Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Du kommer inn døren, tar av deg ytterjakken, skoene og hanskene. Det er kaldt ute og du får frysninger med et du trår inn i varmen. Herlig å være inne tenker du. Nå skal det jobbes. Du tar turen innom kjøkkenet og henter til deg en skive med hvit ost og tar med deg en kopp med melk. Så går turen inn til kontoret hvor en ny arbeidsdag venter spent på deg.

I det jeg runder hjørnet og på tur inn døren til kontoret fanger blikket mitt opp noe som henger nedenfor dørkarmen. Plutselig kjenner du en tynn og seig trå treffer ansiktet ditt og så får øynene dine øye på et sort lite dyr som henger i enden av tråden. Du stopper ikke opp og kjenner den seige tråden presser seg inn i ansiktet. Du tar deg sammen for ikke å miste maten og drikken du har i hendene og prøver febrilsk å sette det i fra deg. Børster bort den seige tråden og kjenner at noe kravler på hodet. På nytt børster du febrilsk av hodet for å få bort dette udyret som kravler på deg. Uten å se hvor det faller, gufser du enda mer og tenker - "Huff, jeg hater krypdyr!"

Så setter du deg ned og tankene er på nytt rettet mot den spennende arbeidsdagen som venter deg.

Nesten slik startet dagen min. Jeg hadde vært i barnehagen med Emil og i det jeg går inn til kontoret mitt treffer jeg en edderkopp som har firt seg ned fra dørkarmen. Forsiktig rufser jeg litt i håret og vet at jeg nå har fått meg en ny arbeidskollega. Edderkopper er de eneste som holder meg med selskap og glad er jeg for det. Har opplevd flere ganger edderkopper som har kravlet over hendene mine uten at det har gjort meg noe som helst.

Hva med deg, hvordan hadde du opplevd dette? Hadde du fått panikk, mistet maten og drikken i bakken, febrilsk fått unna utysket eller hadde du pent og pyntelig bare slått deg til ro med at edderkoppen før eller siden ville ha fjernet seg fra deg?

Nedenfor ser dere et av de vanligste husdyrene vi nordmenn har - nemlig husedderkoppen.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg hadde vel mistet både mat og drikke om det skjedde meg.
  • 0
Små dyr og insekter gjør meg ingenting, før de begynner å gå på meg, da klikker jeg, og om de ikke faller av med litt (les: febrilsk) risting må de blø.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Må nok si det samme som den fattige karen over meg...
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Har ikke noe imot 8-beinte skapninger så lenge de ikke er i ansiktet..da friker jeg litt..vil ikke ha de opp i nesa eller inn i øret!

Men vil ikke ha 1000vis av de heller i hus,så jeg hiver dem ut,levende.
Parring og ungelaging får de gjøre utendørs.
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Har ikke araknofobi. Søsteren min derimot...
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Fikk en edderkopp i nesen når jeg var liten....

The horror!
Go ahead, make my day
  • 0
Ser fruen noe som i det hele tatt ligner på en edderkopp... Oioioi, da er helvete løst.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Er den den edderkoppen vanlig i Norge?
Jesus Christ
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Ser jeg en edderkopp eller lignende på rommet mitt er de døde innen få sekunder

Pleier å slå på dem veldig mange ganger for å forsikre meg at krypdyret er dødt.
  • 0
Har ikke noe impt edderkoper, så lenge de holder seg unna meg. Er sjelden jeg tar så drastiske tiltak som å drepe dem, da må de være i ansiktet mitt.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Pleier å enten la edderkopper være i fred eller sette dem forsiktig ut. De spiser mygg og fluer, innsekter som irriterer meg mye mer.

Siterer HopeN:
Pleier å slå på dem veldig mange ganger for å forsikre meg at krypdyret er dødt.
Edderkopper er ikke krypdyr, men insekter.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Edderkopper er ikke krypdyr, men insekter.
Begge har feil, edderkopper er såkalte arachnids - edderkoppdyr på norsk. Insekter har seks bein, edderkopper har åtte.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Jeg har en tendens til å bli veldig rolig i slike situasjoner. Kanskje det er en bra ting, kanskje det ikke er så bra. En dag så hender det vel at man må handle raskt, og da hjelper det ikke å bruke lang tid på å stå og analysere situasjonen i hjel.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Hehe, elsker alle insekter og skadedyr jeg, siden jeg lever av de
  • 0
Hver gang jeg ser noe sånt, skriker jeg som en jente og løper ut rommet så fort som mulig. Yeah jeg er pussy ^^
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Myhank FTW!
  • 0
Strategist:
Edderkopper er ikke krypdyr, men insekter.

Oops glemte det. Men de kryper jo på bakken, så da er de jo KRYPdyr
  • 0
Du spiser faktisk en del sånne ufrivillig i løpet av et livet. De kryper inn munnen din mens du sover.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Kan ikke fordra insekter/krypdyr/arachnids, hvis jeg ser dem er de døde ganske fort.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
kvidogbleg: Jeg tror ikke på deg, jeg vil ihvertfall ikke .

Så lenge insekter eller krypdyr ikke er nær meg, kan de leve fritt i naturen.
Uten mat og drikke, duger bare Sjokolade
  • 0
Den typen edderkopp på bildet der finner jeg stadig på rommet, helt sjukt at det finne så store i Norge. Der får jeg igjen for å ha rommet mitt i en kjellerstue

Lagt til 2010-10-14 15:23:
Kvidogbleg: det er bare en myte xD
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Edderkopper er sannelig ikke noe jeg liker selv, men fluer er vell mer vanlig? Det verste er uansett veps/bie/humle, ikke det at de er farlige, men de lager en sånn irritabel lyd.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Jeg har nok den kjente fobien kalt antropofobi. Jeg og Crazy Eyed Gamer 93 har noe felles:

CEG sa: Hver gang jeg ser noe sånt, skriker jeg som en jente og løper ut rommet så fort som mulig. Yeah jeg er pussy ^^
*MacGyver Theme*
  • 0
Godt jeg ikke er den eneste
"Don't cross the crooked step"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!