Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Begge demoer er testet på Xbox 360 gjennom Xbox Live Marketplace.

PES 2011 vs FIFA 11 har vært en evig konkurranse mellom to parter, der begge partene har hatt sine gullaldre. I de siste 3 årene er det EA's spill FIFA som har vært i denne gullalderen. Er det fortsatt slik?

Vel, jeg kan starte med å si at det ser lyst ut for FIFA 11 i den ganske gjeve konkurransen mellom to kjemper. Med mange flere lisenser og rettigheter enn brorparten så er jo det et totalt forsprang når det kommer til spillbarheten. Du vil vel heller spille med et lag som faktisk heter Liverpool, enn det samme laget bare at det nå heter Merseyside Red? Det samme gjelder navnene på baksiden av ryggen. Fotballopplevelsen blir så mye bedre når lagene heter det de heter i virkeligheten. Da blir allt mer autentisk, og du føler at du er med å spiller for de store. I et fotballspill er det uhyre viktig å leve seg inn i spillet og i laget sitt, ellers så blir det ikke særlig spennende. Fotball handler om følelser, og om du ikke føler en ting for fotballen, kan du bare ha det så godt og legge deg under en stein. Ikke ta det vondt ment!

Jeg kan fortelle deg at denne gangen har faktisk PES 2011 en fordel: De har full lisens på UEFA Champions League, UEFA Europa League og UEFA Super Cup. Så denne gang har PES i alle fall noe å rutte med mot det lisenssprengte FIFA. Konami snappet opp UEFA rett foran snuten på EA Sports. Det digger jeg! Jeg liker også at en av nyvinningene i spillet er å designe sin egen stadion. Det er noe man ikke har hørt om før! Det er også bedre Al i forsvaret. Er det noe PES-serien sårt trenger, så er det nyvinninger, ellers kan de bare gå å legge seg.

Når det gjelder FIFA 11, så er de største nyhetene at man nå kan spille 11 vs 11 i multispiller, målvakt-modus, en mye forbedret trener-modus og mer personlighet hos spillerne.

Kanskje jeg skal snakke litt mer om demoene, slik som tittelen tilsier?

PES 11 er ikke spesiellt vakkert. , og spillerne ser veldig "utdaterte" ut. FIFA 11 derimot har meget detaljerte spillere, men bortsett fra det er det lite øyedrops, bare litt vassere grafikk enn PES 2011 sin. PES 2011 har også litt problemer med ujevne kanter. Grafikken skuffet meg mye i årets fotballkrig, der ingen av konkurrentene satset spesiellt mye på grafikken og realismen. Designet på menyene er nesten helt lik de forrige utgavene, og da mener jeg begge spill. Det kan kanskje forsterke at jeg tenker at "dette har jeg jo spillt før", men nå er jo ikke fotballen en nyskapning. Neida, steinalderfolket sparket også rundt på runde steiner, og koste seg sikkert kjempemasse. Kanskje noen brekte tær, men allt for fotballen!

Animasjoner i FIFA-serien har jeg alltid følt at det hele ser litt statisk og hakkete ut. Og selv om det er bedre nå enn før, er det ikke bra nok. Det er her PES 2011 vinner. Bevegelsene er naturlige og målvakten er mer spenstig og realistisk.

Ballfysikken er gode i begge spill, og her legger jeg merke til store forbedringer i begge spill! FIFA 11 har bedre lydstemning enn PES 2011.

Men det spillet som trekker det lengste strået er til slutt FIFA 11, og tendensen er at i år som i fjor og i forfjor, så fortsetter gullalderen for EA Sports. Hadde det ikke vært for alle lisensene, hadde kanskje saken vært en helt annen.

Pro Evolution Soccer 2011
Grafikk: 6/10
Gameplay: 8/10
Lyd: 7/10

Tendens: 7/10
+Denne demoen varer lengre enn FIFA 11 sin. Den har lengre kamper.

FIFA 11
Grafikk: 7/10
Gameplay: 8/10
Lyd: 9/10

Tendens: 8/10
-Denne demoen er veldig kort, men du får likevel spille begge omgangene.

Jeg anbefaler begge demoene til fotballinterreserte. Begge er gode fotballspill, og man kan ikke bli direkte skuffet over noen av dem.

Utgivelsesdato: Begge spill kommer den 30. September!
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
jeg skjønner ikke hva alle synes er så kult med Fifa, i min klasse så er det fortsatt folk som driver og spiller fifa 10 jeg har jo gjort meg ferdig med mw2 for lenge siden + at jeg har spilt ton med andre spill på den tiden.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Et fotballspill varer jo ett år, helt til neste versjon av spillet kommer. FIFA 11 har jo enda ikke kommet ut, så jeg forstår godt at de fortsatt spiller FIFA 10 : )
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
masterno: Vel, for oss fotballinteresserte er jo faktisk Fifa spillene morsomme. Tenk litt.

God blogg! Har bare testet ut Fifa 11 demoen, digga meg med å være keeper på arenaen. Har dog bare spilt 1 kamp (FCB 3-1 Real)
  • 0
Jeg syns spillerne i PES løper som strekmenn. Det er ingen kommentator (ikke i demoen ivertfall) og det er stivt å løpemedballen, hver endring i retning vises tydelig med et hakk av en liten sving. Det er kun CL lisensen jeg villle tatt fra PES til FIFA
  • 0
Det er kommentator i PES 2011
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Haha
For en ære!
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Synes det var veldig jevnt i år mellom de 2 gigantene. Men som vanlig synes jeg PES leverer varene pga realismen. Fifa er bedre grafisk, men dårligere gameplay og realisme. Men som mange vattnisser her sutrer over. Hva betyr egentlig lisenser? Og Liverpool er ikke Merseyside Red lengre, de heter faktisk Liverpool, og har gjort det minst i de 2 siste spillene hvis jeg ikke tar feil. Navn er ikke på trynet lengre som det var for 3-4 år siden. Men nå er ikke jeg Liverpool fan, så for min del kunne de vært kaldt noe helt annet, hadde ikke brydd meg mere.

Fotballspill spiller jeg for realisme, og ikke hvordan det ser ut, eller hva spillerne heter, eller lagene hvis du vil det. Skal man ha mer realistisk fotball enn PES11, så må man nok ta på seg fotballskoene

Menyen i PES11 er da rimelig forandred fra fjorårets versjon? Er nesten så jeg må starte demoen igjen, og så PES10 etterpå
  • 0
Jeg mener at riktige navn på spillere, flere ligaer og riktige navn på klubber spiller en stor rolle når det gjelder innlevelse.

Jeg liker heller ikke at PES har en så arcadepreget sang i menyene, der FIFA 11 kommer med skikkelige sanger. Ikke at det betyr så mye, men men.

Begge spill er bra på sine måter. De er to veldig forskjellige spill, og smaken er som baken.
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Da tror jeg vi lever på 2 forskjellige tidsaldre Spill Kick Off 2 du på amiga, der har du ekte nevn (løgn) Men gud bedre for en morsom spillopplevelse Man lever seg uansett ikke inn i spillernavn eller klubbnavn, men i selve spillet der man styrer spillerne.

Arcadepreget musikk i menyen? huff er masse rart folk klager på hehe

Nei de er ikke 2 forskjellige spill sånn sett. Begge er fotballspill, bare at fifa satser mer på grafikk enn realisme. Og det er der jeg mener PES vinner konkuransen mellom de to Ekte navn eller ikke, realismen som skjer med ballen mellom spillerne er det gjør et fotballspill bra
  • 0
@ Losten79: KickOff 97 er det beste fotballspillet ever. Husker enda når jeg huket av for "Extra Time" og "Golden Goal" i den tro at det var snakk om at jeg ville ha med overtid og muligheten for å score ekstra fine mål.
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Kick Off 97 husker jeg ikke...husker bare Kick Off 2, som jeg også synes var KONGE
  • 0
Jeg gikk kanskje litt for langt når det gjelder musikken på menyen, hehe Er egentlig ikke så opphengt i så små detaljer.

Men Losten 79, jeg tror ikke du helt forstår poenget mitt. Men det er ikke noe jeg gidder å utdype nå.

Hva er Kick Off 2/Kick Off 97?

Lagt til 2010-09-21 23:02:
og btw. jeg synes det beste fotballspillet ever til nå har vært PES 4 når det kom!
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Kick Off er en fotballspillserie som var FIFAs argeste konkurrent på midten av 90-tallet. Fant ikke gameplay på youtube i farten, men link til en anmeldelse med screenshots:

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=3126

Det er faktisk en ganske artig anmeldelse å lese av et spill som kom på markedet i 1997.
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Vel ser nå grunnen til at jeg aldri spilte Kick Off 97!! haha...Kick Off 2 er det beste uten tvil

http://www.youtube.com/watch?v=zKCnvxavV_w Blir sikkert masse syting om grafikk her fra noen vil jeg tro, men som jeg har sagt hele tiden, det er gameplayet som gjelder
  • 0
oj, ble overrasket over at det har vært en annen stor konkurrent som har kjempet mot FIFA.
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Siterer Manfrozen:
oj, ble overrasket over at det har vært en annen stor konkurrent som har kjempet mot FIFA.


Er bare 2 fotballspill verdt å nevne nå, det er PES og Fifa. Er ingen andre som orker lage noe skikkelig Skulle gjerne hatt en skikkelig konkurent til begge, helst fra en outsider som overrasker med noe nytt
  • 0
Ja, veldig enig, Losten 79!

Det hadde vært tøft! Ubisoft har jo prøvd seg da med Pur Football eller nokka, men tror det spillet ligner mer på Street Football
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Siterer Manfrozen:
Ja, veldig enig, Losten 79!

Det hadde vært tøft! Ubisoft har jo prøvd seg da med Pur Football eller nokka, men tror det spillet ligner mer på Street Football


Det derre Pure Football kan dem stappe oppi der sola ikke skinner for min del! Jeg vil ha en SKIKKELIG utfordrer for de 2 store idag. Men er visst tydeligvis bare Konami og EA Sports som vet og lage det!
  • 0
Mener at This is Football var bedre enn Kickoff
''Our lives are made by the death of others'' - Leonardo da Vinci
  • 0
Siterer Requiestcat in pace:
Mener at This is Football var bedre enn Kickoff


Er helt enig. TIF FTW <3
*MacGyver Theme*
  • 0
Siterer Manfrozen:
Men det spillet som trekker det lengste strået er til slutt FIFA 11, og tendensen er at i år som i fjor og i forfjor, så fortsetter gullalderen for EA Sports. Hadde det ikke vært for alle lisensene, hadde kanskje saken vært en helt annen.


Gullalder og gullalder. Jeg må si meg uenig at Fifa 11 er lovende, for meg var demoen skuffende og fikk meg til å tenke to ganger om, hvis jeg skulle kjøpe spillet.

Eneste jeg så forbedringer på var grafikken, ting så litt bedre ut, å feire mål greia var litt anerledes, ellers virket alt det samme. Ja, det er en demo, det skal sies, men likavel, veldig skuffet.

Siterer masterno:
jeg skjønner ikke hva alle synes er så kult med Fifa


Smak og behag. Er du en fotballfan eller spiller fotball selv, ville du nok syntes at fifa er ganske så kult spill
Av alt det uviktige i verden, så er fotball det viktigste
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!