Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

  • Solx
  • Solx
The person whose name is written in this note shall die.

Light Yagami er en "normal" japansk student med bra utsikter for livet. Han har gode karakterer og har draget på damene. Livet hans endres den dagen han finner Death Note, Dødens Notisbok. Når han skriver et navn i boken, mens han ser for seg personens ansikt, skal personen dø.
Når han har forstått bokens mening, ser han på seg selv som utvalgt til å bli gud i en ny verden uten kriminalitet, og begynner å drepe kriminelle med boka.
Det er starten på flere år med terror og redsel verden rundt, når Light blir kjent som Kira, slår seg sammen med dødsguden Ryuk, den andre Kira Misa Amane, og hennes dødsgud Rem. Hans største fiende blir L, en intelligent, ung detektiv innkalt av Interpol for å finne og stoppe Kira.
Når L finner ut at Light oppholder seg i Japan, blir det japanske politiet, ledet av Light's far, involvert i saken, og Light må holde boka og sin andre identitet skjult for alle. Han må planlegge alt han gjør for å lure L, samtidig som L gjør det samme for å finne han.

Serien er på 37 episoder, og kunne egentlig vært lengre. Den er basert på Mangaen med samme navn, og er blitt utrolig populær. Personlig synes jeg serien er bra, og har sett den 3 ganger. Spenningen er "til å ta på", mest på grunn av kampen mellom det gode og det onde, Kira mot L. Tsugumi Ohba, som har skrevet historien, har klart å få fram mytologi, sannhet og alvoret i serien, og den er på en måte basert på virkeligheten, og da mener jeg med syn på kriminalitet og hvordan en situasjon som dette ville blitt håndtert i virkeligheten.


Tid for sammendrag.

Historien:
Historien er spennende og får seerne til å holde seg til skjermen. I hvert fall hvis du liker krim og overnaturlige greier. Som nevnt tidligere holder også kampen mellom det gode og det onde serien i gang, og hvis du føler at du henger med i serien og nesten får følelser for figurene, får du garantert et sjokk Spoiler:Spoiler:nær midten av serien. Slutten er spesielt trist.

Holdbarhet:
Absolutt bra. Ofte har jeg vært oppe hele natten for å se ferdig en episode, som har blitt til to, osv. Selvfølgelig spørs det hva du liker å se på, men jeg anbefaler serien til alle som liker spenning og krim. Kan bli kjedelig på noen punkter, men det kommer seg igjen fort.

Konklusjon
Serien er egentlig bare best.
Karakteren jeg gir blir 10/10. Best. Evar!

For de som vil se serien, kan dere gå til www.Zomganime.com, www.Kumby.com eller andre anime-streaming nettsider. De har den garantert.
L. Do you know Death Gods love Apples?
  • 0
  • KlM
  • KlM
Personlig kan jeg ikke anbefale den til noen, tvert igjennom kjedelig.

De første 10 episodene kan være av en viss interesse, men resten av serien er stort sett de 10 første på repeat.


Death Note i en nøtteskall >> http://bildr.no/view/705634



Men du er flink til å skrive anmeldelser da.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Syns serien er super, jeg.. Og spennende?? Absolutt.

Okei, må innrømme det er visse ting jeg ikke likte da, men skal ikke si hva det var, for jeg vil ikke spoile for de som har tenkt å se serien.

En bra anmeldelse på en bra anime.
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Har vudert og prøve se litt men har aldri hatt tid.
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
God serie, men ikke så bra som mangaen, i og med at den faktisk fjerner viktige elementer fra plottet, noe som hindrer historien. Likevel, veldig godt gjennomført.

Musikken var spot on, og jeg har hørt gjennom soundtracket jevnt og trutt siden jeg så serien i 06-07.

Uenig i at mer enn 37 episoder hadde vært nødvendig, siden de fleste (originale) serier holder seg til ca 13 episoder. Grei lengde.

Uenig i at du gir den 10/10, men så godt som alle som ikke ser mye (god) anime (ren gjetting, dette, men foreløpig er det trygt å anta), og så ser Death Note reagerer likt, så det er forståelig.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Death Note er en serie jeg har hatt lyst til å se på lenge! Når jeg er ferdig med Digimon, blir dette neste serie jeg skal laste ned ^^

Synes du hadde for lite av dine personlige meninger i denne anmeldelsen. Husk på det til neste gang
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Virker som en kul historie, egentlig

Bra anmeldelse dette her, men jeg har ett spørsmål!

Alt Kira har ågjøre er jo bare å få sett Ls ansikt, og så ta livet av han, isn't??

- Eller henger jeg ikke helt med??
  • 0
lamFerb: av det jeg husker så tar ikke kira livet til L ettersom han er holdt hemmelig for alle bortsett ifra mellom etterforskerne som vil ta kira... og dette er ikke mange personer( en av dem blant annet Light selv). Og hvis L da skulle dø ville Light Yagami blitt sett på som kira elns, ettersom han lenge er en av de hovedmistenkte.

tror det er noe sånn ... Xd
  • 0
  • Solx
  • Solx
Iamferb:
Light dreper aldri L, å nei, han trenger ikke BARE se ansiktet hans heller. Han må ha navnet, men Light har jo ikke øynene til en Shinigami (dødsgud), så han ser ikke navnet til personen bare ved å se på de. Derfor vil han bruke Misa til det, men det går jo skeis. Jeg vil ikke røpe hvem som dreper L for de som ikke er så langt, men som sagt er det ikke Light/Kira som dreper han.
L. Do you know Death Gods love Apples?
  • 0
Den beste animen jeg har sett, enig i karakteren.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Først av alt, aldri anmeld en anime, og deretter SPOIL den for andre.
Uansett er det en genial anime, men mister mye av sitt glimt når Spoiler: L blir drept
Ville selv ha gitt den 9/10
"So you all wanna be like me, right!? I've got it then! We'll reproduce me throughout all of Japan! All you women out there, come to Takamura! I'll give you my sperm! In twenty years, Japan will be crawling with me! " - Takamura
  • 0
God annmeldelse, selv liker jeg serien veldig godt
why so serious?
  • 0
Death Note er en av favoritt seriene mine

kan anbefale andre gode anime'r som er verdt å sjekke ut er: Baccano, Cowboy Bebop, Tengen Toppa Gurren Lagann og Ergo Proxy.
Your Hands Cant Hit What Your Eyes Cant See Float Like A Butterfly And Sting Like A Bee xD
  • 0
  • Ine
  • Ine
Utrolig bra anime - en av de absolutt beste jeg har sett. Den kan kun se seg slått av Higurashi no Naku Koro ni i min bok.

Forresten, til dere som spoiler ovenfor; GR har endelig fått seg en spoiler-funksjon - bruk den.
Riddle me this
  • 0
  • Solx
  • Solx
"Forresten, til dere som spoiler ovenfor; GR har endelig fått seg en spoiler-funksjon - bruk den."

? hvem, hva, hvor ?

btw sorry for spoils x3 vak'ke meininga
L. Do you know Death Gods love Apples?
  • 0
Helt enig med karakteren. En utrolig kul serie
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Jeg har sett Death Note - i likhet med deg - tre ganger. Så var ikke ille for meg, men kanskje for en annen uheldig sjel. Skriv <spoiler> og deretter den spoilerholdige teksten, og avslutt med </spoiler*> (fjern stjerna(*)).
Riddle me this
  • 0
Personlig liker jeg bøkene mye bedre, da de ikke dropper mange av elementene som gjør historien så bra som den faktisk er. Animeen er på ingen måte dårlig, tvert imot. Men jeg har sett mange andre serier som er bedre gjennomført som anime.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Et av de beste animene jeg har sett
Konge bra anmeldelse
  • 0
  • Solx
  • Solx
@Dark Samus Nemesis

Har hørt det ja... Har aldri fått lest helle mangaen, men så slutta de jo å selge den i Haugesund etter bok 5... Hvertfall fant jeg den ingen steder.

Hvis noen veit om ei nettside jeg kan lese den (uten nedlasting eller kjøp), så hadde det vært fint
L. Do you know Death Gods love Apples?
  • 0
Prøv www.onemanga.com
  • 0
  • Solx
  • Solx
takker
L. Do you know Death Gods love Apples?
  • 0
Værsegoder
  • 0
Bra omtale dette her Solx
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
  • Solx
  • Solx
Takker
L. Do you know Death Gods love Apples?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!