Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Landet vi virkelig på månen? Arrangerte USA selv 9/11? Var svineinfluensa et forsøk på å tynne ut verdens befolkning?

Jeg overøses med slikt... unskyld meg, piss, alt for ofte. Jeg er lei!

Det er noen som absolutt vil leve i den tro at verden vi lever i er korrupt og full og hemmeligheter. Å, jeg sier ikke at den ikke er det, men å påstå at f.eks. kondensstriper fra fly er såkalte "chemtrails" som visstnok skal inneholde kjemiske forbindelser som lar myndighetene kontrollere tankene våre (og været). Det blir for far out altså. (http://skepsis.no/?p=548).



Altså, jeg ser på konspirasjonsteori som en alternativ type underholdning. En får leke detektiv. En leser seg opp på MK Ultra og Frimurerskap og gudene vet hva, og tenker "Hva!? Er det virkelig sant?", og så leser de videre på en ny artikkel, ser noen sammenhenger og tror de kan klare å avsløre store mørke hemmeligheter. Selvfølgelig er det spennende! Jeg skal ikke klandre dem.

Men når jeg lar meg rive med i et spil eller en bok, så refererer ikke jeg handlingen til gud og hvermann, med mindre det finner seg passende. Konsp.teoretikerne derimot har en trang til å dele sine "oppdagelser" med verden. Med meg. Men hei! Du avdekker ikke noe som helst! Greit nok, du stiller mystiske og interessante spørsmål om samfunnet, men du har ingen kilder å henvise til som det faktisk er noe hold i. Disse artiklene som det faktisk henvises til er skrevet av likesinnende, og er godt lesestoff, men likefullt bare spekulasjoner og vissvass spør du meg. Henviser artikkelen til en kilde, ja så er mest sannsynlig også denne en tekst full av spekulasjoner, synsing og propaganda.

For meg blir konsprasjonsteri-fanatisme en slags ny religion... Kos dere med den, dere som vil, men jeg trenger ikke. Takk.

Nei, hva mener du om konspirasjonsteorier? Overøses du med dem, som meg? Har du en personlig favoritt?
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Hva hadde internett vært uten konspirasjonsteoretikere? Kjedelig.

Nei. Jeg er helt enig med deg. Noen tror at misstro i seg selv er en dyd. Også vi de absolutt dele sin 'innsikt' med alle. Når man avfeier uomtvistelige beviser og empiriske fakta fordi de ikke passer med ens egen skrudde virkelighetsoppfatning, da tar jeg beina fatt for å slippe å høre på kvekkingen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Ja alt er en konspirasjon. Og hele greie er fyres opp under alle disse kvasivitenskapelige programmene som en finner på f.eks. Discovery.
This is great banter, it really is.
  • 0
Vell, vi lever i en korrput verden. Men jeg tror ikke noe på det med at U.S.A. faka landingen på månen, heller ikke det andre tøvet.

God blogg!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Jeg synes GR burde ban'e deg fordi du er et medlem i Illuminati og du prøver bare å få oss til å tro at verden ikke er korrupt!
  • 0
Jeg forstår ikke helt hvordan du kan overøses med konspirasjonsteorier. Jeg har hørt et par oppover åra, men hvis du ikke aktivet søker ut diverse konspirasjonsnettsteder eller lignende så er det ikke så veldig lett å kommer over de. Jeg synes vel konspirasjonsfolka kan få holde på med sitt. De plager ikke meg så mye.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
OMG KENNEDY R NOT DED!!! Det var tvillingbroren hans, den ekte JFK lever i beste velgående i et stort palass i Sibir sammen med hvalrossen hans, Vlodyk.

Konspirasjonsteorier er artige å lese, men som du sier ser jeg ingen grunn til å tro på det som blir sagt. Men morsomt er det. Heheeehe.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Det forgår faktisk my hemmelig bak lukkede dører.
  • 0
Heljar:
Jeg har en gammel venn på facebook, som jeg har blokket fordi han spammet med konsp.teorier. Men han har igjen noen kjenninger som tydeligvis sender "informasjon" til venners venner osv...

Derfor har jeg blitt litt overeksponert for konspirasjoner. Og det er mye rart der ute folk får seg til å tro...
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Jeg synes det er mange konspirasjonsteorier som er veldig spennende, men noen er litt for utrolige til at man kan tro på de
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Teorier om at Michael Jackson, Elvis og noen fler bor i en bunker 6 meter under jorda har jeg ingen grunn til å tro på. Men det er mye som ikke stemmer i den offisielle forklaringern på 9/11. F.eks at cockpit opptagerene som er laget at det sterkeste metallet vi vet om ikke ble funnet, men passene til terroristene som er laget av plastikk og papir, de ble funnet.
Angrepet på Pentagon, massevis av overvåkningskameraer må ha filmet det. Hvorfor er bare et klipp publisert? Det klippet viser også bare en hvit strek med røyk bak seg.
  • 0
At månelandingen er hoax er motbevist av vitenskapen. Et eller annet om noe som er lagt igjen på månen..

Men uansett, jeg ser på det slik: Man kan ikke skape en konspirasjonsteori av en rekke hendelser som ikke passer sammen, og det er milliarder av hendelser rundt omkring, og dette er nødt, rett og slett nødt til å skape rare tilfeldigheter som paranoide mennesker lager konspirasjonsteorier ut av. Man kan lage konspirasjonsteorier ut av ALT.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Konspirasjonsteorier er stort sett kjedelige, usaklige greier, med TO hederlige unntak (i mine øyne). Det ene unntaket burde være kjent for gamere, for det er Metal Gear Solid-serien. Jeg må si at jeg synes historien i spillene er velskrevet og spennende, uten å være for far-fetched.

Det andre unntaket er nok litt mindre kjent, men det er den italienske forfatteren Umberto Eco. Mannens debutroman "Rosens navn" er absolutt underholdende lesing, men det er hans andre bok som virkelig gir meg frysninger. Boka heter "Foucaults pendel," og handler om en gjeng som setter sammen alle slags konspirasjonsteorier for å lage tidenes største konspirasjonsteori. Anbefales varmt.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Noen konspirasjoner er tåpelige ja (Elvis lever og slikt), men andre kan man jo virkelig lure.

Og ja, jeg peker til 9/11. Jeg har sett videoene flere ganger, og måten det ene tårnet nærmest imploderer på er ikke noe et vanlig fly kunne ha forårsaket. Kall meg dum om du vil, men det er mistenkelig. Og hva med "tårn 3" (Pentagon) som eksploderte uten noen tilsynelatende flykræsj, med den offesiele forklaringen at en lastebil med bensin i nærheten tok fyr?

Og jeg må jo bare nevne: Hvis du syns konspirasjoner er irriterende, ikke les dem
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Jeg må jo nesten lese (noe av noen av) dem for å kunne prøve å argumentere mot han som sender meg teoriene. Men det er vanskeligere å sette fast en konspirasjonsteoretiker enn å sette fast tusj på stearinbelagt papir...
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Dead Gamer:
"Og hva med "tårn 3" (Pentagon) som eksploderte uten noen tilsynelatende flykræsj, med den offesiele forklaringen at en lastebil med bensin i nærheten tok fyr?"


Har du sett flydelene de trakk ut fra der bygget raste sammen? Du vet det var et fly fullt av passasjerer som ble kapret, og hvis det ikke traff Pentagon kan man lure på om ikke folkene bak konspirasjonen har det flygende rundt over skydekket enda... Konspiratorene har jo selvsagt også tilgang på et spesielt flydrivstoff som amerikanske myndigheter har holdt skjult for allmennheten og som lar flyet gå titusen mil på halvliteren..
Det kalles ad hoc-forklaringer og er noe jævlig piss.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!