Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg var en kjapp tur innom spill.no sin nettside forleden. Nedover siden poppet opp en halvblogg fra en mann kalt Ulrik, med brukernavn «svinepels». Han har laget Månedens brukeranmeldelser i en god del måneder nå. Jeg fikk da ideen om å kopiere bloggideen. Jeg skal da lage min egen blogg over Månedens anmeldelser, og lage ideen til min egen.

Jeg skal derfor kjøre i gang en bloggserie utdelt utover flere måneder. Denne gangen går jeg direkte på juli månedens 5 beste brukeranmeldelser på denne nettsiden. Jeg skal se etter lesbarhet, beste poenger, flyt, og mange diverse kriterier utover hver blogg. Jeg skal av og til finne månedens nykommer, månedens morsomste og enkelte andre ting jeg kommer opp med senere.


Den første anmeldelsen bærer stort preg av at personen har skrevet mange gode anmeldelser i tidligere dager. Det er nettopp anmeldelsen Bioshock 2 som er skrevet av Dead Gamer . Han skriver ikke på en humoristisk måte, men han leverer derimot en svært god og informativ anmeldelse. Han skriver alle grunnelementene, med et heidundrendes godt ordforråd og en vellykket flyt.

Han nevner alt som er nyttig å vite om spillet. Anmeldelsen er veldig lang og er en fryd å lese. Det som er viktigst med denne anmeldelsen er hvordan han viser ulike likheter og ulikheter med forgjengeren "Bioshock". Det er nesten det viktigste med denne spillserien. Hvis du blir trollbundet av eneren, så må jo toeren bli sammenlignet med den. Dead Gamer ga spillet 8/10!

Den andre anmeldelsen kommer fra en bruker man virkelig kan kalle en "serieanmelder". Brukeren bruker sine ekstremt gode ferdigheter om spill til å anmelde Sniper: Ghost Warrior . Ja, jeg snakker om fantomena . Han har ikke bare kunnskap om spill, men anmeldelsen bærer sterkt preg av at gutten kan anmelding. Han har et svært unikt oppsett som er til å elske. Han skriver gode undertitler, som brukes egentlig litt for sjeldent i anmeldelser.

Nei, dette er ikke den beste anmeldelsen til brukeren, men derimot den mest informative og mest advarende. Ingen anmeldelser av spillet har blitt sluppet ut av redaksjonen, så han dro til og leverte en anmeldelse som ikke var inspirert av noen andre sine meninger, unntatt han sine egne. Det er hva jeg elsker med den anmeldelsen!

Spillet er fryktelig dårlig i følge han. Ofte når folk anmelder spill og direkte slakter dem, må man ha en god grunn. Det har han også levert. fantomena ga spillet 3/10!

Den tredje anmeldelsen er en god venn av meg som har virkelig levert sin beste anmeldelse så langt. Det er en anmeldelse av en av de første eksklusive titlene til Playstation 3, nemlig Resistance: Fall of Men . Anmelderen heter JTB. Anmeldelsen starter med at han forteller om det grunnleggende og om historien på hans egen måte. Han skriver ikke for kosete eller for kritisk, noe som er veldig viktig i en anmeldelse av et middelmodig spill.

Han skriver ned til hver minste detalj, noe jeg likte veldig godt med denne anmeldelsen. Han kommer blant annet med en genial kommentar som ikke er for fanboy-aktig, men som er et humoristisk innspill til en perfekt tid; Er man en god skytter kan man alltid ta seg tid til å ødelegge alle rørene slik at de dør av overoppheting, akkurat som en Xbox 360 gjør. Priceless! JTB ga spillet 7/10!


Månedens tilbakekomst

Dette er en nokså kjent bruker fra gamle dager på Gamereactor. Han valgte nå nettopp å skrive en svært morsom og informativ anmeldelse av spillet; Red Faction Guerilla. Jeg snakker så klart om Pepperoniman sin anmeldelse.

Den blander morsom ironi og et veldig godt språk, og ikke minst så kommer han med en av de mest geniale ingressene jeg har lest på lenge. Jeg vil ikke si at han har skrevet en perfekt anmeldelse, men til tross for enkelte skrivefeil, tegnsetting og orddelingsfeil, så har han leverte en toppklasses anmeldelse som er til å flire og humre av.

Den er ikke bare genial sånn sett, men den har i tillegg veldig mye nyttig stoff om alle elementene til spillet til, til dem som ønsker å spille det. Pepperoniman ga spillet 6/10!

Månedens nykommer

Denne tittelen går til en veldig aktiv bruker som har holdt på en stund, men ikke skrevet noen anmeldelser. Dette er da Lillebjørn eller på latinsk Ursa Minora. Han anmeldte Just Cause 2.

Dette er faktisk den beste førsteanmeldelsen jeg har lest noen gang. For det første skriver brukeren som en gud med et fantastisk ordforråd. Til tross for tre småslurv som jeg fant, så kunne ikke en førsteanmeldelse være noe bedre. Han har med alle de viktige tingene man skal ha med i en anmeldelse, noe som mange gjør tabber på som nybegynner.

Han skriver med en slik innlevelse og fryd som man ofte finner blant store anmeldere som Magnus Tellefsen! At en bruker med så lite erfaring i anmeldingsbransjen klarer å snekre sammen den snella er virkelig imponerende! Good job, matey! Ursa Minora ga spillet 8/10!

Det var det for denne måneden. Jeg vil kjøre på med en ny blogg til neste måned. Regner med at det vil enten bli den 1 eller opp til den 5. Dette kommer helt an på skolearbeid eller ikke.

Ha en fremdeles god sommer.

Anders aka ''A to the H''® All rights reserved
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Dette var jo kjempemorsomt,og for en god ide!
Kommer til å følge med på denne blogg-serien uten tvil.

...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Haha! Tenkte sjæl på å lage en slik blogg selv, men tenkte jeg ikke hadde mandat nok til å gjøre det!

Men det er jo bare supert at du gjør det, og en slik blogg er akkurat hva vi trenger for å få piffet opp anmeldelsene litt

Strålende blogg, og jeg har nå fått meg ett nytt mål
  • 0
Må bare legge meg flat å si tusen takk for skryt! Men om Just Cause-anmeldelsen var så bra er jeg ikke helt sikker på.

Uansett er dette et genialt konsept som du må fortsette med!
  • 0
Dette var kjempe artig og lese. Et genilalt konsept!
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Siterer A to the H:
Han har laget Månedens brukeranmeldelser i en god del måneder nå.


En liten faktafeil. Svinepels, som er moderator på spill.no, tok over for eks-moderator Paradoks i måneden juni/juli. Det er Paradoks og en annen moderator som heter Caspy92 som står bak de andre artiklene.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Kult at jeg ble såpass mye nevnt Og i tillegg til at du tok deg tiden til å lage denne bloggen. Min neste anmeldelse blir av Singularity for de som lurer.
  • 0
Endelig en grunn til å fortsette med å skrive brukeranmeldelser!

God blogg, godt skrevet. fantomena er den beste du nevner, synes jeg.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
God blogg, kommer til å følge med på den utover.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
The Heretic - Research ftw!
Win.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Genial idè! Dette er ihvertfall en blogg serie jeg kommer til å følge med på. Nå har jeg ikke skrevet en brukeranmeldelse på snart ett år tror jeg, nå har jeg en fin grunn til å ihvertfall prøve.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
  • Solx
  • Solx
D: Må begynne å skrive igjen da x3
L. Do you know Death Gods love Apples?
  • 0
Tenkte ikke dette var den mest originale idèen jeg har sett til å begynne med, men det blir interessant å se om det blir mer brukeranmeldelser videre. Kanskje til og med en av meg.
All work and no play makes zatzinki a dull boy
  • 0
Får vel gjøre bedre slik at jeg kan komme på listen.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Takk for kommentarer
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer Noral:
The Heretic - Research ftw!
Win.


Er vel ikke akkurat research. Har vært regelmessig aktiv på spill.no-forumet, og havnet i et par av månedens brukeranmeldelser-artiklene
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Grattis, Pepperoniman
God blogg, A To The H. Damn, jeg må begynne å anmelde igjen
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Seriøst, det er konge av deg å ta dette intiativet. Det kan føre til at folk prøver å skrive flere og bedre anmeldelser.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Unnskyld meg! Ka md min anmeldelse av CoD: MW2?? Bare tulla, mn brukte skikkelig mye tid på dn God blogg BTW
Benny
  • 0
nintendodude: Akkurat! Er omtrent 2/3 på Singularity anmeldelsen min, håper å bli ferdig med den i morgen
  • 0
Ville bare skyte inn at du også bør kåre den beste anmeldelsen! Kanskje også en tredje og andre plass og? Da blir bloggen mer oversiktlig, samtidig som flere får æren av å bli listet opp

- Bare ett forslag, men vurder det i alle fall da
  • 0
Iamferb: Det skal jeg vurdere.

Kanskje jeg kjører opp med 1-3 plass, en-to titler og noen regular : )
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Kommer et par anmeldelser til enten før eller rett etter at skolen starter på. Fable 2 og Dragon Ball Origins 2.
  • 0
Kommer en anmeldelse fra meg innen de nærmeste dagene, min første
Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne.
  • 0
Kanskje det blir månedens nykommer
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!