Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har alltid sett på meg selv som en ok gamer. Jeg liker de fleste spillgenre og har vel aldri hatt store problemer med å fullføre spill. Klart jeg kan sette meg fast noen ganger, men har alltid kommet meg videre etter litt intens tenking og fundering. Men jeg er ingen "supergamer" og kommer nok ikke til å bli det heller.

Men nå er jeg redd for at jeg må revurdere mitt syn på meg selv som gamer. Jeg har nemlig, etter mye strev, klart å skaffe meg et eksemplar av Demon's souls. Et ganske streit forward RPG, med levelsystem og med en historie i en slags middelalderstil...Dere vet: Rustninger, sverd....og drager.
Har alltid likt slike spill...må innrømme at jeg har en forkjærlighet for RPG, mest på grunn av storyen, men også på grunn av at de har ingen som helst fot i virkeligheten.

Så lykkelig over å få fingrene i spillet satt jeg meg ned og gjorde meg klar til å entre Boletaria.
Laget meg en liten krigerinne og satte igang.

Etter å kommet meg igjennom opplæringen og endelig kommet meg til Nexus oppdager jeg til min forferdelse at dette er tålmodighetstesten over alle. For jeg dør, HELE tiden. Jeg snubler over kanter, og dør. Jeg blir overrumplet av fiender rundt hvert et hjørne og dør. Jeg blir grillet av drager, brannbomber, og torpedert av spyd og selvsagt...jeg DØR!

Så er det å begynne på nytt, finne sjela mi slik at jeg kan få tilbake de stakkars sjelene mine jeg har mistet, komme et par fotsteg videre før man igjen DØR!!

Jeg har heldigvis selskap i dette drapsmaskineriet i følge av andre phantomspillere. Jeg ser de dør, men mest av alt ser jeg at de klarer ting jeg ikke har muligheter på...Hvilke valg har de gjordt som ikke jeg har gjordt?

Jeg har bestemt meg for å levelgrinde litt med å samle sjeler...hadde det ikke vært så infernalskt vanskelig å klare å berge de stakkars sjelene slik at man kan levle litt opp. Jeg springer rundt som et vettskremt ekorn, livredd for å gå rett inn i ei felle som gjør at den siste timen med hamstring av sjeler skal ende i en blodpøl som er helt umulig å komme seg til, slik at jeg kan få sårt tiltrengt oppgradering i våpen eller styrke...Jeg har mest lyst til å krype sammen i et hjørne, skjelvende...jeg stinker i dette spillet helt tydelig.

Jeg oppdaget etter minst 5 timer i spillet at man faktisk kan hilse på andre med kroppspråk, hvordan man bruker steiner for å få tak i hjelpere og ikke minst hjelpe andre.

Dessverre for andre er jeg en skikkelig dårlig hjelper og kan nok ikke bistå i annet enn som kanonføde...må være frustrerende å tilkalle hjelp, få et vettskremt kamikaze-ekorn som svimser rundt bare for å dø i den første og beste fella som eksisterer rett rundt hjørnet...

Jeg har også et stort problem med å finne ut hvordan jeg bruker miraklene mine. Jeg har kjøpt meg heal men hvordan bruker jeg det? Har for første gang lest bruksanvisninga på et spill, hvorav den sier jeg skal bruke spells og mirakler på R1...men svarte svingende da! DET FUNGERER IKKE!!!!

Jeg er begynt å innse at min såkalte gamertro på at tålmodighet ordner det meste, er begynt å miste en del vesentlige grunnsteiner...og den fantastiske muren min er mer lik en sveitserost enn en mur av selvtillit...

Men slutter jeg å spille dette tortur-redskapet? NEI!!
Inni meg finnes det tydligvis en slags selvpiningsentusiast...som digger å få juling...gang på gang. Jeg spiller det, drømmer om det og tenker på det i alle merkelige situasjoner. Pønsker på nye strategier mens jeg spiser frokost, i dusjen, ja tilogmed når jeg er på do.

For jeg nekter å la et spill knekke meg!!! Greit nok: Jeg innser at jeg er antagelig den dårligste gamer i verden...men F*** heller, klarer andre dette SKAL jeg også klare det!

Så i kveld er det vel på'n igjen...see you in hell people!!
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Jeg synest vansklighetsgraden i Demon's Souls var overrated
  • 0
Det finnes ord som definerer sånne som deg...dessverre egner de seg ikke på trykk.
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
That does it...jeg må ha Demon's Souls Har så lyst til å prøve det alle snakker om som så sinnsykt fordervelig vanskelig. Jeg skal klare det!!! Får håpe du også gjør det da, Lykkedragen
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Syntes ikke at DS var så vanskelig jeg, du dør jo så og si bare en gang på samme sted. Ok du dør en del ganger, men du blir lært opp av det og for min del syntes jeg ikke at spillet var frustrerende. Vi er vell bedre på forskjellige ting
  • 0
Er det noen som kan hjelpe meg med miraklene da? Tydligvis kan dere dette så hvordan kaster jeg mirakler?
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Hehe... Nå må jeg også prøve dette...
  • 0
For å bruke et mirakel må man først få tak i en talisman og få minst level 10 i faith.
  • 0
Selv hadde jeg samme attitude som deg de første par dagene, men etterhvert som man levler opp får man mer tro på at om man dør rundt hjørnet er det ikke verre enn å prøve på nytt. Selv har jeg kun drept 3 demoner og jo da, jeg kvier meg for å gå videre, men når jeg første går inn for det skal jeg nok klare å fullføre det også

Veldig god blogg var det også!
Just kill him with your awesome
  • 0
  • AC2
  • AC2
det ligger en talisman ikke langt uti level 4 -1 ;)
Nothing is impossible, it only takes a bit more time
  • 0
Så jeg har svidd av 5000 sjeler for nada? Svarte...
Talisman på 4-1? Der det kryr av trapper? Shit! Eg plages med 1-2 jeg!
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Ahahahaha! Über vittig! Etter Live Feeden din å dømme gamer du dette nokså ofte i tilegg.

Lykke til da! Det er vel lettere å lure Faunviker enn demoner! 10HI!
Decyfered!
  • 0
Faunvik: Det er vel lettere for demoner å lure meg enn for meg å lure deg

Men dette er virkelig en stor tålmodighetsprøve. Du dør hele tiden og når man da må begynne helt på nytt hver gang føler man seg litt...tygget og spyttet ut...på en måte.

Spillet er bra det...ellers ville jeg vel ha brent det. Men jeg føler at man går litt i ørska. Man får jo ikke vite noenting (sabla 5000 sjeler som jeg brukte på Heal), og oppdager da tydligvis ting etterhvert...på den tunge måten.

Men jeg kryper meg frem sakte men sikkert.
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
LykkeD: Skjønner frustrasjonen da... Måkelig kjipt å måtte dø hele fukkiings tida!

Meneh hallo! Hvis du takler småunger takler du vel Demon's Souls, eller?
Decyfered!
  • 0
Småunger er peanuts i forhold! (kan jo bli litt frustrert av de også, men..)

Livet i Demon's souls er ikke lett...i allefall tror jeg det..hva vet vel jeg? Er jo ikke akkurat den som lever..
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Du må equipe en amulett for å kaste mirakler Legger du den på høyrehånd er det R1, på venstre er det L1. Fantastisk spill, men jeg har falt litt ut av det egentlig

Lykke til videre da!
They're Having So Much Fun, It's Illegal!
  • 0
Har spillt det litt, min bror har faktisk kommet ganske langt på det.

Jo det er vanskeligt men ikke så ekstremt som alle skal ha det til.

Prøv å spill gjennom Ghost & Goblins på Snes du.
DET er et helvette det.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Har hatt DS siden amerikansk release, og spillte for litt siden gjennom spillet solo, med en lv 7 karakter (tror det var lv7, start levellet til royalty..) men så har jeg tilbragt godt over 600 timer i boletaria, da
  • 0
Oiiii...

600 timer?!?

Da blir jo mine 6 bare...eh....uff da....
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
"Jeg spiller det, drømmer om det og tenker på det i alle merkelige situasjoner. Pønsker på nye strategier mens jeg spiser frokost, i dusjen, ja tilogmed når jeg er på do."

Hehe.. kjenner meg litt igjen der..
Utsøkt spill. Jeg har bare tilbakelagt ca 55-60 timer på det.

Skal du samle sjeler, kan det være en fordel å hjelpe andre spillere, ved å legge ut Blue stone. Du har sikkert sett meldinger "you can sommon here" Hvis du dør, mister du ikke sjelene når du vender tilbake til din verden...
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Vanskelighetsgraden er ikke problemet; Problemet er at spillet kaster bort tiden din.
Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
  • 0
Hvis du virkelig vil grinde, så burde du starte med 4-1 verdenen, fiendene er vanskelige men gir deg rundt 200-300 souls per kill... Og det er bare starten av spillet som er litt brutalt, frykt ikke, etter et par bosser føler du det er et ganske lett spil(so to speak...).

Og angående talismanen så har de andre allerede svart, pluss at du må ha nok MP for å caste miraklen.
  • 0
Må bare få tid til å spille det mer enn jeg har til nå med andre ord. Takk for hjelpa folkens! Da vet jeg at det er håp
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Har ingenting imot vanskelige spill, men Demon's Souls ble bare overkill. Det drepte meg. Slo meg rett ned. Klarte ikke å reise meg igjen. Ga opp etter flere timers prøving på første område (det store slottet or something)
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Er det ikke sånn at spillet blir "vanskeligere" hvis du dør? Jeg ville aldri klart noe
Living so the last night feels like a past life
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!