Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

  • kake
  • kake
Det er ikke sikkert alle vet hva dette fenomenet er... så jeg skal begynne med (å prøve) å forklare hva det er.
Et tekstbasert mafia spill eller generelt et tekstbasert spill er et slags type spill, der du ikke styrer karakteren din på samme måte som et vanlig tv-spill, spillet er rett og slett tekst og bilder, som du skal trykke på og krysse av for.

For de som fortsatt ikke har skjønt det, kan jeg ta meg den friheten til å gi et eksempel, da foretar jeg Mafia spill i eksempelet mitt, Mafiaer er kanskje mest kjent som kriminelle, og det er et faktum at kriminelle gjør kriminelle ting... I et tekstbasert mafia spill kan du da som regel velge mellom Brekk/Kriminalitet eller Gta/Stjel bil, men også Utpressing er en vanlig ting, Det du gjør er altså å trykke på for eksempel Brekk, da kommer det opp en ny side, med oversikt av forskjellige forbrytelser du kan utføre, eksempler på dette er ''Stjel en sykkel'', ''Ran en gullsmed'' osv.
Da er det vanligvis et felt du kan krysse av for ved siden av brekkene du kan utføre, og da ''kaster datamaskinen terning'' og finner ut om du klarer det eller ikke. Innimellom blir du satt i fengsel.
Dette er bare noen av tingene man kan gjøre...

Det er litt forskjellig fra spill til spill, men noen aktiviteter utenom de som er nevnt i andre avsnitt er for eksempel ''Produser film'', ''Planlagt ran/Organisert Kriminalitet'', ''Hasj-Plantasje'', ''Smugling'' og ''Drep''. Når du dreper, dreper du en av de andre spillerne som spiller spillet, den eneste måten å overleve på er å gå i bunker, man kan overleve selv om noen skyter på deg, det er avhengig av hvilken rank du er, hvilken beskyttelse du har og hvor mange kuler din fiende bruker.
Hvis du dør på spillet må du lage helt ny bruker og begynne på nytt med alt...
Man kan bli med i gjenger og starte gjengfabrikk, lage avis-firma, kulefabrikk og butikker. (dette er avhengig av hvilket spill du spiller)

Nå har du forhåpentlig vis fått et innblikk av hva dette er, det fins også andre typer tekstbaserte spill som for eksempel handler om riddere og konger osv. Men jeg skal snakke/skrive om Mafia spill.
Jeg skal ikke si at alt jeg sier stemmer 100 prosent, fordi mennesket er forskjellige og vi har ikke alltid samme syns vinkel på ting, men jeg skal nå prøve å formidle meg på en forståelig måte når jeg uttrykker mitt synspunkt av dette fenomenet, kom gjerne med kommentarer men vær vennlig å hold dere saklige.

Tekstbaserte mafia spill er avhengighets skapende, det er helt sykt hvor avhengig man kan bli av bare å sitte og trykke, det har vel noe med at man vil bli best, jeg har suttet oppe flere netter å tykt og trykt, mens jeg tenker ''en rank til'' også ''bare en til'' også ''jeg må nesten ha en til'' og sånn går det. Og jeg kjenner jeg er nervøs i minuttene før draps tiden starter, (vanligvis mellom 21.00 og 22.00) ''Har jeg husket på å stille inn nok bunker tid?'', ''blir jeg drept i dag?'' Og man blir kanskje enda mer nervøs når man sitter med draps-planer... ''Håper jeg rekker å drepe og komme meg i bunker uten å dø?'' Jeg har også tenkt tanken ''Jeg klikker hvis jeg blir drept nå''.
Og noen ganger har jo så klart jeg også blitt drept, (Eller ganske mange faktisk) følelsen jeg får når jeg ser det stå foran meg ''Du er drept!'' er ubeskrivelig, jeg er sint og lei meg, jeg har lyst til å slå noen samtidig som jeg har lyst til å gråte, men jeg kjenner også et snev av lettelse, og etter en stund begynner jeg å lure på hva jeg egentlig har brukt alle timene på, for å si det sånn så er det et fantastisk tidsfordriv...

Å komme tilbake til det virkelig livet er hardt, når klokken nærmer seg 21:00 blir jeg nervøs og jeg lengter litt tilbake til spillet og etter hvert lager jeg meg en ny bruker. En av grunnene til at jeg er så opphengt i dette, og kanskje en av grunnene til at noen mener denne bloggen er bare tull, kan være at jeg er veldig fascinert av Mafia-miljøet, jeg har alltid syntes at det ser veldig kult ut å kjøre rundt i de fine bilene, ha på dress og skyte fienden med yndlings våpenet mitt ''Tommygun'', jeg syns også de beste tv-spill seriene er blant annet Gudfaren og Mafia, når det kommer til filmer ser jeg også Mafia/Gangster filmer.

Når det kommer til kvaliteten på de tekstbaserte mafia spillene er det stor forskjell, hvis du har lyst å prøve et slikt mafia spill vil jeg foreslå Mafiano.com, det er kanskje min favoritt, på .com siden finner du versjon 1, versjon 2 kommer, er ventet å bli klar i løpet av sommeren 2010, versjon 2 finner du på Mafiano.org. Andre veldig gode spill er Elitecrimes.com og Omerta (Barafranca.com/barafranca.no).
Akkurat nå spiller jeg Mafiano.com og Omerta, jeg ble drept for cirka en uke siden på Elitecrimes.com :(((, de skjedde etter at jeg hadde drept 5 stykker, så skulle jeg drepe en til, men ble drept av et øyenvitne.

Det er fantastisk gøy mens du holder på, og er som sagt et vidunderlig tidsfordriv.

Kommenter gjerne, kom med forslag til hvilke spill du vil anbefale og hvilke spill du ikke vill anbefale, men hold dere saklige, dere må ikke kommentere bare for å heve dere over noen!

Jeg vil også ta avstand for eventuelle skrivefeil i teksten, da jeg ikke syns det har noe med saken å gjøre, så vennligst dropp negative kommentarer om det...


Mvh.
Kake
  • 0
Nordic Mafia er så facepalm at jeg blir lei meg...
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
  • kake
  • kake
Nordic mafia er et av de dårligeste mafia spillene jeg har prøvd
  • 0
Igjen.. God blogg kake!

Selv har jeg aldri vært noen stor fan av Tekstbaserte Mafiaspill. Har egentlig aldri likt tekstbaserte spill i det hele tatt x) Men har flere venner som spiller/spilte forskjellige tekstbaserte mafiaspill, og de ble også ganske hektet på det.

Har ingenting i mot disse spillene, men det er ikke min type spill
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
  • kake
  • kake
ThMosekillah: Takk for det

Ja, enten liker du det ikke eller så spiller du det masse (alt for masse x])
  • 0
disse spillene er tragiske... det er bedre å spille runescape en tekstbaserte spill
  • 0
ORDDELING! Husk orddelingsregelen!
  • 0
Jeg spilte nordic mafia før i tidennår det var kult , men jeg syns det er sånn midt på treet. Har ikke prøvd de andre spillene som du snakkker om
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
  • kake
  • kake
De er ganske mye bedre (mener jeg) og vil anbefale de om du har lyst å trykke litt jonskja
  • 0
disse spillene er tragiske... det er bedre å spille runescape en tekstbaserte spil

Runescape var BRA! Nå har de ødelagt det.

Har aldri likt tekstbaserte spill, liker heller å se figuren min gjøre ting selv.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Fattigmann: Runescape var BRA! Nå har de ødelagt det.

Har aldri likt tekstbaserte spill, liker heller å se figuren min gjøre ting selv.

Jeg og syntes runescape var bra helt til vi fikk en ny pc som klarte å drive noe annet.
  • 0
Er en veteran når det kommer til både Nordic Mafia og dekrim.
Det eneste som virkelig plaget meg med Nordic Mafia var at det var ekstremt vanskelig å danne seg en gjeng, da det var en grense på bare 20 gjenger i hele spillet den tiden jeg spilte det. Så jeg ble hindret til å danne min egen gjeng, som jeg drev med relativt stor «profit»
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
En ting: Mafia og Gudfaren er ikke TV-spillserier, men spillene er filmspill!
  • 0
Husker jeg spilte Nordic Mafia et par år tilbake... morsomt helt til man ble skutt av en random 12-åring og måtte starte helt på nytt.

Tekstbaserte spill er merkelige greier syns jeg personlig, og jeg liker best spill der man faktisk styrer selv, samt har noe visuelt å se på. Kall meg fantasiløs om du vil, men slik er det dòg.
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
  • kake
  • kake
Jeg er enig i at visuele spill er morsomere, men tar seg ikke så bra ut på skole benken (stol på meg, har erfaring) det er vanskeligere å lege ned et spill på skjermen og lagre før læreren når rundt pulten din, enn å lege ned en side :p... Så personlig spiller jeg begge deler
  • 0
Hah, jeg var faktisk nummer 1 på ett av disse mafia spillene en periode. Kanskje fordi det bare var rundt 1000 folk som spilte det da
  • 0
Hah, husker jeg hørte om et program som gjorde Nordic Mafia til 3D-spill. Ofc fake & gay.
  • 0
  • kake
  • kake
HopeN: Ikke værst... Fortsat ikke værst !
  • 0
NordicMafia husker jeg! Lenge siden jeg spilte det!
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Nordicmafia startet jeg med når det var rimelig nytt. Startet en gang i april 2005. og fortsatte til starten av 2009. Har hatt utrolig mange brukere der nå, og en god del gjenger.

Mafiano har jeg også spilt, dog langt ifra like lenge da mafiano suger.
I may be a geek, but it is a reson we're both here.
  • 0
Først og fremst vil jeg si at det var veldig bra skrevet.

Jeg har selv spillt mange spill opp igjenom min tid, startet vel med nordic mafia og slutta vel med scandic mafia.

Vil anbefale scandicmafia.net til alle folk som enda driver på med mafia spill.

Selv har jeg akk slutta som mod (tidligre admin) på scandicmafia.

Nå for tiden er det helt slutt med spilling av mafia spill. Har heller satsa på og lage mitt eget spill. Kan komme med link og div sener når jeg bestemmer meg for og åpne det for folk.

Men som sakt det var veldig bra det du skrev, og ja tekstbaserte mafia spill er ganske avhengighets skapende, men er fint vis du har lite og gjøre i en skole time evt. kvelds tid.
  • 0
  • kake
  • kake
Vendetta:

Takker for all skryt !!

Kult at du lager eget, hold meg oppdatert !
Og bare spør hvis det er noe jeg kan hjelpe med

Ja det er akkurat det det er, det slukker tiden din


Ps: Ble drept på MafiaNO for noen dager siden, jeg savner meg selv allerede...
  • 0
Spiller atm. Nordic Mafia igjen
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
  • kake
  • kake
Døde i Elite Crimes i forrige uke
Faaaaaaaaaaaaan
  • 0
Jeg har nylig utviklet mitt eget mafiaspill som heter Mafioso.no, gjerne sjekk det ut og gi meg feedback
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!