Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nei, det er ikke noen blogg om hvordan jeg elsker krigsfilmer og skal fortelle om de beste av de aller beste, nei nei, det blir mer en blogg om filmer i spessielle tider.

Ettersom jeg går i 10. og har vi om 2. verdenkrig og jeg er veldig interrsert i dette.
Jeg har begynt å kjøpe en del krigsfilmer b.la Saving private ryan og flere. Jeg samler også dvder og er oppe i 80 nå og flere skal det bli!

Men så er det de filmene jeg ikke vet navnene på, men vet hva de skal hande om. Så hvis du kan hjelpe meg å finne disse filmene er jeg veldig takknemmelig.

Her er 2 filmer jeg skal kjøpe: Kampen om Berlin( kalde krigen) og Pearl Harbor.
Og her kommer de filmene, jeg skriver litt om noe og hvis du vet om en film som er lignende please kommenter om det!
-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------


1: Film om vietnam krigen, skikkelig med action!!



2: Film om atombombene i japan, en i film, ikke dokumentar og helst ikke på japansk(am heller)



3: En film om hvordan tyskerene starter 2. verdenskrig, og film fra tyskerenes side( igjen en film og ikke dokumentar)



4: Rett og slett en skikkelig bra 2. verdenkrig film med masser av kuler og krutt!
-----------------------------------------------------------------------------
--------------------------


Takk hvis du er en av dem som kan hjelpe meg. Så hvis du vet om en film som handler om lignende please kommenter!

Og ikke skriv f. eks: Der untergang
Skriv nummer bak så jeg vet hvilket tema filmen handler om ;)
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
2. Letters from Iwo Jima
Har ikke sett den da
Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne.
  • 0
  • mani
  • mani
1. Windtalkers
  • 0
Vietnamkrigsfilmer er noe jeg personlig elsker, og vil absolutt anbefale storslåtte titler som Platoon og Full Metal Jacket (begge er av de beste krigsfilmene jeg har sett. Subjektivt.). Dessuten er Hamburger Hill ganske bra og We Were Soldiers er fin. Men hvis du ikke har sett de to førstnevnte, bør du gjøre det pronto.

Siterer mani:
1. Windtalkers


Så vidt jeg husker er det en film fra 2. verdenskrig ved Stillehavet, ikke en Vietnamkrigsfilm.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
  • mani
  • mani
Du kan jo se seriene Band of Brothers og The Pacific. Geniale Begg to varer jo i litt over 10 timer da
  • 0
Jack: Full meteal jacket har jeg bestilt og platoon skal jeg sjekke ut, takk

Og takk til mani og matsb

Resten av folket: Hiv dere på og hjelp meg
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
  • mani
  • mani
Blandet Windtalkers med We Where Soldiers
  • 0
Noen jeg anbefaler:

1. Apocalypce Now, Full Metal Jacket, Windtalkers og We Were Soldiers - gode filmer som viser det helvete Vietnam krigen var.

2. Fat Man & Little Boy - forteller om hvordan USA lagde bombene som ble sluppet over Hiroshima og Nagasaki.

3. Kjenner ikke til noen filmer om hvordan de startet den, men Der Untergang er en fanatastisk fortelling om hvordan Tyskland falt. Stalingrad er også en fabelatkig tysk krigsfilm om krigen i Stalingrad.

4. Band of Brothers og The Pacific er to serier to få med deg hvis du liker krigsfilmer. Das Boot er også bra hvis du liker tyske u-båter.

Håper det hjalp.

EDIT: Glemte å nevne Flags of our Fathers.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Saints and Soldiers er en 2. verdenskrigfilm jeg likte ganske godt òg, om jeg ikke husker helt feil. Windtalkers er forresten også en bra 2. verdenskrigsfilm du ikke burde vike.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
1. The Deer Hunter

2. Kuroi ame. Den er på japansk, deal with it.

3. Den eneste jeg har sett er Stalingrad, men den var helt jævlig dårlig.

4. Russisk: Solntse av Aleksandr Sokurov eller Ivanovo Detstvo av Andrei Tarkovskij.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
1. Platoon
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
1) Platoon, Apocalypse now, the deer hunter.
2) Letters from Iwo Jima. (har ikke sett den dessverre)
4) Band of brothers (serie) the pacific
5) PATHS OF GLORY. Der er handlingen satt i 2. Verdenskrig
We could have arranged to have you carried
  • 0
Takk folkens
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Schindlers liste burde også være interessant for deg

Men er ikke i noen av kategoriene.
We could have arranged to have you carried
  • 0
Junior, Paths of Glory handler om første verdenskrig
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Ja, faen visste det. Det var derfor jeg satte den i kategori 5, men skrev feil
We could have arranged to have you carried
  • 0
De fleste filmene som er verdt å se er nevnt.
Men kan legg til på #1. Tiger Land og kan legge til på #2 Hiroshima mon amour (hiroshima, My love) Men det er nok ikke den type film du ønsker å se.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
The Pianist er heller ikke nevnt. Ikke så mye heftig action som trådstarteren etterlyser men. WW 2
We could have arranged to have you carried
  • 0
We Were Soliders, The Pianist.
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
Holy fuck, Madnar. Massiv kudos til deg for å ha foreslått Hiroshima, mon amour.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Flags of our fathers og Letters from Iwo Jima... De rommer en krig og er "Tvilling" filmer. Samme sak fra to sider. Den burde du kanskje se...
*MacGyver Theme*
  • 0
Yamato, Thin Red line og Katyn er ganske bra krigsfilmer
  • 0
1. Black hawk down. 2. The deer hunter. 3. Full metal jacket. 4. Platoon. 5. Band of brothers. 6. The Pacific
The cake is a lie
  • 0
Joda Skreifiskaren, det er nå en film som man burde få sett om man føler at man kan gi den litt tid. Tipper den filmen er mest brukt til undervisning, men jeg ble pålagt å se den av en filmentusiast i hjembygda.

Den er forøvrig på Youtube også.
http://www.youtube.com/watch?v=Hgh5zH0yZXo
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
BBC Documentary - "Hiroshima"
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!