Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I disse dager har det kommet to bilspill nesten på samme tid, eller rett og slett med en ukes mellomrom. Begge spillene har på en måte samme konsept. Og da mener jeg eksplosjoner. Mange har sikkert gjettet med en gang riktig at det er bilspillene «Split/Second: Velocity» og «Blur» jeg snakker om her.

«Blur» kommer fra skaperne av den populære racingserien «Project Gotham Racing» også kjent som «PGR». «Blur» er rettere sagt som «Mario Kart» for menn. Man spiller mot opptil åtte motstandere og man kan også spille fire- stykker på en skjerm. Man har en bil og oppgraderer den selvfølgelig med nytt stæsj eller kjøper nye biler. Det som «Blur» og «Mario Kart» har så og si til felles er de såkalte «Power Ups». Disse er blå/røde/grønne (osv) symboler som ligger på banen. Disse er en slags form for sperringer for motstandere. Man kan for eksempel fange opp et blått symbol som viser seg til å være en slags lyn kuler man kan bruke til å sende mot rivalene for å sperre dem av banen.

«Split/Second: Velocity» er utviklet av det Disney eide Blackrock Studio som sto bak det flotte ATV- spillet «Pure». I samme tilfelle som «Blur» er det eksplosjoner i «Split/Second» bare i en høyere grad. Men ingen «Power Ups». «Split/Second: Velocity» er det en slags styrkemåler man kan fylle opp via å drifte på banen og når man har fått styrkemåleren full eller nesten full kan man ødelegge omgivelsene som enten ødelegger eller sperrer motstanderne dine. Men vær ops på at motstanderne også kan bruke styrkemåler.

Både «Split/Second: Velocity» og «Blur» er begge flotte spill med ganske så like konsepter. «Split/Second: Velocity» kom den 21. mai mens «Blur» kom den 28. mai. Det finnes en demo av «Split/Second: Velocity» på Xbox Live og PlayStation Store mens «Blur» flerspillerdemoen er dessverre lukket.

Men en ting jeg kan si: «Split/Second: Velocity» og «Blur» er «Mario Kart» for MENN!

«Split/Second: Velocity» og «Blur» er utviklet av Blacrock Studios og Bizarre Creations og er i salg nå.

Les bloggen min her!
  • 0
Likte Split/Second demoen best, den var bare EPIC! Har sykt lyst på spillet, men det er så mange andre naise spill som kommer fremover, så jeg får nok kjøpe det billig i utlandet i ferien!
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Likte også i en eller annen grunn Split/Second best. Men Blur var jo utrolig bra også
  • 0
Ser ikke helt vitsen med å kjøpe og game to spill på en gang, men så er det jo dine penger det tross alt er snakk om. Synes personlig Split/Second ser grisefett ut!
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Mario Kart er for menn!
  • 0
Jeg også likte Split/second demoen best. Men jeg tror at jeg ikke skal kjøpe noen av disse, men heller Modnations Racers
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Jeg liker begge spillene som vi i BondeLAN blant annet skal bruke til å kjøre compoer i Sjelden bilspill kommer med splitscreen og dette bør feires til gangs. Nå hadde det vært moro med f.eks. Colin McRae DiRT 3 med splitscreen eller hva
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Det Neoden sa.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!