Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Mange forbinder påsken med en perfekt tid hvor været kommer sigende inn med høyere og høyere. Tiden skal brukes til å slappe av og nyte påskeværet, hjemme eller på hytta. Det er mange som virkelig ikke bryr seg om det at den eneste grunnen til at vi har ferien, er fordi vi er kristne og tilber Kristus og feirer de dagene han la seg bemerket.

Derfor har frelsesarmé soldaten Jan Risan stått opp for å fjerne de røde dager for å fylle opp kirken. Vårt land skriver at Jan Risan kjemper for at dagens kristne skal slutte å dra opp i fjellet, slik at kirker kan ha det som det var før. Risan påstår i tillegg at hvis vi ikke møter opp i kirken så vil vi ikke få utnytte av Guds ord i en hellig stund som dette.

Er det virkelig sånn at vi burde fjerne fridagene slik at det blir mer oppmøte i kirken? Eller er dette et ufullstendig og feil argument til å fjerne en så positiv og glad tradisjon? Hva synes du om Risans forslag?

Jeg siterer Risans blogg: ''I sin tid ble 2. juledag, 2. påskedag og 2. pinsedag gjort til helligdager, for at prestene skulle rekke over alle kirkene slik at folk skulle komme sammen til høytidsgudstjeneste. De klarte det ikke med bare de dagene som det var knyttet et kristent budskap til.''

Er dette et godt nok argument?

Legg igjen en kommentar under om hva du mener.

/Requiestcat in pace
''Our lives are made by the death of others'' - Leonardo da Vinci
  • 0
  • 192
  • 192
Nei.
Get ready for a better you
  • 0
Jeg synes at alle dere ateister skal brennes. Snakk om blasfemi.
"Det er lame å sitere seg selv" - littsnill
  • 0
Som 192 sa er svaret enkelt, nei. Jeg bryr meg fint lite om Jan Risan og hans bekymringer. Han kan selv få gjøre som han vil, men ingen skal få lovt å ta vekk ferien min.

Edit: Littsnill, i trolle humør i dag eller?
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
littsnill: Søtt.
''Our lives are made by the death of others'' - Leonardo da Vinci
  • 0
Skulle gjerne hatt en uke til, jeg. Fuck Jan. Littsnill er kul.
  • 0
Nei, ikke ødelegg for resten av oss med de merklige synspunktene dine.
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Jeg har da aldri sagt meg enig i hans teorier. Les igjennom, kjøtthue!
''Our lives are made by the death of others'' - Leonardo da Vinci
  • 0
Siterer littsnill:
Jeg synes at alle dere ateister skal brennes. Snakk om blasfemi.


Vær litt snill a'.
This is great banter, it really is.
  • 0
  • msb
  • msb
Tror ikke at det vil bli flere folk i kirken hvis man fjerner de dagene med fri.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Tåpelig. Hvis folk er kristne og føler at de må gå i kirken i påsken, så får jo de bare gjøre det. Hvorfor er det så viktig at flest mulig skal møte opp?
Riddle me this
  • 0
Ine: Norge er et land bygd på kristne verdier. Om du ikke godtar det, kan du flytte til et annet land. Du kommer ikke til himmelen btw.
"Det er lame å sitere seg selv" - littsnill
  • 0
Veldig enig med deg Ine. Hva er vitsen med at det skal være flest mulig? Poenget er vel å gi meningene til Gud til spesielt interesserte!
''Our lives are made by the death of others'' - Leonardo da Vinci
  • 0
Vær så vennlig og last ned Misjonen 15.04.11 fra nettsiden deres eller iTunes (Podcast)
Fra minutt 38:00 og til sendingen sluttet. Så tar de opp akkurat dette.

http://bit.ly/hFPwjp (iTunes)
http://bit.ly/gz8itu (Stream fra P4 til venstre)
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
La oss ha fri i påsken, men kall det heller vårferie.
  • 0
Kall det Gaming ferie.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Nope.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
  • Enro
  • Enro
Hvis folk hadde hatt lyst til å gå i kirken så hadde de gått i kirken, ferie eller ei kommer neppe til å påvirke noe.

BTW Littsnill så er Norge, til tross for at vi har statskirke og det at det står i grunnloven, et av de minst relegiøse kristne landene som finnes. Ta en tur i kirken på en vanlig søndag under gudstjenesten og se hvor mange som er der kontra hvor mange som bor i det omerådet.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
Eller sammenligne med katolske land sånn som Spania. Artig å se forskjellen!
''Our lives are made by the death of others'' - Leonardo da Vinci
  • 0
Jeg kommer til å melde meg ut av staskirka etter hvert. Synes det er feil at kirka får betalt for medlemmer som egentlig ikke er kristne.
  • 0
Lol, gidd å ikke være kristen.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Det blir urettferdig for:
Hinduister, Buddister, Sikher, Humanister, jøder og Muslimer.
Han vil fjerne fridagene, sånn at vi heller kan gå til kirken? Dat må du til kirken, så til jobben, og så sove. Hva med at alle kristene skal obligatorisk ha et oppmøte i kirken, så fri, istenden for at alle må jobbe?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!