Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

At vi må betale for å spille World of Warcraft og MMORPG-spill skjønner jeg godt. For det koster å holde serverparken, den pågående utviklingen av nytt innhold med mer, men å betale for å spille Call of Duty: Black Ops skjønner jeg lite av. I en NYHET fra den 17. juli kunne du nettopp lese dette. Det var Michael Pachter (kjent markedsanalytiker for Wedbush Morgan Secrities) som faktisk anbefalte Activision å ta seg betalt for onlinespilling i det kommende Call of Duty: Black Ops som lanseres til PC, PS3 og Xbox 360 den 12. november.

Han sa at levetiden på et spill blir mye lengre på grunn av onlinespillingen og derfor mente han at det var lurt å innføre såkalte "mikrotransaksjoner" og sørge for at spillere betalte for sine tjenester som f.eks. onlinespilling.

At vi gamere bruker mye tid online på spill som Call of Duty, etter hvert Medal of Honor og ikke minst Battlefield-serien, men å ta det drastiske steget og loppe oss gamere for enda mer penger synes jeg å trå hardt over streken. For som Kronoz skrev på Facebook hos meg så har jo ikke spillere en utømmelig lomme.

Det er greit at man må betale for ekstrainnhold, men å betale for og spille online i spill er ikke det rette steget å gå. Det er som å forkynne om kristendommen i et muslimsk land, noe jeg tror ville ha fått fatale følger.

Hva mener du om saken? Er du villig til å betale for å spille online i det kommende Call of Duty: Black Ops eller f.eks. Battlefield-spillene? Hvis spilldistributøren skal tjene penger på mikrotransaksjoner, hvor ville du at den betalingsanordningen skulle ha vært?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Dette og DRM, spilling er forbi...
  • 0
Dette blir for dumt.


5 Spill ala 599,- = 2995
12mnd XBL 599,- = 599
Maps til CoD 399,- = 399
= 3993 på ett år med litt gaming.

Med betalt per mnd ala 49,- (49*12) = 588
Med da 5 spill med slik funksjon (5*588 ) = 2940

Fra vanlig 3993 til (3993+2940) en sum av 6933 for å spille 5 spill i ett helt år hvis vi skal ta det roughly.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Modern warfare 2 ble det første (og siste) spillet jeg kjøpte av Call of Duty-serien. Makan til utmelking har jeg nesten ikke sett før.
Det fokuseres alt for mye på profitt, og alt for lite på "sjelen" i spillene.
Med andre ord: Inntil det kommer noe ekstraordinært (og da snakker jeg ikke ingame-innhold, men noe spektakulært), så betaler jeg ikke månentlig for ett FPS-spill.

Dessuten, hvis alle fortsetter slik så får jo folk bare råd ett, kanskje to spill. Hvis flere prøver seg på samme så blir det store hindringer i spillindustrien.

For guds skyld, det er jo verre enn EA's "Online pass"!
You should hate losing, but never fear defeat.
  • 0
Det er mye som er økonomisk lurt altså, men en slik sak som dette har mange sider. Hvis Activision fokuserer blindt på disse "mikrotransaksjonene" kommer det til å gå dårlig, fordi å gjennomføre dette vil bringe med seg mange sinte meninger og Activision kan fort tape mye på det.
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
1 ord. Bulls*it!
  • 0
Betaling av slikt er ikke noe jeg vil ha!!! Har nok med XBL!
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Blir i alle fall spennende å se utfallet og jeg tror mange graver sin egen grav om de trår til slike virkemidler med å skaffe seg penger...
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
min mening av dette er at det er bullsh*t, av flere grunner:

Vi har et Call of duty hvert år, de har alltid selgt sånn at det kommer nye call of duty's, så om det noen gang skulle vært månedsbetaling, måtte det gjeldt ALLE Cod spillene som kommer som bruker online betaling.

Jeg mener om pc er at det skal stappe en liten kjepp hos piratene, men det blir ikke det, men resultatene av kjøping av spilltid online på f.eks Call of duty kommer til å resultere i mindre kjøp til pc, og mest sansynelig flere piratkopierte versjoner.

og får konsolene sin del, hva? skal Playstation Plus! brukere få gratis online, sånn at det skal funke som xbox sin ''Gold''? Skal xbox live gold brukere sleppe å betale activision siden de betaler microsoft får gold til å spille online?
Men om disse ''mikrotransaksjonene'' blir tadd i bruk på xbox får spilletid til Call of duty spill blir det mindre kjøp. og bare bortskjemte rike unger blir å ha råd til slutt, og Call of duty fanboys blir desperat å skaffe penger


Alt jeg har skrevet i korte ord:
BAAAAAD! BAAAAAAAAD!
  • 0
Tja,det kommer vel an på prisen. 10-20kr pr måned sku vel gå bra om man får igjen noe for pengene. Gode stabile servere og nytt innhold inkludert så er det ok. Men eller? Neh..da spiller jeg heller wii.
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
tviler på at jeg skall kjøpe et nytt cod spill hvis ikke det blie med zombies. det er folk på vennelista mi som spiller cod mw2 enda, jeg var dønn lei mw2 i starten på januar.

betaling burde isåfall bli et alternativ, det koster litt mer for å få baner lit tidligere og man får kanskje få velge baner man skall spille på.

jeg mener ikke at jeg vill ha betaling for online men hvis det skulle bli så ville jeg hatt et alternativ.
And the scrolls have foretold, of black wings in the cold
  • 0
Da går jeg heller over til enspiller spill som rollespill og eventyr spill. Åbetale for å spille et spill som ikke engang er et rent online spill er bare tåpelig.
Per aspera ad astra
  • 0
Både jeg og EXcrack var ganske spente på Black Ops. Nå har vi begge bestemt oss for å droppe det, med mindre de lar være å ta betaling. For det første vil ikke mamma gå med på bruke kredittkortet til noe sånt. Spillet vil i tillegg bli mindre fristende. Jeg klarer ikke helt beskrive det, men jeg tror det bare ville ligget der og blitt gammelt, helt til ingen var interessert i det... Men betale må vi!


Nei, jeg dropper. Og hvis det blir det neste store, å ta betaling for FPS-online-spill, så dropper jeg alt sammen... I'm going back to mah GameCube and GameBoy!
Hvorfor være normal i en spillverden som er gal?
  • 0
  • Solx
  • Solx
Bare ved å lese første og andre avsnitt vil jeg si at Michael Pachter tok seriøst feil.

Levetiden på online spill går vel heller NED på grunn av betaling...
L. Do you know Death Gods love Apples?
  • 0
Jeg håper at Activision satser veldig mye i denne rettningen, fordi at jeg ikke bryr meg siden jeg ikke skal ha spillet og at Battlefield serien kan bli bedre og mer populær hvis de innfører det

Men hvis andre skal innføre det, får vi begynne å spille spill som Assassins Creed og Red Dead Redemption og Alan Wake pluss Super Mario Galaxy 2. For å nevne noen
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
jeg hadde aldrig betalt for Black ops, jeg er ikke en gang sikker på om jeg gidder og kjøpe det. Tror heller jeg holder meg til BfBc2 og Medal of Honor
You can't buy love, but you can rent it...
  • 0
Herregud.
  • 0
Kanskje de vil ødelegge CoD-serien...
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
Gjør de dette boikotter jeg alle fremtidlige CoD- spill inkludert Black Ops om dette skjer og satser heller på Medal of Honor og Battlefield. I tillegg blir nok Activision å miste en god del brukere (inkludert meg).
  • 0
Black Ops har jeg ikke tro på uansett. La dem gjøre hva de vil!
  • 0
Da spiller jeg ikke det nye cod online. Enkelt som det.
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
Jeg skal ikke ha Black Ops uansett, men begynner de å ta penger for spill som for eksempel Halo elelr Battlefield, da blir jeg tvil. Jeg vil ikke like det, men det er mine favorittspill og jeg kommer ikke til å klare å la være. Da får jeg heller kjøpe færre spill i året.

Men jeg er virkelig i mot dette forslaget, for de fleste av oss har ikke utømmelige lommebøker som det virker som Activision tror...
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
WTF!??????????
Spartans never die. They're just missing in action.
  • 0
Da har jeg fått høre at det aldri vil komme på tale å ta penger for onlinespilling i Call of Duty. Det er Activision som sier dette noe som er godt å høre. Selvsagt, selv om dette var et forslag fra Pacther så vet man aldri hva de forskjellige leddene i spillverden tenker.

Det er greit å betale for ekstramateriale, men ikke kun for å spille - det er å tøye strikken litt langt synes jeg.

Så nå når dette er ut av verden, er det bare å glede seg stort til Call of Duty: Black Ops dukker opp for jeg har god tro på Treyarch og deres kommende spill. Likte veldig godt Call of Duty: World at War og brukte mange timer på det
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!