Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Selv er jeg avhengig av musikk og hører på veldig mye av den slags. Hos meg spilles det alt fra heavy metal, 80-talls musikk, hip hop samt masse annet etter hvilken moode jeg er i. Selv har jeg vært DJ en gang i tiden og fra da av har jeg likt all slags musikk. I går kunne jeg lese på T-A.no at musikk faktisk lindrer smerte. For visste du at når du hører musikk, stimuleres deler av hjernen hvor blant annet smertelindringsmedisin virker? Jepp, forskere har faktisk funnet ut at musikk er veldig bra for personer som blant annet har smerter i en eller annen form. Dessverre tror jeg det ikke hjelper på hodepine å høre på musikk, men andre former for smerte skal rett type musikk faktisk har en stimulerende effekt på hjernen.

Kanskje derfor tannlegen spiller musikk for fullt når du ligger "forskremt" i tannlegestolen og hører borret nærme seg i det fjerne? Så om du lider av noen form for smerter, så mener forskerne at du skal høre på musikk som igjen vil lindre smertene der og da.

Er du i samme kategori som meg, som er avhengig av musikk eller hører du ikke på så mye musikk? Har du tenkt på at musikk faktisk kan ha denne smertelindringseffekt? Hvilken musikk hører du for det meste på?

Musikken jeg anbefaler er fra Tromsøgruppa ItchInside - søk på Facebook eller MySpace!
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
God blogg!

Er avhengig av musikk ja liker å høre på hiphop, the beatles o.s.v.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Musikk er mitt dop. Jeg kan ikke gå noen steder uten musikk. Jeg har musikk på 24/7. Uten musikk ville livet vært en misforståelse, som en klok mann en gang sa. Min store drøm er å bli en musikker, jeg jobber ihvertfall mot i å bli med i ett seriøst band som virkelig vil lage bra musikk. Tenk om jeg kunne turnert landet rundt, og kanskje etterhvert utenlandsk! Det hadde vært noe det!

Uansett, livet mitt hadde vært tomt uten musikk.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Er avhengig av musikk!
har et mål hver dag å høre X antall timer hverdag!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Altså, et par timer med rock and roll tilsvarer ei stripe kokain? Nice..

De av dere som påstår at dere er "avhengig" av musikk bør tvangsinnlegges på nærmeste sinnsykehus.
"Det er lame å sitere seg selv" - littsnill
  • 0
Jeg er uten tvil avhengig av musikk, hører på masse hver dag Går mest i alternative rock og indie her
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Hører på masse musikk av en god del forskjellige sjangre. Kan alltids være godt for sjelen, det =)

Om jeg skulle valgt en sang som "lindrer", så ville det vært "White Rabbit" med Jefferson Airplane. Usikker hvorfor, men tror helst det har noe med sangens tonefall. Den har i det hele tatt noe "underlig" ved seg som er vanskelig å sette fingeren på.
Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
  • 0
ganske så avhengig ja. Hører på Rock, Hip Hop, Techno og House
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Musikk er smertestillende, sier du? Det er da gøyalt for meg da, som elsker å høre på sånt!
Hørte før mest på Rock og Electronica, men nå er det Electro, House og Electro House fullt ut!
STEK!
  • 0
Smerte er absolutt smertestillende, for ikke å si terapeutisk. Det er lite som hjelper så mye når en er deppa eller sint som å sette på skrikende mannfolk og dobbelpedal for full guffe. Opeth har virkelig en terapeutisk effekt.

Smertestillende hos tannlegen? Tja, jeg pleier som regel å høre på tungmetal når jeg sitter i tannlegestolen og blir drillet, ettersom det stenger ute mye av lyden.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Jeg liker det meste av musikk, med unntak av rap, hip-hop og techno. Kan godt hendeat musikk er smertestillende også, men om jeg skal snittes opp for en operasjon, foretrekker jeg ibuprofen, eller noe lignende.
  • 0
Kur mot hodepine, Bernt:

* St. Thomas - Take a Dance With Me http://open.spotify.com/track/4LbtSxHmg98lldnnA0V25h
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Ingar wins.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Musikk er noe jeg ikke hadde klart meg uten, seff. Om det aldri hadde eksistert hadde jeg vel ikke tenkt over det, men siden det gjør det, så klarer jeg egentlig ikke å forestille meg et liv uten.

Musikksmaken til folk er forskjellig, selv lager jeg på en måte et slags "livets soundtrack" utifra min egen musikksmak, så det får på en måte en slags smertestillende effekt.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Er selv avhengig av musikk. Nå for tiden går det i mye rart fra: Hip Hop, Rap, Metal,Punk,Rock,Klassisk,Blues og pop

Til og med når jeg sykler eller går så hører jeg på musikk.

En dag uten musikk greier jeg ikke.
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Jeg er avhengig av musikk, det er ikke en dag uten. På meg så går det i nesten alle kategorier. Er ikke den som bare hører på en kategori. Det er bare noe jeg synes er søppel og det er tekno. Men ellers så liker jeg å høre på rock, metall, rap, pop, og alle de andre tingene.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
tja jeg er ganske glad i musikk og hører når jeg kan.Metal er da min stil!
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Jeg vil vel ikke gå såpass langt ved å si at jeg er avhengig av Musikk, men jeg hører veldig mye på det når jeg arbeider eller vil slappe av. Spiller også en god del Rock Band fordi jeg da kan kombinere musikk og spilling. Perfekt^^
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Hører mye på musikk, men er ikke direkte avhengig. Hører mye på filmkomponister, spillkomponister, electronica, house osv.. liker mye forskjellig egentlig.

Min favoritt i Norge er Røyksopp <3
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Hører på musikk omtrent hver dag. Musikk er så viktig at jeg tror jeg hadde dødd hvis jeg hadde blitt døv

Det går for det meste i diverse sjangrer innenfor metal, ellers hører jeg på nesten all musikk som har gitar i seg.

I sjeldne tilfeller hører jeg på musikk uten gitar, men da skal det være bra.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!