Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hei alle GR-brukere og andre randoms som stikker nesen sin inn på denne bloggen! Nå var det ei stund siden jeg i det hele tatt har gjort noe anna enn å skrive kommentarer på spillnyheter, noe som blir dørgende kjedelig i lengden. Følte at jeg måtte skrive en blogg om årets beste spill, siden jeg har gjort det i "hele" to år allerede. Jeg må derfor følge opp tradisjonen med å kåre årets spill for denne tredje gang. Håper den faller i smak, og at dere kan dele deres "smaker" i kommentarfeltet under.

Året 2010 har vært et innholdsrik spillår. Det forige året som briljerte var i 2007, så det var deilig med et tipp topp år igjen. Vi har fått føle på nye teknologier og spill for både casuals og de mer hardcore spillerne, selv om jeg føler at casualspillerne er de seirende i denne runden. De mest spennende teknologiene har jo denne gang vært Sonys "Move" og Microsofts "Kinect". Det er nok bare de sløve som ikke har fått med seg disse bevegelsesfølsome duppedingsene, så jeg tenker de som fortsatt leser vet hva jeg snakker om. Sony og Microsoft har satset casual i starten da det gjelder Moves og Kinects lansering, siden det gjelder å få et mest mulig bredt publikum i starten. Etterhvert kan de også fokusere på kjernen. Tja, har det vært noen gode spill i år? Nja, "bare" titler som Mass Effect 2, Heavy Rain, Super Mario Galaxy 2, God of War 3, Halo Reach, Fable 3 og Need for Speed: Hot Pursuit har jo kommet i år da dere. Ikke noe tess det altså, bare helt vanlige titler lissm, eller?

Jeg tenker dette året bare er en innledning til et fantastisk spillår som venter. At 2011 kommer til å bli bra, er en selvfølge, da det kommer titler som Mass Effect 3, The Elder Scrolls V Skyrim og Crysis 2. spill til alle plattformer, og vi får sikkert se helt ny måter å bruke Kinect og Move på. Det kommer sikkert noen fantastisk arcade. Jeg håper ikke hard konkurranse får spill til å bli flyttet helt til 2012, men slikt skjer. For meg blir 2011 rollespillenes år, med særdeles varierte og spennende rollespill på vei. Men jeg tror nok det blir noe til alle. Samtidig er jeg skråsikker på at de som er hardcore-spillere får litt mer attention i 2011. Husk at det er lurt å spille mye i 2011 da dere, da Mayaene spår en tidlig død for oss alle. Ja, dere leste riktig! Jorda går ut på dato i 2012. Noen som vet om en ny jordklode man kan kjøpe som står på butikkhylla, så si ifra! Gjerne til halv pris da, ellers holder det nok ikke med de dyrebare kronene jeg har i lommeboka for tiden.

Ja, her kommer et rart hopp i innhold, som omhandler noe helt annet. jeg nevnte at jeg var veldig inaktiv på gamereactor i innledningen. Det er jeg virkelig, virkelig lei meg for. Jeg har unskyldninger som alle andre: Prøver, skole og flere prøver. Men er det virkelig en god nok unskyldning? Nei! Man kan altids finne tid til litt aktivitet på gamereactor. Ja, mer til poenget: Jeg liker egentlig ikke nyttårsforsettere, fordi de som oftest overhodet ikke blir fulgt opp av de fleste levandes mennesker, men jeg gjør et unntak i år. Mitt nyttårsforsetter til neste år er som du kan tenke deg, være mer aktiv på GR. "Spennende" lesning dette her ja, tenker dere. Men det må da være litt gøyalt da dere, ettersom dere som fortsatt leser, ja...leser. Ja, helt enig lssm. Shitty lesning. Denne bloggen fortjener jo ikke å bli lest da. En helt vanlig blogg som alle andre lssm. Tess? Nja, vet ikke helt jeg, men denne listen av årets spill fenger nok litt mer skal du se:

Jeg starter med en solar beam av store proporsjoner. Årets overraskelseda dere! Vel, årets overraskelse er ikke som GR der CODBLOPS ble det, fordi Call of Duty er bra uansett (Bortsett fra shitty Call of Duty 3. Bedre å kjøpe en gressklipper uten nødvendigvis å trenge en, enn å kjøpe dette halvhjertede emo-spillet). Beklager, gjorde feil her. Gamereactor kåret singularity til årets overraskelse. Jeg mener Metro 2033, som tok i alle fall meg med storm, fortjener denne store æren. Big Surprise! Er jo egentlig det, fordi ikke mange (tror jeg) har hørt mye om spillet. Med sin bemerkelsesverdige atmosfære og strålende historie, som er ut i fra en bok, så har du oppskriften på spillet som tok meg på senga for denne gang.

Jeg fortsetter bragden med årets historie! Vel, jeg har ærlig talt ikke prøvd Heavy Rain. Men jeg har sett fullt av walkthroughs på youtube om dette spillet, siden jeg vet jeg ikke får spilt det uansett (sadface). Jeg får nøye meg med Xbox 360. Buhuu, tenker dere da. Neida, Xbox 360 er en lovely maskin den også, som jeg tilbringer mesteparten av min tid med. (Når jeg spiller vel og merke!). Men til poenget, tenker den gjennomsnittlige gamereactorhjernen. Ja, den mest bemerkelsesverdige historien kom i form av en interaktiv fortelling som omhandler mord og detektiv. Vil ikke si mer, da spoiler jeg. Mass Effect 2 var nær på å ta førsteplasse i denne kategorien, men Heavy Rain var noe "heavier" i sin historiefortelling. Jeg må nevne at CODBLOPS kom på en solid tredjeplass, med sin psykologiske vri på historien. Fable 3 på fjerde med tørr britisk humor aka Monthy Python

"Nestemann! Nestemann!". Herregud?! Leser dere enda, tilskuere? Så stolt jeg er av dere. Hva er det som driver dere a? For nå kommer en skikkelig godbit, nemlig Mount and Blade: Warband, som er årets lilleputt! Ja, en virkelig outsider, men har sine lilleputtfans, slik som meg. Platformen er PC, og dette er et spill der strategi og gode kamphandlinger er et onde/must for å overleve det strevsomme livet, i en slags middealderverden ala alle andre middelalderverdener (Monthy Python's Holy Grail anyone?). Her kan man sette seg ned og bruke titusentalls timer på å bygge opp en hær og ta over verden! Så kommer det en random hær og dreper alle vennene dine, og du står alene, igjen. Slik fortsetter det, og gjett om det er addicting. Anbefales til alle som har "noen" timer" å avse. WoW har ikke en sjanse mot dette her nei!

Årets grafiske perle kom i form av en heftig westernverden som omhandler deler av Sør-Amerika, og nord i Mehico! Du er John Marston, vel ikke bare, hehe...faan spoilers med en gang vettu. Ja, dere har allerede gjettet det! Call of Juarez! Åhh nei, vent litt. jeg mente Red Dead Redemption. "Everybody saw it coming". Spillet ser akuratt ut som i western-filmene, noe som er amazing da! I ett spill, tenker du! Og jeg lover deg! Det gjør vondt i balla bare å se på skjermen, når du står i duell med den tøffeste i byen, og en hårball stryker kampområdet som snart blir dekket av blod. Hvis du har baller, vel og merke. Ellers er det vel ikke noe tess. Eller hva sier du, Jan Thomas?

Vel, nå er det over på noe helt annet. I denne ungdomskulturen vi ser i dag er det hyppig bruk av mp3-spillere og såkalte I-podser. Ja, jeg snakker naturligvis om musikken i våre ører. Spill kommer ofte med vakre symfonier, gitar-riff og store orkestraler. De som jeg mener har markert seg tydelig i år med sin vakre musikk, er Mass Effect 2 og Halo Reach. Begge er futuristiske spill som omhandler menneskeheten om 500 år. Begge har sin særegne futuristiske musikk. Mass Effect 2 skaper en herlig stemning med sin musikk, som blir som et bakteppe i det du utforsker planeter en etter en. Halo Reach og, selv om musikken der er enda mer action-relatert. Du føler deg som den ene, den utvalgte, i Halo Reach sin enspillerdel. Dette gjelder egentlig alle Halo's, bortsett fra ODST. Halo Reach har stormende musikk, og det føles ut som man er seiersherren, selv om Noble Six kanskje ikke føler det samme sånn egentlig. De er badassess alle sammen. Det skal de ha. Vinneren ble til sist Halo Reach, fordi Martin O' Donnel er så genial. Han er spillverdenens Hans Zimmer.

Årets flerspillerdel må også nevnes. Relativt jevnt mellom Halo Reach, Battlefield: Bad Company 2 og Call of Duty: Black Ops. Halo Reach har mest innhold, Bac Company 2 har mest taktikk, og hva har Black Ops? Den beste oppskriften. Altså er CODBLOPS vinneren. Ingen tvil om det.

Årets mest innholdsrike spill. Ja, denne nevnte jeg nesten i årets flerspillerdel, og er selvfølgelig Halo Reach. Tenk deg så mye innhold at Halo Reach kommer til å okkupere tiden din for flere "århundre" fremover.

Ja, da har vi kommet så langt at jeg bare har årets spill igjen. Ingen vits i å skrive en side om dette, slik jeg gjorde med alle andre spillpriser. Vinneren er Mass Effect 2. Gled deg til Mass Effect 3 neste år. Det blir saker! Og en avlsutning på en fantastisk serie. Kanskje den mest fantastiske trilogien i denne generasjonen.

Og med det avslutter vi år 2010, og er et steg nærmere verdens undergang ala 2012. Spill så mye Skyrim du greier! Jeg sier god jul og godt nytt år til alle Gamereactorbrukere og randoms, men selvfølgelig til bare dem som har lest hele bloggen min. That's it.

Enig? Uenig? Kommenter og si din mening! Lang blogg uten tvil, men slikt skjer når en lager en blogg så sjelden som jeg gjør. Alt må ut! (Til sorg for leserne, hvis det overhodet er noen).

(NB! Nytt innhold kan komme i morra!)

Hei! En ting til: Vær så snill å ikke korriger på hver skriveleif, bare helt serriøse og ødeleggende skriveleifer, samt horrible gramatiske feil. Jeg vet om dem, skal du nok vite. :)

Manfrozen out... See yaa a lot in 2011!
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Er uenig, men det kan ha noe med at jeg kun har prøvd Halo reach av de spillene som vant.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Ok, jeg forstår. Hvilke spill er dine favoritter i år?
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
SC2 og BF:BC2 er mine favoritter, men andre gode spill som har vært i år er UNS2 og Sonic colors.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
MASS EFFECT! MASS EFFECT! MASS EFFECT!

Å, som jeg elsker den serien. Er helt fanatisk opptatt av det, har fordypet meg i historien, leser Cerberus News hver dag, og.... Nei, det er ingenting mer å si. Mass Effect 2 fortjener det helt og holdent. Klarer ikke å vente til ME3 kommer ut
  • 0
Sonic og link:
SC2 og BF:BC2 er mine favoritter, men andre gode spill som har vært i år er UNS2 og Sonic colors.

Manfrozen:
Ja, hadde jeg hatt med lydkvalitet som en spillpris så hadde Battlefield: Bad Company 2 vunnet den. Du hører kula suser forbi øret, og det i seg selv er jo en bragd. Applaus for DICE dere! StarCraft 2 har jeg ikke prøvd.

Hva er UNS2 egentlig?

Lagt til 2010-12-21 18:23:
Så bra at du har fordypet deg såpass da, Sk8erboy. Da kan jeg jo spørre deg om jeg har noen spørsmål angående ME-serien
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
UNS2 er forkortelsen for ultimate ninja storm 2 (naruto shippuden).
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Ja, UNS2 er et veldig godt spill! I alle fall i combat! : D
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!