Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Klokken har passert fire. Øynene verker og blikket sløres. Uansett hva jeg gjør så får jeg ikke sove. Har prøvd flere ganger, men tanker i hodet svirer rundt uten mål og mening. Tenker på julen, tenker på julegaver, tenker på julekalenderen, tenker på Gamereactor, tenker på GRplay, tenker på alt og søren meg får jeg ikke sove.

Søkki ta (som vi sier her omkring). Jeg sliter med å skrive rett og sletter flere ord enn det jeg får til å skrive rett. Alt krøller seg, men likevel må jeg bare skrive denne bloggen over at jeg sliter som bare rakkern med å sove.

Heldigvis har jeg fått utrettet noe fornuftig og svart på noen PM-er samt fått planlagt morgendagen med fokus på ting som må gjøres. Svarte pipen som jeg sliter og det er kun fire timer til jeg skal opp igjen. Nå må jeg kommer meg i seng og krysser fingrene for at tankene som har svirret i hodet forsvinner i denne bloggen.

...

Noen gode råd for å få tankene til å slutte å svirre om natten? Hva gjør du og sliter du med å ikke få sove?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Vel, om det er noen trøst, så har jeg hatt insomnia de siste fem, snart seks, årene. Noe som gjør at jeg sjeldent har noe særlig nattsøvn. Jeg bruker tiden jeg er våken midt på natten til å enten arbeide med noe, skrive noe, lese noe, se på serier, kanskje en film, eller bare spille litt.

Faktisk, er det mitt på natten at jeg pleier å få unnagjort skolearbeidet mitt når det gjelder arbeid i 3D. Er som regelt da kreativiteten setter i gang for fult.

Selvfølgelig er det ikke alltid like enkelt. Pga. søvnmangelen og insomnia så blir jeg også veldig lett deprimert når jeg sitter her, så det er viktig for meg å ha noe som kan distrahere meg. Takk og lov for at WoW; Cataclysm har kommet ut.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Var våken kl.4 selv,og jeg fikk ikke sove. Men jeg fikk sovnet meg etter en stund.
Per aspera ad astra
  • 0
Det er bare å slutte å tenke det Bernt. Ingenting fikses med å tenke på det og analysere det midt på natten. Nei...slett hodet for tanker og vit at når du har sovet litt kan man nok finne løsninger man trenger lettere.

Kansje du burde prøve å lese bruksanvisning på noe? Eller ei virkelig kjedelig bok?

Nei nå har jeg det! Spill FF13! Det er kjedelig det
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Se på Titanic, så sovner du nok fort Eller sett på skikkelig sove musikk som Enya etc.
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Sliter selv med nattesøvnen for tida. Våkner opp om natta og sliter med å sovne etterpå.
  • 0
Sov ikke i natt. Tok helt av. Klarte ikke å sovne. Endte opp med å gå ut å måke i 6 tiden
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Om jeg ligger skikkelig rastløs i sengen, og klarer virkelig ikke å lukke igjen øynene mens tankene svirrer - tar jeg Iphonen min og hører på den chilleste musikken jeg har. Og til slutt blir du bare sååå trøtt av musikken. Funker hvèr gang!
When in doubt, make a fool of yourself. There is a microscopically thin line between being brilliantly creative and acting like the most gigantic idiot on earth. So what the hell, leap.
  • 0
Har samme problem, og tror dessverre at det har noe med den årstiden vi er i nå
Kan da kanskje være lurt å ta en times siesta hvis du har tiden da
  • 0
Jeg har det sånn 6 av 7 dager i uken.
Og det er blitt værre nå som jeg prøver å stå opp tidlig som "vanlige" folk.
Klarer ikke vende meg av med lange netter og det å stå opp utpå formiddagen.

Også veldig vanskelig å kickstarte min kunstneriske side før klokken har passert midnatt, så det blir som regel til at jeg sover om dagen og er oppe hele natten.
  • 0
Er jeg den eneste som sover helt normalt

Takker gud veldig for det da!
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Sett på noe musikk i øra. DUNK.

Anbefaler noe rolig Jamiroquai eller lignende for dette.
CD drives eject stuff , my ass ejects stuff, therefore my ass must be a CD drive.
  • 0
Sliter litt selv med å sove. Tenker på kjæresten min, tenker på skole, tenker på at det er snart ferie.
*MacGyver Theme*
  • 0
Jeg prøver å tenke på allt annet enn det å sovne, det merkligste er at det funker...
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
  • Zook
  • Zook
Har absolutt ingen soveproblemer, heldigvis
Altså, dersom jeg ikke er trøtt sovner jeg ikke på flekken, men verre blir det aldri med meg.

Siterer Lt Mactawish:
Jeg prøver å tenke på allt annet enn det å sovne, det merkligste er at det funker...


Med meg er det helt motsatt: Dersom jeg ikke er skikkelig trøtt og ikke får sove med en gang, tenker jeg bare "sov, sov, sov" og ikke noe annet. Funker veldig bra
You're sleeping over, right?
  • 0
Er enig med lykkedragen
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Dersom du ikke får sove, prøv dette:
Trask inn på kjøkkenet og finn deg et glass vann, gå tilbake til sengen for å snu dyne og pute, før du legger deg til å sove igjen. Tror det er forferdelig viktig at du kommer deg opp av sengen om du bare blir liggende med tanker i hodet, konstant i kamp for å finne den rette sovestillingen. Drikker du et glass vann får du en god og frisk følelse som, kombinert med at dynen og puten blir snudd, gir deg en helt ny start på natten.

Ikke bli liggende uten søvn, stå opp og prøv å summe tankene, før du igjen legger deg til å sove.
  • 0
Husker meningsfulle samtaler med Crazy Kraken på søvnløse netter...
Decyfered!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!