Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette handler om en ting jeg alltid har lurt på, og nå skal jeg komme til bunns i det.

Hvorfor er ps3 så begrenset? Mange vil nå med engang tenke "hva faen prater han om"
Kanskje du har rett? Hvis ikke ps3 er begrenset, er det da utgiverne og de som lager spillet som begrenser ps3 sin kraft?

Ok tenk på det her. På pc har man UTTALIGE spill, som er ett slags "Evighets spill", da tenker jeg selvfølgelig på MMORPG'ene som finnes der ute. Man blir liksom ikke ferdig og man kan føle progresjon over lengre tid.

Det er godt mulig det finnes noen spill som dette på ps3, men da er de ihvertfall ikke i de butikkene jeg er i.

Så da kommer spørsmålet mitt nok engang.
"Når jeg nå skriver wow, så mener jeg ett wowaktig mmorpg til playstation, hypotetisk"

Klarer en ps3 å kjøre ett mmorp spill? med fler 100 mennesker på samme sted samtidig?
Isåfall hvorfor blir det ikke laget?
Kunne WOW kommet på konsoll?
Hvorfor virker det som alle ps3 spill skal kunne "rundes"? og har en viss "xx antall timer, så ferdig"
Er det marked for mmorpgs som fokuser bare på onlinespill?
Hva av tilleggs utstyr hadde vært nødvendig for att dette skulle ha funket?

Tenk det mappet til RDR, ikke nødvendigvis samme setting, kan godt være forskjellige soner med forskjellige temaer som for eks WOW.

Man ligger inn dungens og instancer, masse bosser, raiding, bedre pvp, store, mer, proffesions, achivements, lvling, guilds ++++.

Haddet dette vært mulig?

Er dette mulig? Og hvis det er mulig hvorfor er det ingen som lager det, hvis det ikke er mulig, kan noen gjerne fortelle meg hvorfor.

Mange tenker sikkert "åå, går ikke å spille med en ps3 kontroll da dust", om man tar det lille ps3 keybordet og lager om greia til å passe til spillet og selger den i en pakken med spillet så er det fullt mulig og vil bli like bra som mus og tastatur, alle mmo spill har auto aim uansett!

Tanker? Svar? Enig/uenig?
Bring it on
Shallahey
  • 0
kanskje det kann komme men da blir sikkert slik som RDR at bare du vennene dine kan gjøre oppdrag og sånt
they are like humans...individually weak and bred to fast
  • 0
Rdr har verdenen, de mangler bare innholdet og antall spillere per server.

Tenk det mappet til RDR, ikke nødvendigvis samme setting, kan godt være forskjellige soner med forskjellige temaer som for eks WOW.

Man ligger inn litt dungens og instancer, masse bosser, raiding, bedre pvp, store, mer, proffesions, achivements, lvling, guilds.

Haddet dette vært mulig?
Shallahey
  • 0
Hadde vært gøy, men tror nok det hadde blitt alt for dårlig linje(mye lægg/lag). Jeg kan ikke så mye om det, men det er hva jeg tror :p
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
Har tenkt tanken selv, kom fram til at f.eks WoW er altfor avansert til at det kan spilles med kontroll, selv med tastatur så vil du ikke ha muligheten til alle makroene og sånt. Det er noe av det bra med PC, alt kan tilpasses.

Jeg har F.eks en rapid fire mode på musa mi, som kan byttes til og fra med ett museklikk akkuratt når jeg vil, det er utrolig hjelpsomt om man spiller MMORPG'er, ikke akkuratt Rapidfire, men makroer i seg selv. Kan også se den Massive Multiplayer delen som et problem. Du må ha rimelig kraftig server om du skal hoste så mange spillere. Og det tror jeg ikke f.eks Blizzard gidder å bruke penger på når de har så utrolig mange spillere på PC.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Tja Final fantasy 11 kan jo spilles på xbox 360. Skulle tro at det var fullt mulig å ha slike spill på ps3 også. Men du har vel rett i at konsollene er begrenst i forhold til hva en pc er. Men tror også igjen at de som er flink med slike tekniske ting (Yeah yeah Faunvik) kan utrette mye rart med en ps3 maskin.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Det nevner makroer, man kan vell bare lage ett slags "hotkey system? Konfigurere kontrollen akkurat slik du vil? Ha en knapp på keybordet for en macro?

Akkurat macro, i dette bildet, er en bagatell.
Ihvertfall i mine øyne

Lagt til 2010-07-09 23:52:
Snakk om servere, se for deg dette helt hypotetisk.

Rockstar lager wow/ageofconan/lotro/whatever på ps3. med noen restriksjoner på hvor mange det kan være på en server "som i age of conan" typ 100 stker på ett "map" samtidig.

Spillet er dritt bra, de koster 700kr for spill, ett plug in keyboard, og 1 mnd playtime.
Og så 100kr mnd etter det.

Tror du det hadde blitt en suksess?, ut i fra BARE det jeg skreiv i denne posten, glem det som står der oppe.

Jeg tror ja, og jeg tror det hadde klikka
Angående internettlinje, er jo akkurat den samme linja som du bruker på pcen din, så ser ikke problemet.
Shallahey
  • 0
MAG hadde jo 264 spillere online, hvis det var så mangesom kjøpte det da! KAPOW! Men helt enig, jeg skjønner ikke hvorfor det ikke ernoe MMORPG's på PS3!
  • 0
Så, det er mulig, det kan gjøres, alt ligger til rette for det.

Tror dere att det ville ha blitt en suksess?
Isåfall hvorfor/hvorfor ikke?
Shallahey
  • 0
fordi. inge gidder og betale for MMORPG på konsoll. da man får bedre ytelse av det på pc
  • 0
Bulket Testikkel: Bare fordi man spiller det, trenger man ikke å bli en slask, som du ville ha blitt om du startet!
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!