Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Sjekk ut alle delene i blogg registeret mitt: http://www.gamereactor.no/profil/Crazy+Eyed+Gamer93/?do=blog
s


Eivind's (meg) forelskelse av sjokolade vil aldri stoppe, forhåpentligvis. Hans fantastiske kjærlighet inspirerer han til å formidle hans smaksløker med GR befolket! Derfor har han startet en helt ny blogg serie, "Eivind anmelder sjokolade!". Her gir han korte og kritiske anmeldelser av forskjellige sjokolader, gamle kjente eller ferske "fresh-man's".

Kinder Bueno / Ved ønske fra GR buker Toorstain

Kinder Bueno er en slik sjokolade jeg vet mange elsker, men som nesten ingen kjøper. Dette gjør det til kanskje en av de mest undervurderte sjokoladene du kan få tak i. All sjokolade som heter «kinder» etterfulgt av et annet navn er alltid ekstremt gode, Kinder Bueno er intet unntak!

Kinder Bueno står hovedsaklig ut av 3 deler. Tynt sjokolade lag, en slags tynn kjeks og høydepunktet og show stjeleren med hele sjokolade, en slags melke krem. Disse 3 delene skaper en fantastisk kombinasjon. Den er kankje litt ubalansert for noen. Det er melkekremen som stjeler showet her, ikke at det gjør noe. Akkurat hva som gjør den kremen god er litt vanskelig å si. Kanskje det er den fine lyse smaken kombinert med deilig kjeks som har perfekt konsistens. Det tynne sjokolade lageret setter prikken over i'en med en litt anonym, men smakelig godbit. Smaken er så å si perfekt. Veldig avhengighetsskapende og nesten orgasmisk smak.

Det er ikke alt som er like bra dog. Du ender alltid opp med å stille det samme spørsmålet om og om igjen, «hvor ble det av sjokoladen? :(». Sjokoladen er delt opp i 2 deler som ikke er altfor store og forsvinner raskt. Hvorfor er det alltid slik med Kinder sjokoladene? Men man kan ikke klage for mye. Prisen er på ca. 12.50.-, en grei pris på hva du får servert.

Et annet dårlig aspekt ved Kinder Bueno er at den smelter ganske fort. Vis du kjøper den burde du nok spise den opp med en gang. Det kan føles litt stressende å spise opp denne sjokoladen uten å prøve å søle litt smeltende sjokolade. Ikke store greiene, men verdt å påpeke.

Konklusjon:

Kinder Bueno er en fantastisk god sjokolade! Herlige kombinasjoner av smak og konsistens gjør sjokoladen en fryd å nyte. Det er melkekremen i midten av sjokoladen som stjeler showet med en utrolig avhengighetsskapende smak som kolideres bra med kjeksen. Det tar ikke lang tid før Kinder Bueno plutselig forsvinner og den smelter ganske fort, men dette er bare små pirk av hva som ellers er et nærmest perfekt produkt.


+: Herlig kombinasjon av smak og konsistens! Veldig avhengihetsskapende p.g.a melkekremen.

-: Du blir fort ferdig, smelter fort.

9,8
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Hmm, har aldri sett, eller smakt denne

Lagt til 2010-07-26 19:07:
Kan du ta Kvikklunsj snart?
  • 0
Tror jeg har smakt den, men husker ikke smaken :/


Kan du anmelde Freia Melkesjokolade Non Stop?
  • 0
Ah, Kinder Bueno One of mah favourites 8D
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Hmm, har aldri sett, eller smakt denne
Hvilken stein har du bodd under ?

Bueno er jo en konge sjokolade, men synes selv at Kinder Maxi er bedre, synd at den er så utrolig liten
Fem-stjerners medlem
  • 0
VET! Den smelter insane raskt!!! Derfor sørger jeg alltid for å ikke ta på selve sjokoladen når jeg spiser, men skjule den under "papiret" rundt

Men enig at den er JUMMY!!!
  • 0
  • Ine
  • Ine
Den er DIGG. Skulle ønske at den kom i større pakning. Bruker liek... 10 sek på spise en?
Riddle me this
  • 0
Den sykt god da
  • 0
Veldig god anmeldelse, Crazy Eyed Gamer93 aka. Eivind!

Kinder Bueno er veldig god, men jeg blir litt fort kvalm Og som du sa, så smelter den veldig fort -.- Da blir den bare seig og ekkel Men ellers er den flotters!
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
Grei anmeldelse...

Anmeld min sjokolade.!
That's what you get for messing with a spartan!
  • 0
LarsaDudn: Og hvilken sjokolade er det?
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Den du spiser hver dag!
That's what you get for messing with a spartan!
  • 0
You mean..... Freia Melkesjokolade?
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Hvis det er det du vil kalle den :/
That's what you get for messing with a spartan!
  • 0
En nydelig lekkerbisken dette her ja

God omtale igjen Crazy Eyed Gamer93
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Går du ikke snart tom for sjokolader å anmelde?
  • 0
PerPenger: Å nei da Det finnes utrolig mye forskjellige sjokolade, alle med sine egne spin-offs. Blir nok ikke tom for sjokolader å anmelde med det første ^^
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Enig her. Kjøper den aldri, men jeg elsker den. Sikker på at den ikke bare smelter fort siden det er sommer da? x)
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Mmmmm... Denne sjokoladen er så GOOOD! Men enig i minusene. Hvis du føler for det burde du også ta Lion-sjokoladen.
  • 0
Syntes den smaker avføring jeg ..
  • 0
Hvordan smaker avføring? Må ærlig innrømme å ha aldri smakt.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
En av mine absolutte favoritter! Kinder sjokoladene er noe jeg aldri får for mye av!
Kålroten
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!