Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg kom over en kvinne på youtube her om dagen som hadde kommentert at islam var ondskap og Jesus er den eneste veien, jeg som ikke er religiøs og er heller negativ til religion ble litt provosert over dette. at hu som en kristen har rett til å dømme islam og alle muslimer.
dere får nå lese brevene som ble send oss imellom, kommentarer blir verdsatt!

Jeg hadde kommentert at Kristendom og Islam er omtrent det samme og at Islam ikke nødvendigvis er noe ondere enn kristendom.

Hu svarer:

Hello. I don't know who you are but I do know that if you believe that Islam and Christianity are even remotely the same, you are badly mistaken.

I will always denounce Islam because I know that it is of Satan. Christianity does not ask people to kill themselves. One of our commandments is "thou shalt not kill". We serve a loving, merciful God- the God of Jacob, Isaac and Abraham.

I wish you the best. I truly do. Please hear me when I tell you that Jesus is the ONLY WAY. Please choose life, not death. Thank you for hearing me.

Jeg svarer( på dette tidspunkt trudde jeg hu var en han):
Islam does not say that people shall kill themselves and if you think so you are badly mistaken my fine sir.

hu svarer:

Then why 9-11, why the Beslan massacres that killed little children? Why all this death from the so called "religion of peace?" Why all of the so called "honor killings" that are NOT honorable at all? Please make sense.

I appreciate your more respectful tone. I am a woman. Please don't let that affect how you treat me, as I've read that Muslims seem to have a deep hatred for women as well. I don't understand that either

Jeg svarer:

the terrorist group called Al qaeda was the ones behind 9/11, And taliban is also another terrorist group who claims to be an islamic group. they are extremists and should not be used as an example. it would be like if i used the crusaders as an example of explaining what christianity stood for, they did many terrible things as well.

I am not religious, dear madame*

Hu svarer:

Dear Asad,

I am not "religious" at all. I do love my God, Jehovah. I have a very personal connection with Him. He is my maker, my deliverer and my Savior. I wish to be clear about something. I do not hate anyone. I hate evil and I know that Islam is evil. I'm not trying to upset you. You seem like a nice man. I don't want to offend but I must be honest and tell you that Jesus is the only way to the Father. I won't preach but I hope that God reveals some of His power to you. I only want the best for you. Don't you see?

Jeg svarer:

I do not feel offended, but who are you to decide whether islam is evil or not? please explain to me, and if who are you to judge others beliefs, i do not judge people by anything, not by their skin colour or belief, but what you are doing, condemning other beliefs and telling them that what they believe is wrong, is something i really despise.

Hva syns du om Religion? er du religiøs? kommenter :D
Jeg beklager for både norske og engelske grammatiske feil!
det kommer mer :D
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
Synes synd på mennesker som lever med slike vrangforestillinger.

Selv er jeg vel nokså religiøs, så ofte som den rasjonelle siden av meg tillater det. Ser vel på meg selv som kristen, for kristendommen har ganske god etikk. Egentlig har jeg ingenting imot religion, og spesielt buddhismen og jainismen er noen av religionene jeg finner mest interessante, igjen så er det etikken og læren som er forlokkende.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Noen religiøse mennesker (langt ifra alle) syns bare sin egen religion er den rette og skal ha alle andre til å tro på den ellers så er de ikke verdt like mye og blabla.. dette er noe jeg synes er veldig provoserende, og derfor provoserer jeg tilbake.. det ender ofte opp med samtaler som denne, eller ikke alltid fullt like høffelige da, fra dems side ofc.
jeg er absolutt enig om at religion er en fin ting om du fokuserer på det rette, som moralen og etikken.

Takk for kommentaren og synspunktene dine!
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
Du kunne slengt i trynet hennes om Korstogene og tempelridderne

Selv er jeg ikke relgiøs for fem flater ører, jeg mener at religion forpester et menneskes sin fra å tenke logisk, kan hende at jeg høres kjempe douche ut nå, men om folk er troende så er det dems valg, så jeg plager dem ikke for det.

Men jeg finner religion interessant av en eller annen grunn.
  • 0
Samtalen fortsetter i skrivende stund, hu har ikke sendt brev tilbake på en stund, men jeg poster så fort som mulig.. jeg er enig med deg også @InsaneM0nk3y, jeg kunne aldri vært religiøs og jeg trur at mange kriger baseres på religion. Religion gjør også et menneske mer trangsynt!

Takk for kommentar!
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
Ja, de fleste kriger foregår vel på grunn av religion i dag, hvis du ser på gaza-stripen, dem har vel holdt på i evigheter å krige om det landområdet pga de forskjellige partene mener gud har gitt dem det området.

Og det i afganistan startet vel pga terrorist gruppene som har mistolket Koranen (sier ikke at alle terrorister er muslimer) som startet den situasjonen der, så dagens krig foregår nok pga krig.
  • 0
Ja, store deler av terror-grupper er nok islamske ekstremister.
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
Religion er noe av det værste som finnes. Korstogene, Holocaust, Gaza krigen og mange terroraksjoner er basert på religiøse forskjeller. Alle har såklart rett og ingen gir seg før alle tror det samme som seg selv. Jeg har ikke noe imot religion som en tro, jeg nekter ikke for at det er noe mer på den andre siden, problemet er at religion er makt, og kontroll. Det korrupt og jævelig, jeg blir frustrert bare på tanken.

"Christian American Mothers Against <insert something cool here>" Jeg blir så jævlig irritert at jeg ikke jeg skal si noe mer om det =P

Noe annet som er ille er at staten og kirka sammarbeider. Det er kvalmt at et land skal styres av folk som tror på eldgamle eventyr. Jeg stemmer ikke på noe parti som ikke er for "Separation of Church and State".

Også et lite klipp fra The Wall =D Se fra ca. 0:50 hvis du ikke gidder å se fra starten.

http://www.youtube.com/watch?v=zf7HXdZawzo&feature=related


Also I see you like Bad Religion =D Very nice!
  • 0
Separation of Church and state? absolutt!
Kirken og staten har ingenting med hverandre å gjøre nå i det 21.århundre. likte filmen forresten, så hele!

Ja, bad religion er fett ^^ så de live i 2008 engang
Men hovedgrunnen til at jeg har banneren er fordi den var kul
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
Gøye synspunkter folk har her.

Siterer asad610:
Religion gjør også et menneske mer trangsynt!


Tvert imot har mange religioner fokus på at man skal forstå andre mennesker.



Siterer InsaneM0nk3y:
Og det i afganistan startet vel pga terrorist gruppene som har mistolket Koranen (sier ikke at alle terrorister er muslimer) som startet den situasjonen der, så dagens krig foregår nok pga krig.


Konflikten i Afghanistan skyldes lange tradisjoner for krangling mellom forskjellige stammer, og at USA prøver å få verden til å danse til sin pipe. Det er heller snakk om imperialisme enn religion. Selv om f.eks. Taliban er muslimske ekstremister så betyr ikke det at deres synspunkter er skyld i hele konflikten.

Siterer InsaneM0nk3y:
Ja, de fleste kriger foregår vel på grunn av religion i dag, hvis du ser på gaza-stripen, dem har vel holdt på i evigheter å krige om det landområdet pga de forskjellige partene mener gud har gitt dem det området.


Palestinerne er folk som har bodd i områdene innerst ved Middelhavet siden jødene ble jagd vekk for 2000 år siden. De har ikke fått beskjed av en gud at det er deres spesielle lille land. Man krangler hovedsaklig ikke på grunn av religioner på Gaza-stripen, man krangler fordi Israel (med USA i ryggen) vil ha enda mer land. De fleste jøder er imot voldshandlingene som begås mot palestinerne, nestekjærlighet til ikke-jøder er jo faen meg enda viktigere for jødene enn nestekjærlighet mot sine egne! Du kan si at det skyldes sionistene i Israel, en gruppe ekstremister opptatt av å skape et stort rike for jødene. Igjen er dette en liten gruppe ekstremister, og ikke hele jødedommen.

Lagt til 2011-05-10 16:49:
Siterer RexRuudy:
Holocaust


Morsom mening. Trodde Holocaust skyldtes Hitlers raseteorier og behov for syndebukker jeg, ikke religion.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Når heg sa det gjør mennesker trangsynt mente jeg trangsynt på den måten at de ikke er villige til å lære nye ting.
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
Er de ikke det? Begrunn meningene dine.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Som ren fakta, at verden er mer enn 12000 år gammel, at menneskene mest sannsynlig stammer fra apene, at jorda ikke er universets sentrum (vet ikke om de holder på den fremdeles). ting som vi som barn blir lært på skolen basicaly.
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
Det har ikke slått deg at Bibelen, Tanach, Koranen, Tripitaka og de vanvittig mange hinduistiske tekstene muligens burde tolkes? Å tro at religiøse mennesker tror blindt på at Adam og Eva vandret fredelig i Edens hage før de ble forvist vil jeg kalle trangsynt.

Darwins teorier vil jeg heller kalle svaret på hvordan det foregikk, ikke hvorfor det ikke foregikk. At jorda er universets sentrum har forsåvidt like mye å gjøre med religion som at mennesker en gang trodde jorda var flat. Dette skyldes dumme mennesker og dumme ledere, ikke Guds mange ord.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
jeg tror ikke at de religiøse menneskene tror blindt på eva og adam, jeg sier at nærmere 80 % av dem gjør det, fordi lederene er konservative og ikke skjønner at de religiøse tekstene er skrevet for tusener av år siden og burde tolkes deretter.

Kult at du viser engasjement!
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
80 %. Hvor får du dette tallet fra? Selv har jeg lagt merke til at de tvert imot tolker hellige tekster slik at de passer nye tider. Hos jødene er det å tilpasse Talmud noe av det viktigste de driver med! Religiøse ledere nektet kanskje for vitenskap i middelalderen, men i vårt samfunn nå vil jeg nokså sikkert si at man har et mer liberalt syn på hva som foregikk.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
ok, 80 % var kun et tall jeg fant på.. men jeg bruker en del av min fritid på å stille spørsmål om religion, og jeg baserer det jeg sier på svarene jeg får.
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
Du, dette kalles fordommer. Ikke bring slikt inn i en diskusjon som dette.

Lurer forresten på om RexRudy vil begrunne påstanden hans om at religion forårsaket Holocaust. Jeg er nemlig veldig spent på den begrunnelsen.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
jeg dømmer ikke alle religiøse.. dømmer de jeg snakker om, som er en stor del av dem..
jeg respekterer alle religiøse så lenge de ikke tror at de er noe bedre enn andre og prøver å presse sin tro på andre.
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Orph
Det nytter ikke å prate med sånne mennesker.
  • 0
Jeg tror grunnen til RexRudy sa Holocaust er pga det gikk hardt ut over jødene, og sist gang jeg sjekket så ble jødedommen regnet som en religion, selv det var mange fler enn jøder som ble tatt med i holocaust, manglende hull i skoleverket...

Når vi snakker om skole, så hadde jeg en naturfag lærer på ungdomskolen som også var prest...han hoppet over hele kapittelet om evolusjon, spurte vi spørsmål om noe som ikke stemte med bibelen så fikk vi anmerkning for å rakke ned på lærer pga religion som grunnlag, å jeg er blodig seriøs med dette og vi spurte ikke på en nedsettende måte, men han freaket ut. jaja, det var off-topic men...
  • 0
Orph:
Så sant, så sant.

Husker min mor fortalte at hun var med i noe som heter "smiths venner".

Hun ble altså født og oppvokst i dette triste trossamfunnet.

Det tok ikke lang tid før hun begynte å stille spørsmål, fordi slike folk har ofte mye rart for seg.

Da hun gikk ut av "smiths venner" mistet hun også alle vennene sine, og ble sett ned på av familie, kun fordi hun ikke trodde på det samme som de.

Disse folkene mener altså at det er bare de som kommer til himmelen (tror jeg) og det er ganske ekstremistisk.

Men selv om "smiths venner" er litt på trynet, er det mange hyggelige folk der. Jeg har familie som er medlemmer der, de har nok mye rart for seg, men ellers så er de veldig greie. Men det nytter ikke å diskutere religion med de.

http://www.daria.no/skole/?tekst=4108

Og Jehovas Vitner er nok de mest ekstremistiske.

http://no.wikipedia.org/wiki/Jehovas_vitner

De feirer ikke jul og slikt. Og de mener at et visst antall folk skal bli sendt til himmelen, mens resten av medlemmene skal bli her på jorden og styre.


Jeg må innrømme at jeg er litt småkristen, men jeg tror ikke at gud har skapt alt.

Jeg liker heller å tro at han skapte de grunnleggende elementene i universet, som førte til jordens skapelse, og opphavet til alt liv.

"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
@Asad

Du kan da ikke bare finne opp egne tulletall og presentere det som fakta? Du snakker til damen om rettferdighet, men er dette rettferdig ovenfor de religiøse du snakker om?

Fin blogg, men når det handler om et så sensitivt og vanskelig tema som religion kan det være lurt å tenke gjennom på hva man sier.

Når det gjelder kvinnen så viser hun tydelig mangel på kunnskap og forståelse, om Islam og også om hennes egen religion. Hun har et forvrengt bilde av Islam og mener naturlig nok at Islam er alt hennes religion ikke er, ondt. Hun sier at kristendommen legger vekt på andre verdier, men likevel er det hun som fordømmer.

Hadde hun prioritert det som står i hennes hellig bok framfor hennes instinkter og følelser så hadde hun forstått at det er slik en tilhenger av Jesus ikke skal oppføre seg. Bibelen snakker om tilgivelse og nestekjærlighet, at du tilogmed skal elske dine fiender, og be for de som forfølger deg og hater deg. Jesus lærte aldri å hate, fordømme og spre usannheter mot andre mennesker og religioner.

Hun er mest sannsynlig fra en veldig konservativ menighet, så sånn sett er en debatt helt meningsløst.

Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Jeg snakker kun om de som er trangsynte og har fått for seg at de er bedre enn andre, jeg sier ikke alle religiøse er tullinger.. tvert imot, og hvis det virker sånn er det ikke meningen.. mulig jeg har formulert meg litt dårlig.. men det er fremdeles utrolig mange som er sånn som jeg snakker om, som trur at kun de som akksepterer gud som deres skaper kommer til himmelen, eller at andre religioner er onde, siktet spesielt mot islam.

@RockFuzzElleven jeg er fullt klar over at debatten meg og henne i mellom er meningsløs, men det er fremdeles interessant!

Tusen takk for kommentarer! kult at folk engasjerer seg!

Lagt til 2011-05-11 08:22:
Hu har endelig tatt seg tid til å svare igjen, så mer vil komme i løpet av dagen!
The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
  • 0
@Asad
Heldig som har sett Bad Religion live da

Jeg så Roger Waters når han var i Norge 2 Mai, var drit bra =D

Og du har helt rett InsaneM0nk3y, jeg nevnte Holocaust fordi det skjedde pga. Jødehat.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!