Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg hater å fly og det gjør du og! Hvorfor skal vi på død og liv lette og tilbringe noen timer i lufta før vi får et hardt sammenstøt med bakken? Det hele begynner på nettet hvor du betaler en skyhøy pris for å reise på ferie. Avreise skal foregå på et så avsindig tidspunkt som 04:30, da blir oppmøte på flyplassen satt til 02:30; leggetid for snille gutter. Her skal du altså sjekke inn og må stå og halvsove i ei kø i en time mens du passer på at suspekte typer ikke putter noe narkotikum i kofferten din. Deretter må du ut i en sikkerhetskontroll, om bord på luftfartøyet skal du ikke ha med deg dødelige ninjavåpen som negleklipper eller vannflasker. Hvilke groteske fantasier er det de som har funnet på disse absurde reglene? Strikkepinner og neglefiler som drapsvåpen?

Om du unngår å få sikkerhetsvaktenes plasthansker på innsida di, står du nå i en diger butikk med billige ting. Ett hypermarked uten moms, men med usle salgtriks og ingen nyttige varer andre enn hygieneprodukter. Om du mangler egg eller smør: Du vil ikke finne noe på en reise med fly; hold deg hjemme! Ved første øyekast kan dette kjøpesentret virke som en hyggelig affære, men ikke bli lurt: De gir deg dette tilbudet kun for å tjene penger!

Omsider, etter at gaten din er blitt flyttet ørten ganger, er du klar for å boarde. Hvis du vil at dette skal gå bra må du oppgi all din personlige informasjon og vise fram passet ditt. Når du nå befinner deg på flyet er du nødt til å stålsette deg. Du er klar for å ta av. En forhåndsinnstilt beskjed ønsker deg god tur, før kapteinen holder en lite rørende tale. Så kommer ei heks av ei flyvertinne inn og, uten å smile, gir hun deg instrukser på hvordan å overleve når flyet styrter, samt hvordan du skal ta på deg en livredningsvest. Det som skjer nå er intet mindre enn skremmende, spesielt etter en slik forestilling. Flyet akselererer til en ugudelig høy fart. Det holder seg på bakken helt til du lurer på om det er mer rullebane igjen. Når hjertet ditt gjør et hopp, letter flyet heldigvis (I hvertfall i de fleste tilfeller) og du er endelig på vei til din destinasjon.

Under en kraftig turbulens kommer flyvertinneheksa bort til deg og prøver å prakke på deg mat og drikke. Hvis du må betale så må du for all del ikke slå til! Flymaten er så skrekkelig og ekkel at det vil få et sauekadaver til å brekke seg. Og teen du kan få servert er ofte så varm at du svir av deg smaksløkene, slik slipper du å smake den. Får du servert maten gratis, tar du den med deg ned på land og selger den som gift på svartebørsen.

Selveste finalen sparer de til slutt: Landingen. Med litt flaks har ikke piloten trengt å foreta noen nødlanding, og han sikter seg inn på rullebanen. Dette går som regel bra siden de fleste piloter er dyktige. Dessverre har de fortsatt ikke funnet på noen form for madrass på rullebanen eller fjæring i flyets hjul. Derfor får du fort litt nakkesleng og en lite brekt halebein. Nå er du landet ved din destinasjon. Kos deg, men husk: Du må gjennom hjemreise!

* Det finnes ingen vakre flyvertinner, selv de som virker fagre er egentlig huldrer.
* Pilotene er tøffe! De innførte bruken av pilotbriller!
* Ved flyreiser som varer over 10 timer: Spis flymaten din, men innta helst gjennom nesa.
* Reis heller med fly enn med NSB!

Denne teksten er sponset av NAF - Norsk Automobil Forbund
  • 0
Haha, kjenner meg igjen et par steder her. Men liker å fly, sånn generelt. Chill å bare sitte og chille på PsP'en i et par timer.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Er ikke så glad i å fly til andre land og foretrekker å dra korte turer til feriesteder indlands. Når flyet først har lettet er de ganske så greit å slappe av med musikk.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg elsker å fly.
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Liker veldig godt å fly. Synes det er koselig

Noe jeg IKKE liker er at jeg er så sykt paranoid ettersom hvem som helst kan stikke en finger i lommeboka de eller ta noe ut av sekken baggasjen.

Skulle ønske det fantes noen sensore som man festet på baggasjen og klærne slik at det piper om noen skulle stjele.
  • 0
Holder meg mer eller mindre alltid innlands så fly turer blir det lite av, men har ikke noe i mot det.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Duty free Mmm Toblerone *sikle*

Hadde en merkelig opplevelse. fly fra Beograd til Oslo, gjennom sikkerhetskontroll, med vannflasker utenfra (!). Når jeg skulle ta flyet fra Oslo til Bergen gikk jeg med samme klær, jeg hadde fjernet mobiler og denslags. allikevel ville detektoren pipe som besatt. Tar av sko, rask utenbords visitering og jeg kunne gå videre... (resten av vannet hev vi før vi gikk gjennom)
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Jeg elsker å stå opp tidlig, dra på flyplassen, være der en stundt og sitte på fly i flere timer
Jeg er ikke sarkastisk
  • 0
Jeg har ikke i mot og fly, men all driten man må igjenom først hater jeg av helle mit hjerte!
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Hater å fly jeg også.
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Synes fly er greit, godt å slappe av og høre på musikk osv.

Men jeg hater å sitte i flere timer, som f.eks å sitte stille i 8 timer på vei til USA
Liker heller ikke alt annet før man går på flyet. Alle detektorer, kø og alt annet.
Forrige gang da vi skulle ta fly fra Frankfurt til Philadelphia, klarte jeg å smelle beltet mitt i trynet til tyskeren som tok og undersøkte etter metall, flaut
Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne.
  • 0
Jeg syns det er helt greit å fly... med mindre du får seteplass atmed vingen, slik at du må rope av full hals for at personen som sitter atmed deg skal høre noe.
  • 0
Vet ikke helt hvordan det er å fly... Ikke misforstå, jeg har flydd så alt for mange ganger, men jeg sover hele turen. Utenom når det er mat, da blir jeg vekt. Og så sovner jeg igjen. Chill...

Duty Free er nedtur da. Du må kjøpe en mega-pakke for å få litt digg, og til syke priser. I tillegg så selger de ikke chips der... Og parfymen er jo selvfølgelig dyr. Og det er ikke akkurat det du kjøper for å forberede deg til en flytur. Men vinen er god.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
når du først er i flyet er alting godt.
And the scrolls have foretold, of black wings in the cold
  • 0
Jeg har über fly skrekk! :/
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Jeg elsker å fly, og faren min er pilot, så jeg fikk ofte sitte luksus!
[TAG] The Artistic Gamer, MationMac.
  • 0
Fly er digg da og hvordan kan du ikke like tax-free'en?
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
Elsker å fly! Hverfall stemningen når du er på flyplassen på natta før du skal dra til det årlige syden-stedet!
Love will tear us apart.
  • 0
Flying er bra for folk med søvn probleming. Det er kjedelig og kan få Chuck Norris til å sovne...
*MacGyver Theme*
  • 0
Denne tekste3n må ikke taes for seriøst. Har ikke så mye i mot det, men jeg foretrekker faktisk bilturer. Man får sett mye mer!
  • 0
Det er en relativt grei opplevelse. Man får en følelse av at du skal til et unikt land, slik at du kan slappe av under sommersolen
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Haha! Nå lo jeg ganske godt! Deretter må du ut i en sikkerhetskontroll, om bord på luftfartøyet skal du ikke ha med deg dødelige ninjavåpen som negleklipper eller vannflasker. HAHA xD Så sant, så sant! :p

Skal ut å fly i natt, til London. Det er ikke lange flyturen heldigvis. Har ikke skrekk eller no', synes bare det er møkk kjedelig! Å fly til New York i 8 timer er noe av det kjedeligste jeg har vært med på! Når det er midt på lyse dagen er det ikke lett å sovne heller.. Frykter jeg må ta av mitt elskede "Hovefestival-tirsdags-pass-armebånd", fordi det kommer til å pipe :o

Det jeg hater mest med flyturer er all sikkerhetssjekken.. Hvertfall i USA og England! :p

Bra blogg, Ursa Minora!
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
Takk! Var selv ut å fløy her en dag. Har mistet kontroll på dagene, men jeg vet at jeg er i Spania...
  • 0
Fly er greit, men det verste er når du må stå opp 3 om natta å kjøre 2 timer til flyplassen etterfulgt av 1 time kø. Når du er først oppe så er det langt i fra perfekt, det er veldig ubehagelig seter og det er kjedelgig.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
den verste flyturen jeg noengang har hatt var tilbake fra Boston forrige sommer. 9 timer i et sete med filmer jeg så på veien dit
You can't buy love, but you can rent it...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!