Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

For noen år tilbake (i mine oh så solskinnsfylte dager) var jeg en sprek, atletisk, tilnærmet pen kar. Langt lyst hår som gjorde at jentene snudde seg etter meg på gata (ta den med en klype salt, kan jo ha vært black metal t-skjortene som tildro seg oppmerksomheten også, for alt jeg vet). Og en nonchalant holdning til alt og alle rundt meg, gikk alltid med en Cola flaske i hånda, og sverget til denne som om den var en flytende svart healing potion. Livet var godt, jeg hadde mange venner, var på fest til stadighet (hmm, sitte på gutterommet og drikke fatterns hjemmebrent.....jaja) og levde livets glade dager i sus og dus.

Etter en stund ble jeg kjent med en likesinnet kar (dvs en som var glad i cola, pc og godt brygg basert på fars hemmelige oppskrift.....vann, sukker og gjær), vi hadde det moro ilag. Kjørte på med lan parties med tårnstabler av Cola innkjøpt for anledningen. Festet omtrent hver dag i perioder. Min nye kompis greide med tid og stunde å få dratt meg med ut også, nei nei nei, ikke ut på byen. Men ut til bekjente av seg igjen.

Hjemme hos en av disse var det jo som seg hør og bør jenter til stede (akk og ve den som visste hva som kom til å komme). Det tok ikke lange tiden før mine øyne fanget opp en smekker, yndig liten skapning, jeg greide ikke å rive blikket vekk, jeg var rett og slett trollbundet! Selvfølgelig turde jeg ikke å gå bort og prate, var ikke full nok, og det endte med at hun dro hjem før jeg var mann nok, og etter at hun var dratt var jeg kun mann nok for æljerop og ikke stort annet.

Men så hendte det seg over tid, og flere fester sammen med kompisen og hans venner, at man traff jo på den samme jenta og kom i prat (da hadde jeg fått i meg nok og var i ett tøysete lune) så vi begynte å snakke sammen. Vi fant tonen veldig fort, vi likte samme musikk, vi likte samme fritidssyssler og koste oss gjerne i fred og ro med Tolkien kombinert med snacks og Cola, uten å snakke med venner før vi var ferdige med boka (for ørnte gangen). Det ene ledet til det andre og vi ble ett par (ett meget søtt par og må vite, har vi blitt fortalt).

Vi likte hverandre veldig godt, og fant etterhvert ut at vi likte hverandres selskap så mye at vi ikke trengte noe mere av denne konstante festingen. Så vi ble der vi var for det meste, jeg satt med Cola flaske i hånda og så på film, hun var med, eller leste en bok. Hun så på tv og jeg leste en bok, med Colaen ved siden av. Alltid når vi skulle ut, tok jeg med meg Cola (kunne jo ikke være sikker på om de hadde Cola dit vi skulle, gud hjelpe meg, hva ville skje om jeg ikke fikk Cola tuten å sutte på).
Colaen ble en ledsager som reddet meg fra å måtte drikke kaffe (usj) eller ta til takke med vann med kullsyre.

Etterhvert som tiden gikk ble vi bare mer og mer glade i hverandre, så som seg hør og bør, flyttet vi inn sammen, jenta, Colaen og jeg. Og alt var bare en skjønneste dans på roser, vi levde livet i lag som bare to nyforelskede med Cola i sofakroken kan gjøre.

Mange år gikk, og jeg og jenta, og Colaen kom bare nærmere og nærmere hverandre, så til slutt endte det jo seg som det pleier med folk som er nærme hverandre titt og ofte, det kom barn inn i bildet, Så vi ble gift, jenta, meg og Colaen. Vi hadde det bra, sysslet med knøtten og koste oss i lag når denne fant det for godt at nå kunne han sove, da så vi på filmer, leste og gjorde alt som vi alltid har gjort, og jeg koste meg med Cola som mitt vanlige tilbehør til hverdagen. Med tiden ble det både en og to tasser til, og vi hadde det bare kjempe bra og koste oss som småbarns foreldre. Ungene lekte som barn gjør, kona og jeg gjorde alt småbarns foreldre gjør, og jeg drakk Colaen min som jeg alltid hadde gjort.

Så en kveld når vi satt og koste oss med en film og nylevert film deal fra Peppes (inkludert Cola selvfølgelig), vi spiste og koste oss med filmen, da smalt det! KNAS var lyden jeg hørte inne i munnen (slik som man hører lyder inne i hodet sitt men som andre som sitter nærme nok også kan høre, hvis de er heldige....og du skikkelig uheldig). Blodet fosset ut av munnen og var medfulgt av en halv visdomstann som var delt på tvers, nedover mot rota! Dette skjedde jo selvfølgelig på kvelden og tannlege på denne tiden var det bare å glemme, så det ble til at man tok ett lass med smertestillende tabletter og håpet på det beste. For å si det sånn, den natta sov jeg ganske urolig, med mange oppvåkninger for å ta flere smertestillende tabletter, skylt ned med Cola selvfølgelig.

Morgenen etter bar det til tannlegen, når denne sa gap opp og så på mitt lille problem, ytret han noen ord som har brent seg fast, "her har enda en CocaColiker ser jeg". Da begynner man å skjønne litt av alvoret. Han trakk ut den sprukne tanna, som viste seg å være pillråtten ned til rota, deretter tok han røntgen av munnen min. Etter at han hadde glodd på bildene en stund sa han "Du kan nok bare bli sittende i stolen, siden du først er her så kan vi likeså godt begynne arbeidet". Det var da jeg for alvor begynte å få opp øynene (ikke så rart kanskje med ett iskaldt bor hvinende inni munnen).
Nå, over 3 år etter denne episoden, går jeg fortsatt til tannlegen og får reparert små feil og hakk som oppstår, tennene mine er hvite nok de, men jeg skal ikke påstå at de er sunne. Etter fire trekninger (alle visdomstenna), fem rotfyllinger, og nøyaktig 23 hull, har jeg smertelig og økonmisk erfart hva colaen kan gjøre med folk.

Så nå sitter jeg her og suger på tennene, jo da, de har det greit nå, så lenge jeg ikke rører for mye sukkerholdige matvarer (snop og brus), og ja, akkurat som før pusser jeg nå morgen og kveld og skyller med fluor, det er bare det at skaden er allerede skjedd. Og som om ikke det er nok, all denne stillsittinga med Colaen som følgesvenn gjennom de sene kveldstimer, så har jeg jaggu fått en interesse for fotballer, og hvordan i huleste man blir kvitt de fra mageregionen, for det var visst enda en bieffekt av alle de deilige stundene sammen med Colaen.
  • 0
Det var litt av en historie! Bra skrevet var den også! Ja, Cola er godt, men Cola Zero er nok bedre for tennene
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Tusen takk for skryt Må bare nevne at jeg pyntet litt på det, for jeg har drukket Pepsi max og Cola light samt Zero i flere år også, sammen med vanlig Cola og vanlig Pepsi, men fant ut at det var lettere å bare forholde seg til ett merke når teksten ble så lang Så ikke tro tanntrollet ikke har deg i kalenderen sin bare fordi det er light brus det er snakk om
  • 0
Cola er fantastisk. Men etter å ha drukket minst en halvliter til dagen i nærmere 3 år, over 20.000 i tannlegeregninger, og antydninger til smålubbenhet har jeg nå praktisk talt klart å slutte. Jeg unnder meg fortsatt en Cola hver helg (halvliter), mens jeg resten av uken drikker Farris mens lukker øynene og later som at det smaker Cola. Det hjelper iallefall med all kullsyren.
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Tja, gikk helt cold turkey på det, hadde hodepine (koffein abstinenser) en uke, så gikk det greit. Smaker jeg på Cola eller noe sånt noe nå så smaker det bare sukker lake, har vendt meg til rent vann, begynte å trene samtidig som jeg slutta med brusen, bare for å se om jeg kunne bli nogenlunde lik meg selv før i gamle dager, har rast 15kg på 5 mnd nå, og bygd opp kroppen en del, men fortsatt lang vei igjen men men, I'll keep at it
  • 0
Yahman! Må si dette var en god skrevet Blogg. Må trenge og få opp muschlesa igjen istedenfor bingovinger ;)
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
Var ikke en dag uten cola i sommerferien. True story
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Høres ut som jeg må roe ned coladrikkingen!
  • 0
  • Ine
  • Ine
Utrolig bra blogg Selv drikker jeg ikke veldig mye brus, og har aldri hatt hull.
Riddle me this
  • 0
Meh. Pepsi Max er bedre!

God blogg tho!
Har du hørt om svensken som stod på trikkeskinnen og ventet på trikken? Plutselig kom trikken...
  • 0
Til alle som har gitt meg feedback, tusen takk Min første blogg ever og jeg falt for hele "feelingen" rundt gamereactor communitiet, virker som en seriøs side for seriøse spill elskere, på godt og vondt Har noen ide'er rundt hva neste blogg skal handle om, blir nå bare å prøve å redusere temaet noe, slik at jeg kan gjøre meg forstått Igjen, thanks for the feedback, gjør godt for en first timer

Lagt til 2010-08-13 23:09:
Til ZubiMar: Prøv 3 liter om dagen, slik tenna råtner ja jeg vet, I have issues hehe.
  • 0
Dude, dette var en sinnsykt bra blogg. Denne greia burde søren meg bli spleiset opp på forsiden. Men må du ikke ha blitt litt lei av all denne cola drikkingen? Må si jeg liker best Pepsi av cola- sortene.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Trenger vel ikke si hvor awesome bloggen din er!

Og jeg trenger vel heller ikke si hvor fucka Cola drikkinga de er!
Decyfered!
  • 0
Utrolig bra blogg! Fantastisk skrevet og lett å følge historiens gang.

Håper du fortsetter å blogge med samme kvalitet for dette er noe jeg kan vende meg til!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Cboy J-kins: Joda, ble lei når man ble blakk av de Drikker bare vann nå ja
Crazy Kraken: Hehe, den var fucka, må medgi det
  • 0
Månedens blogg!
Fikk utrolig lyst på Cola der en stund, men så kom tannlegen inn i bildet og det fristet litt mindre

Velkommen til Gamereactor Kholdster!
Fem-stjerners medlem
  • 0
  • KlM
  • KlM
PEPSI POWER

Noobs asss.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!