Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Sørgelig overskrift ikke sant?

Men det er desverre et altfor stort faktum, men som ikke har plaget meg i så altfor stor grad før nå.
For et par dager siden kjøpte jeg meg burnout paradise, jeg har spilt det i litt over 10 timer og hatt det kjempegøy! Også finner jeg ut at det er en enorm Dlc pakke, med motorykler, en ny bane og lekeversjoner av bilene som er åsåsøte! Som gir spillet en enormt lang levetid!

Men når jeg får en kompis på besøk så innser jeg noe. Den eneste typen multiplayer er enten via system-link eller online. Grunnen til dette, er nok at det å kjøre fritt rundt i paradise city med to biler på samme gang, ville laget litt grafisk kluss. Men virkelig? Virkelig EA? Var det så vanskelig å legge inn en liten multiplayer modus med avlukkede baner?

Tydeligvis finnes det en nedlastbar modus som kalles: "Party mode!" (Yay!) Hvor man gjør forskjellige utfordringer og race! Men, dette var enda verre enn forventet! Fordi istedet for at to spillere kan spille på samme skjerm, så må man dele på en kontroller. Og det verste er at denne pakken koster penger!
Mens resten av tilleggspakken var gratis!

Og dette er ikke første gangen jeg har møtt på slikt! Bioshock 2 fulgte samme vei, og det samme gjorde Dirt 2. Det er gøy å spille med folk online, det er ikke det som er problemet! Men jeg vil heller spille mot en av mine (Relativt) intelligente venner, enn mot en amerikansk 10 åring som spyr ut ordet faggot som et homofobisk maskingevær!
Følelsen man får av å sitte i en sofa med kompisene som sitter og kauker mot skjermen, er uslåelig!
Haters gon' hate
  • 0
Jeg savner også split-screen i spill! Det slår jo online lett med tanke på at du.. ja. Sitter i samme sofa som vennene dine! Sier seg selv hva som eier pannekaker.
Love will tear us apart.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Couldn't agree more!
Riddle me this
  • 0
Tiden hvor jeg og kompisa mine spillte NightFire, SSB: Melee, Mario Kart Double Dash og Star Wars Battlefront sammen på samme konsoll var en golden age spør du meg. Den magien kommer aldri tilbake. Får jeg noen på besøk nå må vi bytte på å spille fordi de jævel utviklerne tror at gamere ikke har venner og bare spiller online. Fuck you online gaming. Det er det jeg mener hvertfall. Online spilling var aldri så gøy at split screen skulle dø, ikke på langtnær.
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Løsningen er enkel, ta vare på de gamle konsollene og spillen, så kan du gjenoppleve former glory sammen med venner når du vil Goldeneye anyone?
  • 0
Det er synd at Split-screen i stadig mindre grad inkluderes i nye spill. Det var absolutt en av de beste opplevelsene ved spill når man kunne sitte ved sidenav en venn og spille mot eller med hverandre direkte.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Kjøp GC mens du kan, og spill splitscreen
Fem-stjerners medlem
  • 0
Det er her Halo 3 skinner gjennom. Fire player split-screen som man både kan spille online og offilne, i tillegg til system link med opptil 16 personer. Halo 3 er riktig nok ikke det grafisk mest krevende spillet, men jeg ofrer fint litt grafikk for en ekspandert multiplayeropplevelse.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
De fleste spillprodusenter har noe å lære av Bungie på Akkurat det punktet.
Haters gon' hate
  • 0
God blogg, Pepperoniman.. Hater å ha venner på besøk og bytte på kontrollen Har vel alltids et split-screen spill liggende, men ikke sikkert det er det mest spennende. Tror spill som Kane and Lynch og Resident Evil tjener en del kunder på nettopp dette, lokal flerspillermulighet.

Syns Wii er en veldig god konsoll på den måten! Mario Kart etc. er genialt!! Får nesten N64-følelsen, igjen Om jeg skal spille PS3 med noen, er det enklere at vi har en konsoll hver, og spiller over nettet.. Men blir virkelig ikke det samme.
''eh'' - Link
  • 0
Word.
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Burnout Paradise hadde vært tidenes beste bilspill om de hadde innkludert split-screen. Dammit!
Just kill him with your awesome
  • 0
Bioshock 2 er vel et dårlig eksempel med tanke på at det er egentlig et SP spill.
Men er enig, de fleste spill som har lokal MP støtte har bare idiotiske ting som 1 mot 1 på Blur, eller 1 mot 1 på MW2, er det virkelig så vanskelig å la folk få benytte split screen samtidig som vi får samme funksjonene som i single playern? Dette gjelder spesielt bilspill hvor man ikke kan få inn NPC biler om man skal spille split screen, Nintendo er dog flinke til lokal MP og Microsofts stortittler som Halo og Gears of War støtter også lokal split screen.
Men man har jo også utviklere som vil at folk skal spille med venner på samme sofa, Split/Second kan man til og med spille split screen på PC hvor man kjører om kapp med hverandre og 6 datastyrte biler som vil si 8 biler tilsammen og det er like mange som i single player delen.
Men utviklere er asosiale idioter til tider nå som storspill som Crackdown 2 og Starcraft 2 ikke har LAN støtte noe som forgjengerene hadde, og svaret Crackdown 2 utviklerne hadde til dette var at de ikke orket å gjøre en halv dags arbeid med å legge inn LAN når bare minioriteten ville benytte seg av denne funksjonen.
Lokal multiplayer dør sakte ut, men litt av grunnen til dette er jo at det er så mye grafisk fokus at det blir for mye på enkelte spill til at konsollen klarer å yte så mye.
Er egentlig synn, for i mine øyner er Split Screen historiedel et must i FPS spill for at de egentlig skal være verdt å kjøpe med tanke på at de fleste tar under 8 timer å fullføre.
  • 0
Halo Reach kommer til å få opp splitscreen offline. For da har man jo Forge 2.0
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Ja MationMac, men jeg er redd det blir det siste...
  • 0
Yup, helt forferdelig hvor få spill det er uten lokal multiplayer nå tildags

Heldigvis driver Sony å eksprimenterer med 3D-briller for å gi et forskjellig skjermbilde for hver brille, så 2 personer kan spille på samme skjerm, bare at de ser forskjellige ting (iallefall ifølge Dagbladet). La oss håpe det betyr et større antall offline multiplayer-spill i framtiden.
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
"Følelsen man får av å sitte i en sofa med kompisene som sitter og kauker mot skjermen, er uslåelig!"

Word.

Savner det selv, i og med at jeg har så mange gode minner fra split-screen på blant annet PS2 for en stund tilbake. Split-screen kan fort bli enormt morsomt med den rette stemningen.

God blogg!
Type here.
  • 0
Gears of war 2 og Halo 3 er de siste spillene jeg kan huske, der dette her ikke var noen problem.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Ja. Husker de tidene. Å spille 4 player Far Cry instict Predator, Star Wars Battlefront 2, Everything or Nothing var morsomt.
Halo og Gears of war eier fortsatt da
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Husker jeg og noen kompiser pleide å samles om kveldene for å spille diverse spill sammen. Blant annet de eldre PS2 Bond-spilla og ikke minst Black Hawk Down! Det var gode tider det!
Type here.
  • 0
BTW så har Splinter cell conviction en meget bra 2 player co-op historie pluss flere andre gode spilll moduser.
You picked a hell of a day to join up.
  • 0
Split-screen er uten tvil et pluss, men jeg og vennene mine klarer oss fint med SSBB, star wars battlefront 2, LOTR conquest, Halo serien og nå de siste dagene nazi zombies.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
"Du ser på skjermen din jævel!"
"Nei, dyktighet kalles det!"
:D <3<3<3
  • 0
Joeminator: Klassiker.:3
Haters gon' hate
  • 0
  • KlM
  • KlM
Splitscreen diskusjon og INGEN HAR NEVNT TIMESPLITTERS!?

Jeg er skuffet.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!