld?
Ser for meg hvordan det utarter seg.
"heeei gutten min. Til din syvårsdag skal vi spille et morsomt spill. Det heter Grand Theft Auto 7, og det er teh shit! Jeg vil at du skal bli slik som Salem, han som har hovedrollen. Ser du en gammel dame, så gjør som dette"
*kjører over henne med en bil*
"okay pappa : D "
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
For meg er du for liten til å spille sånne spill
  • 0
Hvis dette er som å gi røyk til barn, er det akkurat det samme å gi det til deg. Du er heller ikke mer enn 14 år og aldersgrensen er både på røyk og enkelte spill: 18 år!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!