Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Asshole: Du kler navnet ditt.
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Ursa Minora; Du, kvidogbleg og Gravkorset kunne godt passet til det navnet. Gravkorset, det at de stjeler jobbene har da faen ikke en dritt med utdannelse å gjøre, dessuten failer du siden jeg enda går på ungdomsskolen og ikke er utdannet ennda. Det at mange invandrere som er kriminelle, som sigøynere og slik, og det er ikke mye overdrevet i media skal jeg si deg. Finnes jo da såklart mange snille invandrere med gode hensikter, som det å jobbe(selv tror jeg ikke det blir noen arbeidsplasstjeling.). Bestevennen min er utlending, fra Island og han er på GR, tror det var Einarsson han het.

Jaja, synd de sender feil folk ut. Slike som dere landsforrædere burde i tillegg kastes ut, siden dere tydeligvis aksepterer all kriminaliteten som kommer fra invandrere.
  • 0
Smæ: Landsforrædere? Jeg lo godt!
  • 0
Landsforræderi for å forsvare de innvandrerne som blir uskyldig stemplet som kriminelle, ja. Og jeg som trodde jeg hadde hørt alt...

Jaja, det kommer jo tross alt fra en liten ungdomsskolegutt som sikkert leste et par ekstreme meninger på VGDebatt og kopierte dem over hit, ellers lider han av kronisk idioti.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Lol, skal du begynne å gråte fordi du brutalt misforsto alt, fordi du er totalt idiot i det ekkle hodet ditt? Tydeligvis har du allerede begynt.
  • 0
Herregud... Hvorfor er det ingen som bruker argumenter som faktisk betyr noe? Jack har litt snert i innlegget sitt, men Smæ... Um.. Du rager...

Ikke bare her, men også i bloggen min. Jeg tror du har en vendetta mot meg.

Husk at det er forskjell på politisk uenig og fiender.
  • 0
Norge skulle ha hatt

Do a krime

Fuck off

Funker greit <3
*MacGyver Theme*
  • 0
Jeg vil tro at kriminalitet blant assylsøkere og innvandrere i stor grad er en konsekvens av treg integrering og dårlig asylpolitikk. Jeg vet at jeg hadde bygget opp en del innvendig frustrasjon om jeg ble plassert i et avgrenset område/fengsel i 2-3 år mens jeg ventet på beskjed om jeg skulle få lov til å begynne å leve igjen. Disse menneskene får livet satt på vent i flere år grunnet tregt byråkrati og norsk xenofobi. Mange får ikke lov til å arbeide for å tjene egen penger, men må klare seg med det staten deler ut til dem. De er avskåret fra å delta i en hel del fritidssyssler som vi tar for gitt.

Lagt til 2010-10-03 05:13:
Siterer masterno:
Oslo er den byen med mest invandrere i hele norge der er det alltid en invander hver dag som voldtar norske kvinner.
Jeg vedder på at du ikke finner statistikk som underbygger den påstanden. Dessuten blir flertallet av voldtekter ikke begått av innvandrere.

Siterer masterno:
Nei jeg skal ikke ha invandrere til å stjele jobben min.
Med den innstillingen håper jeg virkelig vi henter inn noen innvandrere som kan gi deg konkurranse om jobben så du kanskje må jobbe litt for å beholde stillingen. Hvis en innvandrer er flinkere enn deg i jobben så er det til det beste for kollektivet at vedkommende får jobben.

Siterer masterno:
Hvis vi sier at en gjenommsnittlig afrikaner har minst 15 barn og vi tar inn 100 av dem da vil landet bli overbefolket som fy. + at vi tar inn mange andre som har sånn over 10 barn.
Det er godt at en gjennomsnittlig afrikaner har langt færre barn da. Men selv om din uinformerte gjettning hadde vært korrekt så hadde det vært masse plass i Norge om vi så tok inn 200 afrikanere.

Og når det kommer til den irrasjonelle frykten for at innvandrere skal ta over Norge ved simpel reproduksjon så kan jeg berolige de ignorante med at etter kun et par generasjoner er fødselsraten hos innvandrere ned på samme nivå som "nordmenn".

Og for å komme med noen harde fakta mot masternos påstander:
Førstegenerasjons innvandrerkvinner fra land i Afrika, Latinamerika og Asia der fruktbarheten er høyest får i Norge gjennomsnittlig en 3 barn (Kilde: SS . Dette er en femtedel av hva masterno påstod. Gudene må vite hvor han får sine tall fra.

Siterer Smæ:
Norge burde bli mer nøye med hvem vi gir tillatelse til å bli, for det skal ikke gå ut over oss uskyldige når vi er så snille å slippe asylsøkere inn i Norge.
Hvor "uskyldig" er du egentlig? Jeg mener: sammenlignet med andre? For eksempel innvandrere som har blitt fordrevet fra landet sitt? Gjerne for å bringe deg olje eller gullet som er brukt i komponenter i PCen din, Xbox-en din(?), Playstation-en din(?) og Wii-en din(?).

Siterer Vegard Mowinckel:
Vi blir snart minoriteter i vårt eget land.
Gi meg et tall. For jeg kan ikke argumentere mot snarlighet. Relativitet. I kosmisk sammenheng; yeah sure. I vår eller våre tipp-tipp-tipp-oldebarns tid; ikke tale om.

Siterer Vegard Mowinckel:
2=10=100=1000=10000=100000=1000000=10000000. I løpet av 8 generasjoner er det allerde mer av de en hele norges befolkning i dag.
MEN, hadde du brukt faktiske tall på innvandreres fruktbarhet hadde prognosen sett omtrent slik ut:
2=>3=>4=>4=>4=>4=>4=>4=>4=>4

Siterer Vegard Mowinckel:
Ikke at jeg er rasist eller noe
Jeg påstår ikke at du er rasist eller noe^^, men det er utrolig hvor mange ganger jeg har hørt overbeviste rasister innlede en samtale akkurat slik.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Strategist er litt for flink til å eie folk.

Lagt til 2010-10-03 12:39:
Hva angår dere, Smæ og masterno, så tror jeg ikke jeg tar mye feil når jeg sier slike holdninger som dere har vist i kommentarene deres nettopp er grunnen til at innvandrere sliter med å integrere seg, og dermed tyr til kriminalitet.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Norge gjennomsnittlig en 3 barn

Jeg har lest at det er gjennomsnitt med 1,8 barn.
*MacGyver Theme*
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
kvidogbleg, fyfaen du er dum... De som IKKE integrerer seg, som er kriminelle starter helst med en gang slik at vi ikke kan gjøre noe med det annet enn å rope; KOM DERE UT!

Jaja, jeg troddde jeg hadde sinneproblemer helt til jeg så Gamereactor 2010...
  • 0
Siterer Venom140:
Jeg har lest at det er gjennomsnitt med 1,8 barn.
"Norske" kvinner, innvandrere og alle grupper inkludert har en gjennomsnitts fertilitet på 1.8/1.9 litt avhengig av hvilken statistikk du leser. Norske første-generasjons innvandrere fra land i den tredje verden der det er vanlig med veldig høy fruktbarhet får i gjennomsnitt 3 barn.

Siterer Smæ:
kvidogbleg, fyfaen du er dum... De som IKKE integrerer seg, som er kriminelle starter helst med en gang slik at vi ikke kan gjøre noe med det annet enn å rope; KOM DERE UT!
De innvandrerne som kommer hit for å stjele er i stor grad forbryterbander fra Romania og det øvrige balkan der det er utbredt mafiakultur. Disse landene er medlemmer i EU og Norge har rett og slett ingen hjemmel til å hive ut disse da vi er medlemmer av Schengenavtalen. Det er den som gjør at du når som helst kan flytte til England eller Østerrike, og at du kan dra nærmest hvor du vil i Europa uten omfattende grensekontroll.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Og det er rett og slett idioti!
  • 0
Det kan du også kalle usakligheter og personangrep i diskusjoner. Skjønte forresten ikke helt hva du mente med den siste kommentaren din. Kan du forklare litt? Gjerne med kilder.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Vi kan ikke kaste ut kriminelle? Trenger du hjelp med å forstå at det er idioti?
  • 0
Jeg vil gjerne starte litt sånn midt i her, å bare komme med noen av mine egne meninger, som ikke er relatert til noen av de tidligere kommentarene.


Jeg ser på Norge som ett stort problem.
Vi har for mye fjell, vi har for mye skog, og vi har for mye penger.
Jeg har ingen anelse om hva vi i Norge jobber for, vi har mange kontorer og firmaer som driver med sitt, men hva er det egentlig? Norge tjener penger på olje og skattepenger. Vi selger fisk til utlandet, dette holder mange fiskere i arbeid, og en liten avdeling til å styre hvordan det skal funke.
Men hva driver alle andre med? Hva driver de med i kontorene sine? Mange jobber i butikker og slikt, men jobber vi for oss selv, nordmennene? Eller tjener vi penger på å forhandle med utenlandske bedrifter og firmaaer?

Norge er ett land styrt at staten, vi har markedskonkurranse på ett lavt nivå. Jeg er ikke sikker på om kjente franchises som "Starbucks" og "Walmart" ikke vil åpne butikker i Norge, pga vårt lave folketall, eller om staten ikke lar de få lov til å drive butikk her for å utkonkurrere andre bedrifter, eller om det er alt for dyrt å importere og drive butikk i Norge.

Vi har for lite folk i Norge, vi har derfor for lite jobber, og vi har en gjennomsnittlig føderate på 1,8(/9) - Vi erstatter derfor ikke de to personene vi brukte for å skape noen nye mennesker. Vi stiger ikke noe særlig i forlketall av den grunn, men vi tar inn mange innvandrere i Norge.
Vi har ikke hus til alle, jobber, og de fleste havner på asylmottak i lang tid, og mange blir bare hjemmeværende og lever på trygd.

Har noen ett eller annet tall på hvor mye Norge bruker hvert eneste år på innvandrere?

Alt for mye penger!
Vi bruker våre skattepenger på å få "Mohubla" en leilighet, mat og klær. Vi må ikke glemme hans kone og deres 6 barn.

Det er mange som setter seg på flyet til Norge, kaster alle papirer og pass i dassen eller i søpla, kommer til Norge, kan ikke kommunisere, juger derfor om hvor han kommer fra, hva han heter og diverse, og så er Mohubla og hans kone i Norge, fordi vi vet ikke hvor vi skal sende de hen. De er derfor stuck i Norge. Vi har den medlidenheten at vi stuer de inne på ett asylmottak eller noe bedre, og her får de bo. De skaffer seg barn med en gang, og etter 5 år, så har de 5 unger. Mannen skiller seg fra kona, og kona får dermed en haug med penger fra NAV fordi hun er hjemme med 5 barn og uten jobb. Mannen lever på trygd. Men det ingen vet, er at de bor fortsatt sammen, og lurer NAV for fyttig helvetes mye penger. Ingen følger opp slike saker!
(Dette er en historie jeg har hørt, det er ikke alle som gjør dette. Men det er en viss prosent hvert år. Ikke alle gjør det på denne måten heller, men kaster alle dokumenter, så de får bli i Norge)

Norge er alt for dyrt, og det er ikke alltid lett for folk som bor på bygde å leve godt.

Tenk deg i USA, der er det mange småbyer, landsbyer, overalt i midten og mot vesten, men ikke langs kysten. De suksessfulle byene er de med ett godt innbyggertall, stort areal og jobber nok.
Samme er det med Norge. De som bor oppi etter aller anna sted, der det ikke er en nærmeste by på 10 mil, der er det vanskelig å bo.

Jeg lurer grusomt mye på hva det blir av Norge når vi ikke har mer olje igjen. Og hva gjør vi egentlig med disse pengene? Vi ruster ikke opp skoler, vi bygger nye skoler, men dette er for barneskolen. Vi bygger operaer, monstermaster, tunnelsystemer som er helt på trynet. Vi koster ikke på oss flere felt på veien, fordi asfalt/olje er så jævla dyrt.
Jeg vil støtte George Bush på ett felt, skap frykt blandt folket, men ikke generell frykt, de skal frykte deg. Hvis jeg hadde vært statsminister, så hadde jeg fått frem at vi skulle plante disse helvetes mastene. Jeg gir da blanke faen i om de 2000 menneskene i Hardanger må se på strømmaster som alle oss andre i Oslo må. De som virkelig kjemper for dette, skal daue innen 20 år. Og hva med etter der? Jo, da har vi et bedre dekt land med strøm. De jævla molboene har ikke forstått at vi prøver å forbedre fremtiden til landet, og alle andre, ved å gjøre dette.
Så da sier de at vi burde bruke 20 milliarder ekstra på å legge sjøkabel. Tja, skal vi la DE få lov til å betale de ekstra kostnadene kanskje?
"Vi har fått inn en meldig om at alle i Hardanger har fått økt skatten med 1952856%, frem til de dauer"

Men Norge er jo tjukke i huet også, vi setter oss ned for å bygge det ene og det andre systemet, men så finner vi ut at det blir alt for dyrt, og så vet de ikke at det de bygger er helt på trynet, idéen virket god, men så er det bare alt for lite gjennomtenkt og det finnes en så mye mye bedre løsning.


Hadde vi hatt 15-20 millioner flere mennesker i Norge, så hadde vi vært ett mye mye bedre land. Vi hadde hatt arbeidskraft og bedrifter i hytt og pine.

Men, da skulle det vært Nordmenn, ikke en blanding av abdullah, eller 5 millioner "Mubutu Mukeke"-er.

Jeg sier deg det, vi er en døende art, når vi bare har en rate på 1,8.

Jeg vil se på meg selv som en "Første inntrykks-rasist". Jeg støtter helt klart "Norge for Nordmenn". Norge må skjerpe seg, forstå hva vi kan tjene penger på (annet enn Olje, Gass, Fisk og hogst) - Vi trenger å kunne bli litt mer som ett annet land.(USA - bare bedre.)

Ikke glem, alle kan ikke være rike, alle kan ikke ha det godt. Sånn er det bare.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Wow, Noral, du skrevet det som en blogg! Og alt du sier er jeg enig i, jeg har på en måte prøvd å få det frem, bare på en helt for jævlig måte, det skal jeg innrømme.

De som virkelig kjemper for dette, skal daue innen 20 år.

Jeg lo godt når jeg leste det der!
  • 0
For det første vil jeg si at du har skrevet en kjempebra blogg om et utrolig viktig tema.

Jeg ser poengene dine og det er vanskelig å velge hvem som skal få bo og hvem som ikke skal få bo her. Problemet er selvsagt kriminalitet når det kommer utenlandske inn til Norge. Det jeg ville gjort var å begynne i en ende. Jeg tror det hadde vært en god løsning å sende hjem de mest kriminelle utlendingene. Altså har null toleranse for grov kriminalitet. Synes også disse reglene skal gjelde for nordmenn, bare at norske kriminelle blir kastet bak lås og slå. Ved å sende ut kriminelle invandrere får man rensket opp litt slik at det kanskje er lettere å godta personer som kommer hit for å få et bedre liv og leve ærlig.

Norge bruker også utrolig mye penger på utlendinger for å skaffe dem husly, klær og mat. Dette er våre skattepenger. Jeg er ikke så kald at jeg ikke vil at utlendingene ikke skal få hjelp, men det blir litt for lukseriøst for noen. Kommer til Norge, sitter hjemme uten jobb og får alt i fanget. Det irriterer meg grenseløst. (Også mange nordmenn som snylter på staten og dette er selvsagt like ille)

Problemet er at når man er ny i Norge er det vanskelig å få seg jobb på grunn av at man ikke er norsk. Hva skal de da gjøre? Det ender med at de er nødt å begå kriminalitet eller tigging.. Er det virkelig så lukerativt å bo i Norge da?
Det aller beste hadde vært å fått hjelp i sitt eget land. Dette er selvsagt ikke lett fordi mange u-land kan nesten kalles korrupte. Vi må nesten bare være harde og si nei noen ganger. Man skal vært antall ta inn et x antall utlendinger hvert år noe jeg mener vi bør forholde oss til. De som slipper inn, begår grov kriminalitet bør sendes hjem og det vil da være mulig å slippe inn nye personer.
  • 0
Siterer asshole:
Send dem hjem hele bunten!


Mere eller mindre enig... Vi trenger arbeidskraft, men det kan vi få det vi trenger av fra eu området. Ikke er vi pliktig til å hjelpe en jævel i mine øyne heller, iallefall ikke på den måten som gjøres idag.
Problemet med dagens måte er at av de som kommer hit er det flere med en god utdannelse, dette er årelating av fattige land da de ikke kan utdanne leger og slikt med de vil som oss. Løsningen er og hjelpe folk der de er i samarbeid med røde kors og slike organisasjoner
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Er enig med Kengro, hjelp dem der de er! Det hjelper ikke å bare flykte fra problemene...

Jeg har ikke noe imot folk fra andre land, men jeg er sterkt imot masseinnvandring og hvis noen vil kalle meg rasist for det så vær så god.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!