Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ludvig fra Flåklypa er en veldig skeptisk skapning som vi alle har blitt godt kjent med gjennom den klassiske fillmen Flåklypa Grand Prix. Hadde Ludvig fått vite om 3D, så hadde nok frasen "Det er fali det" dukket opp titt og ofte selv om i den siste utgaven av spillet fulgte med 3D-briller.

Etter å ha lest en rekke artikler om dette, advarer nå flere og flere teknologiprodusenter mot skadene 3D kan påføre våre øyne ved flittig bruk. Det sies at vi bør være veldig forsiktige spesielt ovenfor barn når det gjelder den nye teknologien, som om ikke så altfor lenge kommer til å være i de tusen hjem. Prisene på 3D-Tver faller konstant og snart koster det ikke skjorta for denne nye spennende teknologien.

Selv gleder jeg meg til å ta Nintendos 3DS i nærmere øyesyn og ser frem til jeg har den i mine hender i løpet av året. Også her går teknologiprodusenter ut med advarsler mot at for mye bruk kan føre til skade på synes til barn m.fl.

Ligger det noe i dette eller er det bare skepsisen til ny teknologi som skaper blest rundt dette temaet. Er det slik at våre øyne vil ta skade med bruk av 3D i våre hjem eller er dette som å rope "ulv, ulv" og advare mot noe som på langt nær er reelt.

Selv med de mange advarsler, kommer du til å hoppe på 3D-toget og bli underholdt med de gleder teknologien har å tilby oss?

Jeg kommer nok til å gjøre det, men selvsagt med så mange advarsler kommer jeg til å være forsiktig og mine barn skal få sitte like mye/lite å spille 3DS som de spiller vanlig DS i dag. Jeg tar selvsagt advarslene til etterretning og kommer til å følge med i nyheter m.m. om dette virkelig er reelt eller om at det kun er snakk om "ulv, ulv" noe vi mennesker har som uvane å rope inn i mellom!
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Tror 3DS'en er verdt å risikere synet for. Virker svært spennende, så lenge det ikke blir en ny Virtual Boy.
  • 0
Jeg gleder meg stort til 3DS og kommer nok til å spille en god del på den. Tror ikke øynene blir så mye skadet visst de er allerede ferdig utviklet, og siden jeg er over 6 år gammel er jeg ikke så bekymret for å bli skadet av å spille for mye 3DS. Tiden vil vise.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
3DS blir AWESHUM!!!
Blir ekstra stas med Zelda: OoT remake
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
På IGN daily fix sa de at Nintendo hadde advart om at voksne mennesker ikke burde spille med 3D på i mer enn 30 sammenhengende minutt.
  • 0
Zyrocz: Bare 30 minutter? Det er jo ingenting.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
har aldri testet 3D
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Skeptisk...
*MacGyver Theme*
  • 0
Ser jo bra ut da!, men blir nok ike et kjøp
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Gidder ikke stresse med å prøve 3D.

3D er ikke så fascinerende, har ikke prøvd 3D i spill, men har sett mange filmer og ikke blitt noe særlig imponert
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Jeg har trent opp til gaming øyne så jeg tviler at det er farlig for meg å se på tv lenge og spille 3d lenge.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Man kan jo skru på 3D switchen!
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Nå sier jo også nesten alle spillmanualer at du burde ta en halvtimes pause hver halvtime du spiller.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Tror de sier 15 min pause etter 1 time.
  • 0
Nå leser jeg ikke så mye manualer lenger da, vært å merke. Siden jeg er så HEFTIG PRO.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Skal nok kjøpe en 3DS, men for min del blir det bare til litt småspilling nå og da. Til lengre sessjoner har jeg PC'n og Wii'n
  • 0
Helt ærlig så syntes jeg dette blir dumt. Nå snakker jeg ikke om bloggen din Bernt Erik, men om advarsler. Vi får advarsler på advarsler om alt mulig rart, og noen av dem er bare oppskryt. Hvilke skal vi stole på? Jeg vil ha færre advarsler, og de som er skal alle være sanne.

Blir nok eventuelt et kjøp av en 3DS, men vi får se. Denne advarselen er i hvert fall ikke grunn nok til å skremme meg. Den skal ha skikkelig grunlagg og stappes langt inn i trynet på meg før jeg hører etter. Basta bom
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Må få tak i 3D briller så kan jeg spille spill i 3D på pcen min >: D nvidia ftw!
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Ser en optiker har kommet med positive tilbakemeldinger...
  • 0
De 3D-brillene du viste meg ved seneste hjemmebesøk som var rosa med barbie påskrevet... DET er farli det!!!
Btw: Det ble et dundrende underskudd sist Norge var vertsnasjon for sykkel-VM...
  • 0
Å se hannah mortana på tven er farlig
The cake is a lie
  • 0
Hehe - jepp, klarte ikke å få deg til å bruke dem Luovtak Hadde vært moro med et bilde av deg med de i bruk

Ellers blir det spennende å se hvordan skeptikerne takler 3DS når den om ikke så altfor lenge lanseres
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Det er jo alltid vært mange rettningslinjer for bruken av TV-spill. Når det kommer en ny teknologi er det jo naturlig at det kommer rettningslinjer for den også. Så med mindre du er en av dem som tar en pause for hver time du ser på (TV/data) skjermen, aldri spiller når du er trøtt og alltid spiller i et godt opplyst rom samt følger alle andre ting som måtte stå i div. manualer så skal du nok ikke være så redd for 3D heller. Sjangsene er store for at du allerede skader øynene like mye i dag.

Som så mye annet er jo også dette noe som vil være forkjellig fra person til person. Mange som sitter massevis foran skjermen, som ikke trenger briller, mens andre som har samme eller mindre bruk må ta på seg glassene etter hvert.
This is great banter, it really is.
  • 0
Er det ordentlig 3d da? har hørt at det skal være snakk om 2D-bilder ovenfor hverandre.. altså falsk 3D..
Btw: Det ble et dundrende underskudd sist Norge var vertsnasjon for sykkel-VM...
  • 0
  • Missing Avatar
  • 313
Luovtak 3D er 3D uansett hvordan du lager den.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!