Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har ofte hørt at ungdom er en form for fangbarn og forventer at ting skal falle i armene uten å gjøre noe som helst for det. Stemmer dette? Selv jobber jeg en god del med ungdom og en sjelden gang opplever jeg at dette skjer, men stort sett oppfatter jeg ungdom for en gruppe som gjerne vil bidra med de kan. Rundt meg har jeg en gjeng som gjerne vil trø til og gjøre en god jobb og dette er jeg veldig takknemlig for.

Eldre sier at før i tiden var det ikke slik og man måtte bidra for at man skulle få noe og slik er det ikke i dag med de eldre.

Hva skal til for å friste ungdom til å være med å bidra, er det nok med ære og berømmelse eller må det til noe håndfast? Selv mener jeg det er like viktig i dag med ære for det kan brukes om man skal ut i arbeidslivet og som en fordel. Selvsagt hadde det vært best med en kombinasjon hvor man fikk både ære og ikke minst en liten godbit. Jeg har gjort mye gratisarbeid bare for å komme der jeg er i dag. For før eller siden får man betalt om man yter litt ekstra, det har jeg i alle fall erfart.

Hva med deg, har du noen synspunkter på dette eller er det helt feil og si at ungdom i dag ikke vil gjøre noe for å få ting og tang?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
ja jeg vil si at mange ungdomer er bortskjemte. inkludert meg.
And the scrolls have foretold, of black wings in the cold
  • 0
jeg er jo ungdom selv og jeg mener at det er helt feil å si at vi ikke kan jobbe får det vi vil ha.(GO oss:dance
Spartans never die. They're just missing in action.
  • 0
Min Mormor gikk med avisen kl 6 om morgenen, før hun gikk på skolen. da hun hvar 12 år gammel. Mange i den generasjonen jobbet fra de hvar unge.

Men økonomien i landet har steget så bra, at barn trenger ikke å jobbe litt på si for å få det de vil ha!

Har jeg en oppfatning av. selv har jeg jobbet litt på siden skole fra jeg hvar 16.
Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful
  • 0
Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg er en bortskjemt liten gutt.

Men jeg prøver å skaffe meg tingene på et annet vis. f.eks jobbe men til tider faller det bare tilfeldige penger i fanget på meg.
*MacGyver Theme*
  • 0
Nei! Jeg får kun mat og klær gratis! Og jeg får veldig lite ukepenger, så det er får aldri ting i armene mine! Men jeg vet Bernt, at sikkert 60& av ungene i norge er bortskjemte
  • 0
Ungdommen idag er ikke så bortskjemt som alle voksne vil ha det til, ihvertfall ikke jeg og vennene mine. Joda, vi får det vi trenger og litt til, men vi er ikke bortskjemt med at vi får alt rett i armene.
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Jeg får det jeg trenger, og IKKE ET ØRE MER!
  • 0
Jeg må betale for nesten alt utenom mat og klær.

En venn av meg fikk ikke lov å kjøpe softgun av foreldrene og til gjend gjeld fikk han to helt nye spill og 1000 kr.
Det er bortskjemt!!!

Det er liksom ikke sånn hjemme hos meg:

Meg: Mamma kan jeg få kjøpe mafia 2?
Mamma: Hvilken aldersgrense?
Meg: 18+
Mamma: Nei beklager, men siden du ikke fikk det skal du få 5 nye spill, 3500 kr, og vi skal betale alle regningene til bilene du kjøper når du blir stor!
Det er bedre å tisse på stolen enn å stole på tissen!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Hk0n
Enkelte ungdommer, er veldig bortskjemte. Det er stereotyping gamlinger driver med.
"Alle revolusjoner har hittil bare bevist én ting, nemlig at mye lar seg forandre, bare ikke menneskene." - Karl Marx
  • 0
Vil si jeg er bortskjemt med tanke på hvor mye jeg får av foreldrene mine, men siden jeg også jobber hardt blant annet på skolen ser jeg ikke problemet.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Er nok bortskjemt, men gjør alikevel ofte husarbeid gratis.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Vi er ALLE botskjemte, som sitter på computere og skriver på en spillnettside. Vi skulle egentlig ha levd som dyr i naturen, men får hus og spiser dyr uten store konsekvenser. :p
[TAG] The Artistic Gamer, MationMac.
  • 0
Er nok ganske borskjemt, men får aldri spill eller no' liknende.. Bare klær og mat. Så betaler jo pappa mobilen og regningene da :p Eller, jeg fikk Red Dead Redemption, men det var fordi mamma syntes jeg hadde jobba så bra på skolen (a). Og siden jeg økte snittet mitt fra 4.2 til 4.7 betaler pappa Trafikalt grunnkurs og halve sertifikatet. + At jeg får bil da jeg blir 18. Ikke noen splitter ny, søsteren min fikk en Nissan fra 1990, som sluker bensin. (Hun ble 18 i Mars) Men bil, er bil. Så ja, jeg er nok ganske bortskjemt, og det er de fleste i klassen min også. Selvom de ikke vil innrømme det. :p
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Hk0n
Enig med McStudios, men nå snakker vi om dagens ungdom, og hvem som er mest bortskjemt
"Alle revolusjoner har hittil bare bevist én ting, nemlig at mye lar seg forandre, bare ikke menneskene." - Karl Marx
  • 0
jeg får bare klær og matt ikke et øre mer! heldig vis har jeg sommer jobb
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
desto mer jeg får, desto mer trenger jeg.
jeg jobber litt for pengene også da.
And the scrolls have foretold, of black wings in the cold
  • 0
Om de har mye stuff trenger de ikke være bortskjemte , de kan f.eks ha en jobb. Jeg jobber som avløyser på gård nå i vår og sommer og har tjent meg en del penger på det samt jobbet hjemme.
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
Alt for mange bortskjemte ungdommer nå til dags, ja! Selv får jeg verken spill, hårvoks, kontantkort eller annet, med en liten månedslønn ved siden av. Og faren min tjener over 1 mill i året, så fattig er vi ikke.
Love will tear us apart.
  • 0
Mange er bortskjemt, men ikke alle. mange tror faktisk at de kommer til å bli fotball proffer eller kjendiser så de driter i skolen. Men når de er oppi 20åra og spiller fortsatt bare på det lille lokallaget, da er det kanskje på tide å gje opp drømmen om å bli fotball proff og tjene altformye penger.
  • 0
Jeg kan trygt si at jeg er bortskjemt!
Men jeg er da en snill guttunge...
Safety first!
  • 0
Bortskjemt? Vil vel si at alle i Norge er bortskjemt. Jeg er iallefall bortskjemt, men ikke respektløs. Jeg gjør arbeid hjemme, alt fra barnevakt til reparering, og får som regel kompensasjon for det jeg gjorde, uten at jeg krever det.

Uansett, jeg kan godt gjøre noe gratisarbeid hvis det er for en god sak, men noen frynsegoder skader ikke på arbeidsmoralen
You should hate losing, but never fear defeat.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Hk0n
Jeg får noe ukelønn, rundt 100,- kr. De setter jeg på polentur-kontoen. Resten tjener jeg opp selv, jeg som ikke mange andre har funnet ut at jobb, det er tingen.
"Alle revolusjoner har hittil bare bevist én ting, nemlig at mye lar seg forandre, bare ikke menneskene." - Karl Marx
  • 0
Jepp, vi er faktisk utrolig bortskjemte. Bare se på alle barna som lever i fattigdom i Asia og Afrika.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Jeg får kost og losji, +500 kroner hver måned. Ville ikke kalt meg selv spesielt bortskjemt (i forhold til mange andre), men jeg har det langt ifra dårlig. I tillegg til dette så går jeg med aviser, klipper gresset for en fyr, husarbeid m.m.

Synst det er viktig at ungdommer jobber for pengene, så kan de lære at de ikke vokser på trær.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!