Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Multiplatform spill kan være en pluss og minus enkelte ganger, ja det kan til og med være frustrerende.
Når jeg først skal kjøpe et spill som er både på ps3 og xbox så må jeg alltid ta en liten forundersøkelse for å sjekke hva slags versjon er best.
Får jeg mer ut av ps3 versjonen eller xbox?
Er grafikken bedre på ps3 eller xbox osv
Dette er noe jeg alltid gjør for å forsikre meg at jeg velger den ultimate versjonen.


Kan tenke meg de fleste av dere har det samme problemet (bortsett fra dere fanboys)
Sony og Microsoft pleier som regel og sloss om hverandre og de bruker ofte flere utallige kroner til å betale utviklerne(im looking at u Microsoft) slik at de kan skaffe ting som gjør at vi gamere velger de som gir oss det lille ekstra.
Det er som oftest ikke så mye de gir ut, men det er nok til at man skifter mening
Jeg for eksempel er en liten grafikkhore som alltid er ute etter den beste grafikken for det spillet jeg planlegger og kjøpe. Og et spill spesielt var et for så vidt et enkelt valg for meg,

Bayonetta som dere vet ble fullstendig overgått av xbox pågrunn av utviklerne som ikke klarte og porte spillet til ps3.
De fleste trodde kanskje de var fordi de var for late, men nei det var ikke grunnen. Faktumet er at ps3 er en ganske så kompleks maskin i forholdt til xbox. Xbox er mye rimeligere siden innholdet er ganske likt en pc som gjør det dermed enklere og programmere spill.
Så de ps3 brukere som da valgte å kjøpe Bayonetta fikk et spill som var betraktelig dårligere grafikk messig og hadde system feil.
Er ganske dumt at xbox slår ps3 her med tanke på at ps3 kan servere spill som GOW 3 og uncharted 2, det er ingen tvil om at ps3 er en meget kraftig maskin grafisk så lenge den blir brukt skikkelig.
Det gjorde ikke spillet ubrukelig men det var klart hva som var det beste kjøpet.
Har dessverre alltid vært et problem og porte spill over til ps3 som gjør meg glad at ps3 kommer til og få en del eksklusive spill framover.


I morgen (eller fredag) kommer altså AC brotherhood ut og her har ps3 slått på stortromma fra begynnelsen med å gi ps3 brukere tidlig tilgang til flerspiller betaen som xbox eiere ikke fikk tilgang til.
De legger også et ekstra side oppdrag som kan utvide spillingen i AC2,5, Xbox eiere får dessverre ikke oppleve det.
Med andre ord, ps3 eiere får servert en del godis mest for å gjøre opp for den dårlige vesjonen de fikk i AC2. m
Men ikke vær redd xbox eiere, for etter en rask kikk på lens of truth.com så viser det seg at Xbox er litt bedre grafisk framfor ps3.
Det er ikke mye men det er da en liten plaster på såret for dere xbox eiere som ikke får oppleve DLC en som ps3 eiere kun får.
Men hvem vet det kan være at det oppdraget blir tilgjengelig for xbox eiere en gang seinere.
Jeg hadde kanskje kjøpt dette til ps3 hadde det ikke vært for at ps3 harddisken min er stappet til randen. For den DLC en frister veldig og ha.
Men som sagt pågrunn av plassmangel blir det altså til xbox360.

Så hva med dere i GR har dere problemer med og velge versjon,
Er dere en grafikk hore som meg, eller er det ikke nøye for hvordan spillet ser ut?
Og hvem kjøper AC brotherhood til ps3 eller xbox 360 i morgen (eller fredag?)


THAT`S A GREAT CHOICE!
sier Rigs
...
  • 0
bra blogg
And the scrolls have foretold, of black wings in the cold
  • 0
Jeg kjøper spillet til den konsolen som har den beste utgaven, men er utgavene helt like kjøper jeg det til xbox 360 fordi jeg liker kontrolene bedre, og jeg liker også achievment bedre en trophy.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg har bare Ps3 fordi jeg liker den bedre, men det hadde vel blitt sånn hvis jeg hadde hatt begge deler
War, war never changes
  • 0
Jeg ser litt på slik sammenligningstester for morro skyld og av og til kan det være med på å bestemme hvilke versjon jeg skal gå for.

Slike tester er dog en smule unødvendige. Det er sjelden at et et multiplattform spill er så mye dårligere på den ene konsollen at en vil merke det når en spiller. Forkjellene kommer først og fremst fram når en går spillene etter i sømmene og tester FPS, innlastningstider, grafikkeffekter osv. ned til minste avvik.

Som Sonic og Link liker jeg også achivments bedre enn Trophy's, og velger derfor ofte 360 versjonen hvis jeg vet at det er enkelt å få tak i achivments.
This is great banter, it really is.
  • 0
Til vanlig så synes jeg xbox versjonen er den man burde skaffe. Jeg mener dette vis spillet har fokus på online. Jeg føler at xbox live er et bedre alternativ til PSNetwork (sorry vis det var feil navn!!). Men selvfølgelig kommer det jo helt ann på. I det siste har jo spill vært bedre på PS3 fordi de får litt ekstra content som ikke xbox versjonen får. Det kommer jo også an på hvilke konsoll du trives best på. Noen ganger er valget bare subjektivt fordi de to versjonene er nærmest identiske.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Fikk assassins creed: brotherhood codex edition idag!
Jeg har ps3 og jeg er veildig fornøyd med den.
If I had brain, I would be dangerous...
  • 0
Ble impulskjøp av codex edition i dag til xbox 360.. Men bare fordi de kun hadde den utgaven til xbox.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Jeg lider av samme problem som deg når det gjelder plassmangel på min PS3, men uheldigvis har jeg bare PS3. Jeg ser ofte på disse sammenlignings bildene/videoene, at grafikken på PS3 og Xbox360 er veldig lik.
Kålroten
  • 0
Bra blogg, har samme hvilken-platform-skal-jeg-velge problemet, bare med xbox og pc
  • 0
Lett; Xbox LIVE. Her sparker Microsoft Sony så hardt i ballene at dem ikke er til å kjenne igjen. Det er direkte flaut.

Jeg eier begge. 5 spill til PS3 - snart 40 til X360.
Mvh - bear!
  • 0
Jeg valgte Fallout 3 til Xboxèn pga dlc, som først kom til den konsollen. Men Online-spill kjøper jeg som regel Ps3- utgaven, mest pga de er der folka jeg kjenner er..

En annen ting er jo eldre spill uten trophy-støtte,(F.eks Oblivion og Race driver:grid) da er det enkelt å velge xboxèn..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Om enhver person kjøper spill multiplattform spill til 360 istedenfor PS3 fordi de har fått for seg at 360 versjonen har en mer blomst på bakken enn PS3 versjonen, hvordan forventer dere da at PS3 versjonen noen gang skal kunne få en perfekt port når salgstallene er betydelig lavere?

Selv kjøper jeg spillet til konsollen jeg føler for, om spiller har onlinemodus går jeg for PS3 versjonen siden jeg ikke vil betale 500 kroner i året for å få spille online en gang iblant. Går stort sett for PS3 versjonen fordi jeg liker Playstation bedre enn Xbox fordi da slipper jeg å betale for online.
Går lett for PC også fordi PC versjonen er som oftest overlegen og billigere i forhold til konsoll.

PS3 versjonen av AC2 var heller ikke dårlig, vil kalle den like god som 360 versjonen.
  • 0
Jeg synes det er helt idiotisk å ha eksklusive DLC-er til et spill som faktisk prøver å selge seg selv til flere konsoller. Er det ikke derfor det heter multiplatform? Det er irriterende, og ikke minst forvirrende for forbrukerne.
  • 0
Eksklusive DLC-er er bare nok en måte for Sony/MS å få et forsprang på konkurrenten, og så lenge de betaler nok bryr ikke utgiveren seg om noen sutrete forbrukere synes det er idiotisk. Slik er det desverre.


Siterer Zyrocz:
PS3 versjonen av AC2 var heller ikke dårlig, vil kalle den like god som 360 versjonen.


Det er jo i det store og hele det samme spillet, men rent teknisk sett har AC2 merkbar bedre ytelse og grafikk på 360.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Eksklusive DLC-er er bare nok en måte for Sony/MS å få et forsprang på konkurrenten, og så lenge de betaler nok bryr ikke utgiveren seg om noen sutrete forbrukere synes det er idiotisk. Slik er det desverre.


Ja, men hvor mye tjener de på dette? Hvis MS eller Sony betaler mye penger for å ha eksklusivitet, tror du at de tjener noe på dette tullet?
  • 0
Dere kommer med ganske så gode argumenter her og jeg er for så vidt enig med det de fleste sier her.

Dr Madnar Petrovich:
hehe ja jeg kjøpte selv codex edition, var ganske mye digg til spillet plus den esken var ganske stilig =D


Bjmoods:
Vel nå har jo ps3 kommet med psn plus som gir ps3 eiere litt ekstra som før titt på betaer og spill til en litt billigere penge. Dette koster selvfølgelig litt akkurat som xbox live gjør men der er ganske likt. Man får servert goder på xbox på lik linje som psn plus. Men det som er verdt å nevne er at selv vanlig psn som ikke koster noe kan gi deg det samme utvalget.
Men du får ikke den lille prisnedsettelsen da.
Jeg vill ikke kalle xbox live den beste men ja online samfunnet er et hakk bedre enn ps3 sitt.

Master bandit:
Ja det hadde vært utvilsomt mye bedre for oss gamere og kunne forholde oss til den maskinen vi selv ville valgt, framfor og måtte fristes med ekstra stesj.
Men det er no sånn spill industrien er nå til dags...

Jeg vil tro at de tjener på det ja i lengden. Kommer egentlig helt ann på hvem som blir fristet av tilbudet de serverer.
Jeg ble ikke fristet nok med den dlc ps3 valgte og gi ut så jeg gikk for xbox360.
Mest fordi jeg har allerede AC 1 og AC2 på xbox fra før, men også litt fordi grafikken tydeligvis var litt bedre
Men enkelte super fans kommer sikkert til å falle for dette og kjøpe det til ps3.
Da blir resultatet at sony tjener mer på det framfor microsoft.
...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!