Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Verden og ikke minst spillindustrien blir okkupert av flere og flere 3D maskiner som Nintendo 3DS i tillegg til at flere og flere spill som kommer støtter 3D. 3D blir bare mer og mer populært på markedet nå.

Jeg har kun en eneste maskin som har 3D tilgjengelig. Det er Nintendo 3DS som man kan spille i 3D, ta bilder i 3D og snart, høre på film i 3D og surfe på nettet i 3D. Uten briller! Mye 3D der ja.

Sony holder også på å okkupere PS3 spillene i 3D. Både Killzone 3 og Motorstorm har 3D og flere og flere spill kommer. I tillegg ahr tredjepartsutviklere begynt å kikke litt på 3D. Også Apple som ryktene sier at neste iPad vil få 3D uten briller.

Jeg digger 3D og liker 3D effekten både med og uten briller veldig godt. Men jeg er ikke en person som er for 3D og jeg vil likevel at markedet ikke skal bli okkupert av 3D spill og 3D okkuperte duppedingser. Men som sagt, jeg liker likevel 3D ganske godt.

Her om dagen hodlte jeg på med å installere en ny driver til skjermkortet mitt (Nvidia GeForce 480 GTX, har 2 av dem). Etter installasjonen var ferdig og jeg startet PCen på nytt så jeg noe nytt. Det vanlgie Nvidia kontrollpanelet kom opp og en ny funksjon var kommet. 3D!

Den nye modusen kalt Nvidia 3D vision lar meg nå spille de aller fleste spillene jeg eier i flott 3D. Jeg er selvfølgelig nødt til å ha briller da, slik at jeg bruker de gamle papp/papir 3D brillene som fulgte med et Donald blad for lenge siden.

Jeg trenger bare å gå innpå hvilket som helst spill (jeg ser i kontrollpanelet hvilke spill av de jeg har som støtter 3D, 95% av spillene mine støtter Nvidia 3D vision). Når jeg har kommet inn i spillet trenger jeg bare å trykke CTRL+T for å slå 3D effekten på og av, CTRL+F4 for sterkere dybde og CTRL+F3 for svakere dybde.

Jeg trodde aldi at min eldgamle skjerm som er rundt 4 år gammel kunne klare denne 3D effekten (og den er ubegripelig kul også). Men som sagt handler det om hvilket skjermkort dman har. Jeg spiller nå nesten alltid spillene mine i 3D, men jeg står enda fast på at 3D ikke burde okkupere markedet ettersom det ikke er helt modent enda.

Men nå kan jeg spille spill som Crysis, Crysis 2, Battlefield 2, Metro 2033, Left 4 Dead 2 osv. i 3D!

<bild>Om Man vil kan man også kjøpe 3D brillene. Men jeg har heldigvis 3D briller.
  • 0
Leste hvor mange ganger du skrev 3D i bloggen, og antallet ble ca. 34
http://www.spiller1.net/ | Søker skribenter
  • 0
Skrev jeg dårlig? Tar imot kritikk!
  • 0
Du skrev langt i fra dårlig! Syntes bare at det var litt morsomt med alle 3D- ordene, hehe
http://www.spiller1.net/ | Søker skribenter
  • 0
Ok. Daså.
  • 0
Spiller du i 3D med rød/cyan-briller? ....
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
HVa betalte du for kortet?
*MacGyver Theme*
  • 0
3D har definitivt potensiale til å bli noe i fremtiden ja, men personlig syntes jeg dagens 3D-effekter er en smule... tamme.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Høre på film i 3D?
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Kult! jeg husker for en stund siden at jeg prøvde og få til 3D på pcen min, hadde så lyst til og spille mafia 2, metro 2033, BFBC2 i 3D osv, men fik det aldri til... :/

God blogg btw =)
"thumbs up"
  • 0
Strategist: Har ingen anelse. Er vel de vanlige papir/papp brillene man får når man ser 3D filmer på kino. De rød/blå brillene.

Venom140: Ingenting. Det forrige kortet brant opp etter 3 timer med Crysis, så jeg fikk 2 nye kort gratis fra Komplett.

Royality-indeed: Se film i 3D ja.
  • 0
Hater å bruke slike briller. Jeg hadde Nvidia 3D Vision før, men jeg klarte ikke å spille med det.

Effekten er ikke bra nok til at jeg orker å sitte med pappbriller mens jeg spiller...

Dessverre...
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Nvidia 3D vision vil i såfall funke veldig bra på mine 2 nvidia geforce Gtx 580 er.
  • 0
God blogg! Litt enig med RockFuzzEleven også...
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
njaaaa vil vel si at red-cyan 3d (rød og blå) ikke e så bra. Kjøpte steroscopic Nvidia 3d vision for noen måneder siden. Det er bedre, men koster mye.

Man må ha 120 hz pc skjerm som koster ca 2-3k og 3d vision som koster 1k så 3d e dyrt. (man må også ha Nvidia skjermkort)
  • 0
Den beste opplevelsen er nok Portal 2 i 3D.
  • 0
Jeg hater 3D og synes det er ekstremt overvurdert. Jeg blir veldig svimmel og kvalm av 3D, men i de små tilfellene jeg ikke blir det skjønner jeg egentlig ikke hva 3D gir. Jeg skjønner rett og slett ikke meningen rundt det. Det verste er at 3D har okkupert kinoene nå. Vil du se en film i 2D må du nøye deg med de små dritt salene.

Jeg er litt snillere med 3D effekten i Nintendo 3DS ettersom man kan justere hvor kraftig 3D effekten skal være. Da kan jeg få en smakebit av 3D effekten uten å sprenge hodet mitt.

Synes uansett 3D er en dårlig og overvurdert illusjon.

"Don't cross the crooked step"
  • 0
Crasy Eyed Gamer93: Man kan justere 3d effekten på Nvidia 3d vision også, men ja 3d er overvurdert og er ikke et must.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!