Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

«What the hell happened to Sex, Drugs and Rock 'N Roll? Now it's just AIDS, Crack and Techno!»

En mer sann uttalelse er vanskelig å komme over. Men en plass, på en ørliten flekk midt i London, så holder Rock 'N Roll fremdeles stand, og de gjør det bra.

We Will Rock You!
Ved Dominion Theatre så holder fremdeles forestillingen laget av, og basert på, Queen stand. We Will Rock You - The Musical er en hyllest til Rock, og et ballespark mot populærmusikken. Dette er andre gangen jeg har vært å sett forestillingen, og den har ikke blitt mindre aktuell de siste par årene. Faktisk, så har manuset blitt oppdatert med stadig nye referanser, det siste flere av de tidligere nevnte ballespark i retning av Simon Cowell og X-Factor konseptet.

Skuespillerne gjør en strålende jobb, og han karen som spilte hovedrollen den kvelden vi var der sang strålende. Holdt nesten opp til den standarden som Mercury satte da han selv var i stand til å synge de sangene vi alle elsker.

For her kommer klassikere som perler på en snor. Innuendo, I Want It All, One Vision, We Will Rock You, We Are The Champions og selvsagt den fantastiske avslutningen med Bohemian Rhapsody. Jeg sitter fremdeles med gåsehuden og adrenalin strømmende igjennom kroppen. Den eneste sangen jeg virkelig savner er The Show Must Go On. Men la oss være helt ærlige. Den passer ikke heeeelt inn i historien (som forøvrig er jævlig godt skrevet).

Musikalen er en brennende fakkel for oss som elsker Queen og musikk med litt mer, hva skal vi kalle det? Dybde?

Uansett, alle som er i London og har muligheten bør ta seg en tur til Totenham Court Road og på Dominion Theater. Det er umulig å bomme på: se bilde.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Selvom jeg ikke er den største Queen fanen hadde d vert kjekt å sitt den musikalen der asså!

Populærmusikken kan brenne!
Rule nr 1: Be EPIC!
  • 0
Been there done that.

Jeg liker musikken til Queen og det var mye bra i musikalen da jeg så den for en del år siden. Men jeg syntes den var altfor høylydt. Vi var også litt uheldige med billettene. Vi ble lurt, som så mange andre, av billettselgerne. Det er mange som tjener gode penger på å selge dårlige billetter til turister, og vi ble rammet selv om vi var på Leicester Square og gikk til et fast utsalgssted som gav seg ut for å være skikkelig.

Musikalen var bra, men Les Miserables er enda mye bedre.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Musikalen var bra, men Les Miserables er enda mye bedre.

Les Miserables ligger nå på toppen av lista over musikaler jeg skal se når jeg returnerer til London. Har vært der tre ganger og har sett to musikaler fire ganger til sammen, We Will Rock You og The Phantom of the Opera. At Les Miserables ikke ble prioritert denne runden angrer jeg litt på, men det får så være.

Angående billettene så bestilte vi på nett et par dager før vi dro. Fikk de for en ganske rimelig pris og gode plasser. Har alltid vært skeptiske til selgerne som står rundt omkring i byen. Det eneste jeg har turt å kjøpe av de er bussturer.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Den frittstående, stasjonære "boden" midt i Leicester Square, rett overfor Odeon West End kino, selger skikkelige billetter og lurer deg ikke.

Lagt til 2010-09-27 11:04:
Les Miserables kan absolutt anbefales.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Spørs om jeg ikke må ta meg en tur til London igjen. Hadde vært kjekt å se et par musikaler, blant annet De Elendige som dere nevner
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Forøvrig så vil jeg påstå at We Will Rock You er den musikalen som engasjerer publikum mest. Har i alle fall gjort det når jeg har vært der. Hendene i været, tramping i gulvet og total ekstase under Bohemian. Stemningen kan lett matche og overgå den som er i en rockekonsert

Anbefales på det sterkeste kvidogbleg.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Vært der.
  • 0
Hail hail Rock n' roll!

Høres absoulutt bra ut, liker det meste som har overlevd frem til i dag
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Freeeedieeeee Mercuuuuryyyyyyyy !!!
  • 0
Tror jeg har sett musikalen tre ganger nå. Elsker den. Nå hadde jeg hørt endel Queen før, men denne gjorde meg til en enda større fan.
Husker det gikk en støkk i meg første gang jeg så den og trodde vi ikke skulle få høre Bohemian Rhapsody da musikalen var "slutt". Heldigvis stemte ikke det.

Likte også hvordan de greide å ta de heller sære tekstene til Queen å få det inn i en slags sammenheng.

Så forresten at Aftenposten hadde en annonse for et par uker siden om en audition for musikalen som skal gå på Folketeateret. De blir neppe like storslagent som i London, men det kan jo bli bra. Det stod i annonseteksten at det er originalmusikalen de skal vise så det blir vel heldigvis ikke norske tekster.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Ah. Konge
Har lenge hørt rykter om at den skal komme til Norge, men det har aldri vært noen som konkret kunne ha sagt hvor de kom fra.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Queen er en gruppe jeg har hørt mye på opp i gjennom årene og liker musikken veldig godt
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!