Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette er et spørsmål jeg har stilt meg tusenvis av ganger. For selv er jeg en grafikkhore og elsker rå og brutal grafikk som flashes i øynene på meg mens jeg spiller. Jeg ser mye på detaljer i spillet og kan bruke mange minutter pr. brett bare å se hvordan spillets grafikk er bygd opp. I tillegg må jo selvsagt også lyden og sist men ikke minst spillbarheten være bra for at jeg skal like spillet.

Et annet viktig moment er uten tvil om spillet støtter onlinespilling og etter å spilt Battlefield-serien i en årrekke er jeg blitt veldig kresen når det kommer til FPS-spill og onlinespilling. For i Battlefield-serien legges det mye vekt på lagspill, men om man ønsker kan man også spille "lonely wolf" i f.eks. Call of Duty-serien er det mye solo-spilling og hvor god du er alene som teller. Jeg er et lagmenneske og liker og spille på lag med noen hvor vi tappert prøver å ta over en base.

Når det gjelder bilspill så liker jeg bilspill som gir meg oppgraderinger og masse nye biler bedre enn bilspill som man kun kjører og ikke noe mer enn det. Flipperspillene må ha masse baner og ekstra animasjoner før jeg føler meg fristet til å spille mens plattformspillene må helst være lik Superfrog som jeg spilte på min Amiga for at jeg skal like dem. For tiden hyller jeg de spillutviklere som har med splitscreen i spillene sine og kan ikke skjønne hvorfor andre ikke gjør det like mye.

Hva er galt med meg? Har jeg innstilt min gaminghjerne på at sånn skal spillene være og blitt totalt hjernevasket eller er det bare slik en gamer er.

Hvordan er det med deg? Føler du deg kresen når det kommer til spill eller er du åpen til alle spill som lanseres? Hva mener du er det viktigste du tenker på når det kommer til spillets oppbygning?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Gameplay kommer først! Resten ser jeg på som en bonus
  • 0
Jeg må ha et spill som fanger fra starten av. Hvis ikke glir det lett inn i bunken av spill som må spilles gjennom.

Force Unleashed II var overraskende bra! Virker litt kort, men jeg koser meg med å mose stormtrooperhoder!
  • 0
Gleder meg sykt til dette spillet
Er det splitscreen på det??
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Grafikkhore er jeg nok, jeg må nesten bestandig ha god grafikk (nesten)

etter Uncharted 2 så ble jeg helt betatt av Grafikken, sitter enda og sikler etter et nytt Uncharted spill!

men det må også ha en god historie og gameplay ellers er jeg en GRAFIKKHORE!!!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Jeg Kjøper som oftest spill som er fra serier jeg har spillt fra før av, men har også spillt en god del spill som har fått slakt, eller som er ukjent. Noen ting er jeg kresne på, men generelt er jeg ikke så veldig kresen.

Gameplay er for meg det viktigste, men det hjelper godt på med en god grafikk stil, godt soundtrack og at spiller varer lenge.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg er det motsatte av en grafikkhore.. Hva nå enn det er. Uansett, gi meg en innteressant story, og et overkommelig kamp system. Og jeg runder spillet. Om det så tar 10 eller 100 timer.

Kjøper meg fortsatt et ps1 spill på ebay nå og da. Og spiller hjerne igjen final fantasy 1-9 for ørtende gang hvis jeg føler for det.
Jeg spiller mest rpg spill, da. Sånn ellers spiller jeg det meste bare gameplayet er ok. Og så lenge spillet ikke inneholder biler/sport!
Har alikevell over 15 ps3 spill stående i hyllen som jeg må få spillt gjennom
  • 0
Jeg synes grafikk har mye å si, men kanskje på en litt annen måte enn andre. For meg trenger ikke et spill å være et teknisk mesterverk, så lenge designet er bra og det er tilfredsstillende å se på.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Grafikkhore ey? Hørt om Minecraft?
Decyfered!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Hk0n
Vi er kunden, og det er utgiveren og utviklerens jobb å tilfredsstille oss. Derfor burde vi være kresne og tenke oss om to ganger.

Grafikk er noe av det første jeg diskuterer når det gjelder spill, helt klart noe viktig!
"Alle revolusjoner har hittil bare bevist én ting, nemlig at mye lar seg forandre, bare ikke menneskene." - Karl Marx
  • 0
Grafikk betyr noe, men langt ifra alt. Gameplay derimot. Det er jo faktisk det som er spillet.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Gameplay er det viktigste, men hvis et spill skal få en stjerne i boken fra meg må også grafikken være behagelig for øynene. Dette betyr ikke nødvendighvis at den må være teknisk god. Design og stil teller mer.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
NFS: Hot Pursuit skal kjøpes
  • 0
Tror av og til jeg går for mye i dybden på et spill, teknisk sett. Sjekker om fotpladet bøyer seg når jeg såvidt trør utfor en kant, sjekker om gress og plader på trær egentlig er todimensjonale og ikke tredimensjonale, om bilene får skade idet de treffer en vegg, eller "pixelen" før de treffer (spesielt i slo-mo-funksjonen i GRID), om lyssettingen og materialoverflater/teksturer/gjenskinn er korrekt, om skyggene er antialiased eller pixlete...

Slike ting undersøker jeg, og jeg undres... Det er vel ikke meningen at man skal gå så i dybden, grafisk sett? Det blir liksom ikke plass for enkle virkmidler hos spillutviklerne skal vi undersåke grafikken så nærgående. Bør det være plass for det? Jaja, jeg ser nå en gang så nøye etter, men for all del. Jeg legger ikke nødvendigvis fra meg et spill fordi det ikke ser ut som uncharted 2 eller GT5. En dag, kanksje er alle spor etter polygoner og pixler borte? Det blir litt nifst.

Hva angår andre elementer i spill, så er jeg veldig positiv til lokal multiplayer, spesielt i bilspill og skytespill. De har et så stort sosialt potensiale, men utviklere faser det likevel ut, skjønne det den som kan.

I tillegg må spillet engasjere. Det er synd å si det, men jeg har avsluttet Final Fantasy X og Final Fantasy VI (Kefka m.fl.) midt i spillet. Det er gode historier, jeg vet det, men enkelte partier ble for uengasjerende, og jeg mistet rett og slett lysten til å finne ut hva som skjedde videre. Og så ble PS2-en og PSP-en liggende i ro litt for lenge, og jeg plukket aldri opp tråden. I tillegg var det på FFX noen grufult irriterende animasjoner. Som at fotbevegelsene ikke var synkronisert med fremgangen når karakteren gikk. Som om han skled mens han gikk.

Og til slutt: Jeg liker å kunne sette opp mitt eget kontrolloppsett. I FFXII kan man ikke invertere kameraets X-akse. Det irriterer meg noe hinsides, og tar fra meg all lyst til å fortsette spillet. Hvis jeg vil styre karakteren min med kamerastikken, svinger jeg altid feil vei!

Det var det. Takk for oppmerksomheten, om du leste alt sammen
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Jeg er ikke så altfor kritisk og gir 10/10 til flere spill. Ser mest på gameplayet når jeg spiller.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Så lenge spillene har grafikk så er jo det greit, men noen spill forventer man jo skal ha bra grafikk, og det gjør det jo ekstra gøy å spille.

Liker Minecraft, men noe med grafikken gjør at jeg får vondt i hodet, samme med HL1. Kanskje den er for "stygg" for meg..(?)
  • 0
Frihetsfølelse, god musikk og god historie. Ocarina of Time og, tja, alle Zelda spillene tilfredsstiller disse behovene. Synes stemning og atmosfære er langt viktigere enn grafikk.

Postal 2 er jo fortsatt ganske kult... EKKELT. Jeg mente ekkelt.
i5 2500k @ 3,3GHz atm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB "SO" 950MHz @ 1GHz | ASUS P8P67 PRO | Kingston HyperX 1600MHz 8GB (4X 2GB moduler) | Chieftec Nitro 850W | WD Black 1TB x2 | Corsair Force SSD 60GB
  • 0
For meg er det dyp historie, lang holdbarhet og engasjerende gameplay som er det viktigste.
  • 0
For meg er det kose-følelsen som er vikigst.

Det er flott at grafikken er bra, lyden fantastisk og alt sitter der det skal...men om spillet er det flotteste i verden hjelper det ikke om jeg ikke koser meg...
og dessverre har det vært en del sånne spill ute for tiden. Det er noe jeg ikke kan sette fingeren på, men som mangler i utrolig mange spill...

Enslaved har det, mens Castlevania mangler det. Prince of persia 4 har det, mens 5'ern mangler det.
Merkelige greier...
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
G-g-g-g-grafikk hore <3

Ja, jeg klarer nesten ikke å spille spill uten god grafikk, utenom Oblivion fordi det er magisk ! <3
*MacGyver Theme*
  • 0
Ville sagt at det går mer på smak og behag, enn det å være kresen...

Men selv er jeg opptatt av den generelle opplevelsen. Trenger ingen syk grafikk eller story. Det er den komplette opplevelsen som karakteriserer ett spill for meg.
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Bare spillmekanikken er brukbar har det ikke så mye å si om grafikken er veldig dårlig. Kan for eksempel fremdeles spille Medal of Honor Allied Assault den dag i dag, og det spillet har elendig grafikk
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Siterer Matscoolio:
Tror av og til jeg går for mye i dybden på et spill, teknisk sett. Sjekker om fotpladet bøyer seg når jeg såvidt trør utfor en kant, sjekker om gress og plader på trær egentlig er todimensjonale og ikke tredimensjonale, om bilene får skade idet de treffer en vegg, eller "pixelen" før de treffer (spesielt i slo-mo-funksjonen i GRID), om lyssettingen og materialoverflater/teksturer/gjenskinn er korrekt, om skyggene er antialiased eller pixlete...


Har det på samme måten. But hey, jeg har det ennå gøy med Nintendo 64. Lar det ikke gå inn på meg med andre ord.

Syns grafikken er viktig selv, men gameplayet er nok førsteprioritet. Det har jo blitt nevnt i kommentarene her at det faktisk er vi som er kundene. Spill er jo ikke akkuratt billig...
''eh'' - Link
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!