Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hallo kjære medgamer. (Er det i det hele tatt et ord?) Som dere sikkert har fått med dere er Read Dead Redemption ute til både PS3 og Xbox360. Jeg følte at jeg måtte skrive en blogg for å prøve å beskrive hvor fantastisk dette spillet er, uten å skrive en anmeldelse. (Det er jeg for lat til :p).
Dette spillet har satt så dype spor i meg, sett i forhold til spill generelt.
Rockstar har også klart å skape en troverdig og levende verden som skildres gjennom både det visuelle og musikken. I og med at musikken er såpass viktig i dette spillet, tenkte jeg at jeg skulle forklare litt nærmere;

Jeg gjorde nettopp ferdig story delen, der John Marston dør osv. Da jeg så John bli skutt av Edgar Ross og soldatene hans, ble jeg bare helt tom. "Har jeg liksom sloss meg igjennom alt dette, bare for å bli drept?!" Hele scenen var i det hele tatt skikkelig kjip og sørgelig da Abigail og Jack ankommer stedet der John har blitt skutt i filler av alle soldatene.

Følelsene som dette spillet har gitt meg er helt ubeskrivelig. Første gangen man krysser grensen til Mexico med en liten tømmerflåte, er et godt eksempel på nettopp dette! Musikk som står i perfekt stil til landskapet og området man nettopp har entret gir en helt ubeskrivelig ekstra følelses - push til et allerede perfekt spill!

Det er flere punkter i spillet der Rockstar har lagt til musikk med vokal(!) i spillet, noe som er veldig uvanlig i spillsammenheng! Ofte kan sanger med vokal skape surr og føles fullstendig malplassert. RDR er en strak motsetning og beviser at følelser kan vises igjennom spill!

Om noen ønsker et video-eksempel på hva jeg mener, kan dere se her: http://www.youtube.com/watch?v=85MkPZ-1qNU og http://www.youtube.com/watch?v=XahRGjAoLdI

Alt i alt har dette spillet bydd på en ekstremt godt skildret opplevelse, fylt med realisme, følelser og gode skuespillere! Det beste spillet jeg har spilt, noensinne!
Kålroten
  • 0
Og heldiggvis (?) var det spart på banneordene Liker ikke spill fullt av banneord, selv om det er rockstar* som lager spillene
  • 0
Spoiler:Jeg er helt enig med deg. Spillet satte dype spor i meg, spesielt når John Marston dør i slutten av spillet. Jeg ble litt lei meg men mest forbannet, i og med at jeg ikke fikk skytt Edgar Ross da jeg fikk opp Red Eye

Det beste øyeblikket i spillet var da jeg red på hesten min når jeg endelig kunne dra hjem til kona til John Marston. Den sangen som var i bakgrunnen var så utrolig stemningsfull og fin, så det endte med at jeg måtte laste den ned fra youtube( fant ikke sangen på Itunes), så nå hører jeg på den hele tiden^^
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Dead Eye*

Spoiler:d er nå jeg vil ha alternativ slutt! utrolig kjipt (selv om kanskje d var best for historien) at John dø. Jeg skulle liksom bli en rancher åsså kommer noen homsete FBI folk å skyter meg ned 20 v 1?
uansett jeg vil heller spille videre som John... frister å gå tilbake til rett før jeg valgte siste oppdraget å bare spiller fra der
  • 0
Spoiler:Er det ingen som har insett at John Marston er en fullstendig idiot? For det første; låvedøra var åpen bak han, han kunne bare ha ridd sammen med familien (med litt skyting) ut. For det andre; hvis han hadde gått opp til andre-etasjen kunne han ha skutt alle ned fra vinduet! Det er jo null problem. Har jo søren tute overlevd å skyte en hel mexicansk arme!

Resten av spillet er veldig bra. Slutten føles helt feil, ettersom Marston har taklet fiender som det flere ganger. Ellers er spillet perfekt.
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Siterer kris2ffer:
Ellers er spillet perfekt.


Not. Mye småfeil i spillet.
Mange irriterende bugs. Som at spillet kan fryse. Og ikke lar deg spille mer missions.
Eller at du plutselig mister alle pengene dine.

Likte slutten jeg. Ganske artig å spille som Jack. Fikk liksom en litt ny giv i å spille videre. Selv om jeg er ganske lei av å spille singleplayeren.

Spoiler:Nå som jeg har drept Edgar Ross med 15 kuler i fjeset, er jeg ganske fornøyd. Drepte også kona.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
@ krist2ffer
Grunnen til at John ikke stikker av fra den andre enden av låven er helt åpenbar. Han vet at om han stikker av, vil myndighetene fortsatt forfølge han og hans familie. Han velger i stedet å ofre seg selv, slik at familien kan flykte, samtidig som de ikke blir plaget av myndighetene mer.

Spoiler:Ellers det så dør John Marston med metaforen om at "the Wild West is dead", noe spillet gang på gang viser gjennom avisene som du kan kjøpe, samt hva karakterene i spillet forklarer og mener!

Husk at dette er på 1911, og første verdenskrig er i gang. Den ville vesten hører det forrige århundre med.
Kålroten
  • 0
Husk at dette er på 1911, og første verdenskrig er i gang. Den ville vesten hører det forrige århundre med.

Sorry, men 1. verdenskrig startet i 1914.
  • 0
Spoiler:Enig med Kålroten.. Marston er fullstendig klar over at han må dø før han går ut lovedøren. synes d var litt trist at kona døde bare 3 år etter

har foresten ikke opplevd noen av dissa bugsa du snakker om Taxta. Hvilken konsoll spiller du på?
  • 0
ok, greit, jeg tok feil. happy, Håvard?
Kålroten
  • 0
Osten1992: Jeg spiller det på xbox. Men har hørt av mange andre at de også er svært utsatt for bugs.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Spoiler:Jeg bare måtte etter at du spoila at John døde for meg igår.

Det er/har vært bugs med onlinen for mange, inkl meg. har ikke sjekka på noen dager, men jeg ble disconecta fra onlinen hvert 5. min, og det er ikke noe galt med nettet mitt. Samtidig er det noe kjipt med AIen på hesten som gjør at den sitter fast bak steiner og slikt. Det er vel de eneste bugsa jeg har sett... om man ser bort ifra reinsdyret som sto med halve kroppen planta i bakken.
  • 0
Spoiler:Hum.. for de som ikke har fått det med seg, så kan man lett hevne seg på den sigar røykende Edgar Ross. Jack Marston tar seg av det!!
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
faktisk på vei til å gjøre d nå ;D
  • 0
Jeg fikk nettopp spoilet hele slutten for meg. Forventet at bloggen skulle være fylt med spoilere, ikke kommentarfeltet. Bruk spoilerfunksjonen nestegang, dette gjelder selv om det står "spoilers" i tittelen, det kan fremdeles hende andre som ikke er ferdige med spillet har lyst til å ta del i diskusjonen for det!
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Føler at rancher oppdraga er de morsomste!
Decyfered!
  • 0
Jeg fikk nettopp spoilet hele slutten for meg. Forventet at bloggen skulle være fylt med spoilere, ikke kommentarfeltet. Bruk spoilerfunksjonen nestegang, dette gjelder selv om det står "spoilers" i tittelen, det kan fremdeles hende andre som ikke er ferdige med spillet har lyst til å ta del i diskusjonen for det!

Ja, det er noe av det teiteste jeg har hørt, sorry. Ta del i en diskusjon om noe du helst ikke vil vite noe om... fjernt. Du fortjente å få slutten spoila for så kortfattet tankegang. Du må nesten forvente at folk diskuterer det som står i bloggen, i dette tilfellet spoilerne som du ble advart mot i overskriften. Jeg mener ikke å være frekk, men du misbruker nesten det å være moderator ved å fjerne deler av folks kommentarer fordi du ikke tenkte klart nok.
  • 0
Siterer asepug:
Jeg mener ikke å være frekk, men du misbruker nesten det å være moderator ved å fjerne deler av folks kommentarer fordi du ikke tenkte klart nok.


Jeg har ikke fjernet noe som helst, jeg har lagt det inn i en spoiler sånn at man må markere det for å lese det. Og som du selv ser, så har ikke jeg tatt del i diskusjonen, men jeg hadde lyst til å lese folks meninger om slutten i spillet (uten å vite konkret hva som skjer), og jeg forventet at det som skjedde konkret var plassert i spoiler-funksjonen. Jeg trengte ikke gang lese postene, bare å trykke seg inn på siden var nok til å se Spoiler:John Marston dør. Ikke se på kommentaren som en advarsel heller, se på det som en oppfordring at det er like greit å ta i bruk spoilerfunksjonen når vi har først har fått den.

Jeg har ikke gjort noen skade, har jeg? Dere har fortsatt kommentarene deres i behold, bare at de er litt mer skjult for sikkerhets skyld. Regner med at det ikke bare er jeg som surfer siden uten helt å tenke over hvilke tråder man går inn på, og selv om det i utgangspunktet er min feil betyr ikke det at man bør gi jamt faen når det er vanlig forumetikette å bruke en spoiler-funksjon for å hindre det.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
@ The Heretic.

Herregud... du forventer altså å ikke få vite NOE SOM HELST av spoilerne, men heller lese kommentarene, for "der er det ingen spoilers"?

Du kan ærlig talt ikke forvente å ikke få noen spoilers av å bare lese kommentarene?

Jeg advarte faktisk alle lesere av denne bloggen med en "SPOILERS" i tittelen, så du kan ikke kreve at jeg skal skrive "Spoiler:_____" foran hver eneste spoiler jeg skriver. Jeg synes det er å misbruke din autoritet som mod!
Kålroten
  • 0
Må si meg enig med asepug og Kålroten her ja. Tråden er merket med SPOILERS, og da bør vel alle med mer enn 1 iq skjønne at i denne bloggen finnes spoilere!! Om du da velger og lese den, og får ting ødelagt er det DITT problem, ikke blogg/tråd starter sitt.
  • 0
Siterer Kålroten:
Jeg synes det er å misbruke din autoritet som mod!


På hvilken måte? Jeg tvinger dere ikke til å gjøre det eller truer med ban hvis dere ikke gjør det. Det var rett og slett min mening om saken, og det var jeg som satte inn spoiler-funksjonen i innleggene. Jeg kan ikke banne dere hvis dere fortsetter å skrive spoilere så lenge det er markert at det er spoilere, og det innlegget var ment som en simpel oppfordring på at dere burde bruke spoilerfunksjonen nå som vi først har fått den, ikke som tvang. Men om dere virkelig har så sterke formeninger om ikke å bruke spoiler-funksjonen, så kjør på.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Aldri hørt om noen spoiler funksjon før nå, men ok.
  • 0
Den kom for et par dager siden. Nyheten ble blant annet sitert av mod i RDR-tråden og publisert som nyhetssak på framsiden.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Har ikke annelse på hvordan spoiler funksjonen funker, har ikke lært hvordan den er, så jeg sier nå SPOILER SPOILER SPOILER!!!!!!!!!!!

dfadoigjfduhfisaudfkhsadøufjhsaødufhasudhfasudjhfasujchasudjfh Selv synes jeg at slutten er helt idiotisk og likte den ikke, muligens fordi jeg har fått så mye spoilet fra før av og delvis spoilet gjennom kommentarer som kan like godt være tull som fakta. Men uansett så er det ren idioti at når låvevinduet ovenfor er åpent så går han ut døra. Sist jeg sjekka hadde jeg 2 dynamitter, hvorfor kaster ikke han de ut og skyter de halvdøde idiotene som ligger utenfor. Og hvorfor kommer det opp "Red Dead Redemption" etter det stranger questet, John døde jo, var det ikke han som søkte "redemption"?. Kan hende at eneste grunnen til at jeg er skuffet er fordi jeg hadde forventet noe annet, men jeg ble skuffet og satt stort sett igjen med samme spørsmålet som jeg satt igjen med etter Uncharted 2. "What were they thinking?" dsfhdiasufhdli dsfhiaudhiasuhdfsaiuldfhsliudfhsdfilauhdsuf

SPOILER END!!!!!!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!