Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg vet ikke hvor mange som har fått det med seg, men jeg har vært uten min egen pc hele denne måneden frem til i forgårs. Det vil si at jeg ikke hadde tilgang på Starcraft II som var det jeg spilte før pc-en gikk i stykker (gråt).

Man kan si at problemet startet da jeg kjøpte meg et nytt grafikkort, som hadde anbefalt strømforsyning som lå på 600W, noe jeg akkurat hadde. Men strømforsyningen var tre år gammel og hadde mistet en del av effekten sin, derfor tok grafikkortet mer strøm enn den kunne få. Dette led til noen rare bluescreens som jeg ikke fant noen løsning på før altså pc-en ikke ville skru seg på ordentlig. Vel, viftene gikk på halv kraft, men ikke noe mer. Derfor skjønte jeg ganske kjapt at det var strømforsyningen.

Så gjorde jeg det jeg måtte gjøre, nemlig å ikke gjøre noe med problemet i et par dager, før jeg bestilte en ny strømforsyning. Og siden den jeg ville ha ikke var på lager, tok det lang tid før den kom i hus, derfor all denne tiden uten en pc. Jeg bestilte en strømforsyning med 1000W, så det bør holde i en god stund til, håper jeg.

Imellom ventingen prøvde jeg de viktigste delene på noen andres pc-er for å se om noe mer var ødelagt. Først minnet, det fungerte, så prosessoren og mitt splitter nye grafikkort. Heldigvis fungerte alle delene.

Og nå som jeg har installert den nye strømforsyningen, fungerer pc-en som aldri før. Det var forholdsvis enkel å installere, og den er mye mer fleksibel enn den forrige.

Jeg trodde jeg ikke skulle klare meg så lenge som jeg nå har gjort uten egen pc, men det var enklere enn jeg trodde. Jeg kortet ned den daglige internettbruken med halvparten, noe som på sett og vis var befriende, og det ga tid til alle andre ting som skulle gjøres. Men jeg må ha hatt det travelt den siste måneden, for jeg følte slettes ikke at jeg hadde god tid i et hele tatt.

Men innføringen av en mer effektiv internettbruk og spillbruk tror jeg at jeg skal fortsette med, så har jeg mer tid til for eksempel å stirre i veggen, sitte lenger på do og tvinne tommeltotter.

Ellers har jeg det bare bra.

Jeg søkte på "tvinne tommeltotter" på google og fikk opp bildet under. Jeg vet ikke hva som sier noe om hva i dette tilfellet.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Damn, merker av og til suget etter å sitte lenge på do, men da kan visse deler av kroppen bli nokså irritert...

1 kW with raw powah lzzm!
Decyfered!
  • 0
Jaja Gratis da
*MacGyver Theme*
  • 0
Har du spilt online på Starcraft 2 før? I så fall hva lig er i og hva er navnet og char coden din. Hadde ikke hatt noe i mot å forlenge vennelisten min med folk fra GR.

Kjipt det med Pcen. Tror ikke jeg hadde klart meg så lenge uten den ettersom jeg er mildt sagt PC avhengi.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Bra det funker nå da
  • 0
Faunvik:
Lysten er større enn kreftene, som man sier. Men da hjelper det med 1000W.

Venom140:
jaja Takk da ^^

Kakashi sensei:
Selvfølgelig har jeg spilt online før. Kallenavnet er Akiara og koden er 468. Jeg er ganske rusten for øyeblikket, men makroen er nesten i godt behold. Det er så rart plutselig å ha 2000 mineraler til overs. Da er det noe som ikke stemmer

Jeg trodde også det skulle bli verre enn det var, men jeg var ganske innstilt på at det skulle ta lang tid da problemet inntraff.

Parkour Gamer:
e9 <3
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Gratulerer med ny strømforsyning.

Sa du 2000 mineraler? Ops, kom visst opp i 6000.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Takk, og det var ikke så billig...

Haha, det kan også skje. Det er alltid noen småting man glemmer, men som er uhyre viktig når det er lenge siden sist man prøvde. Som for eksempel å bruke de 6000 mineralene på noe fornuftig. 120 Marines any day.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Ah, kjenner meg igjen i dette. Kinda Skal sende min Alienware på reparasjon , før jeg selger den og kjøper meg en ny en. Å, det kommer til å bli noen lange uker

Anyway, fint at du har fått tilbake PCen din da! Ha en fin dag
  • 0
Haha, måtte tenke meg litt om med "e9"
  • 0
Starcraft 2 eier!! det eneste jeg savner er det gamle custom games systemet. men det er mange fordeler med det nye blant annet at det ikke er evig lange load tider lenger.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Kondolerer.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Lagt til deg Remote. Selv heter jeg Markus og charakter coden 732. Er Platinum Protoss for øyeblikket.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer remote:
Det var forholdsvis enkel å installere


Forholdsvis. Bwahahahaha!

Fint at det bare var strømforsyningen, da. Uansett var det relativt grovt å sette et GTX 480 (mener å huske fra et eller annet sted at det var et 480) i en maskin med en heller tvilsom PSU. Komponentene må oppveie hverandre, vettu. Hvilken strømforsyning kjøpte du, forresten?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Sk8erboy:
Da er vi i nesten samme båt. Bort sett fra at pc-en var til stede hos meg under reinkarnasjonen... Ha en fin dag du også, og god jul!

Parkour Gamer:
Hehe, tenkte den var ganske allmenn kjent jeg

masterno:
Jeg har bare såvidt prøvd SCI, så akkurat det kan jeg ikke si at jeg savner. Men jeg kan si meg godt fornøyd med korte ventetider.

Kronoz:
Det trenger du ikke gjøre lenger. Greia lever!

Kakashi sensei:
Ser for meg at jeg allerede er knust

The Silent Assassin:
Jeg vet det var risikabelt, men det var billig, og det var det som telte. Det var minimum 600W, men anbefalt 750W så jeg kryssa fingrene for at det skulle gå... Kanskje ikke så lurt. Den jeg kjøpte heter noe sånt som Cooler Master Silent Pro M.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Kronoz:
Det trenger du ikke gjøre lenger. Greia lever!

Kan fremdeles kondolere for den tapte tiden
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Ut av ren nysgjerrighet - hva er spesifikasjonene til resten av maskinen din?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Kronoz:
Hehe

The Silent Assassin:
4 GB RAM, Vista 32-bit, Intel Core Duo E6600, Asus P5N-E Sli. Jeg er fullt klar over at prosessoren fungerer som en flaskehals for ytelsen i dette tilfellet, og det vil være det neste jeg oppgraderer sammen med hovedkortet.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!