Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nå er det slutten på skuleåret og vi har fått vite hva vi kom opp i på eksamen.
Jeg kom opp i Samfunnsfag og temaet mitt er Fattig og Rik...
Jeg har funnet ut litt om emnet men ikke mye, så om dere som kan noe om dette temaet legger igjen en kommentar, så hadde det vært til stor hjelp :) Takk på forhånd for svar !
Når jeg får vite hva jeg fikk på denne framføringen skal gi beskjed, til neste gang ;D
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Vet ikke om vi er de eneste i landet som har prøvemuntlig eksamen denne uken, som skal være helt lik den skikkelige eksamen som vi får neste uke.

Hadde en framføring tidligere i år om i-land og u-land, hvor vi skulle sammenligne et i-land og et u-land. Er det noe lignene du skal gjøre på oppgaven din?
  • 0
God idee å sammenligne fattig og rik, men prøv å få med forskjeller både i Norge og resten av verden. India er et veldig bra eksempel ettersom det er store kontraster mellom hvor pengesterke hver enkelt person er.
Kålroten
  • 0
Digg å komme opp i samfunnsfag da! Hadde vært sykt kashmir å komme opp i det. Hvis jeg får spansk dør jeg. Som Kålroten sier er det lurt å få de store kontrastene mellom land, som for eksempel Norge og India. Kan jo også snakke om Norge og Storbritannia 60 år tilbake.
"I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
  • 0
Bare klag litt på kapitalismen så skal det nok ordne seg.

Skulle ønske jeg kom opp i samfunnsfag, jeg kom nemlig opp i naturfag, og da er jeg nesten nødt til å gjøre noe og, ikke bare preike.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
gunmenator: Jeg skal sammenligne litt om i-land og u-land for å vise at det er en stor forskjell.
Kålroten: Jeg skal skrive om India siden der er det veldig stor forskjell på rike og fattige, men takk for tipset uansett ;D En ting til, hva betyr kashmir? ^^

kvidogbleg: Hva er egentlig kapitalismen, forstår ikke helt det der greiene.... ^^
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Begynner å gå rimelig lei det bilde der.

Å snakke om forskjellen mellom fattige or rike er ikke så vanskelig. Du kan gjøre mye sammenlikning her, for eksempel mellom et rikt land og et fattig land (Norge og Tanzania for eksempel).
  • 0
DoGRoG: Hva er galt med bildet ? XD
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Har norsk i morgen, gruer meg
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Har norsk i morgen Oppbrudd og ansvar FTW!
Don't worry, everything is going to work out.
  • 0
Husker jeg kom opp i SMF i tiende. Det gamle jugoslavia og eu var kjedelig. Mener eksamen er noe tøv for man får en ekstra karakter på vitnemålet og faget man kommer opp i er tilfeldig. Derfor blir det også tilfeldig om man får 4 eller 6.
  • 0
Er helt enig med deg på den Zyrocz, bare bull****!! Burde ikke vært eksamen ^^)
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Vi har det i neste uke. Hadde prøvemuntlig i februar, og da fikk jeg 6... Naturfag da
*MacGyver Theme*
  • 0
Hadde prøvemunntlig for ca. en måned siden og da fikk jeg 5+ Hadde om romantikken og nasjonalromantikk i norsk ^^)
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Hvilken lærebok har du?
  • 0
Samfunnsfag for ungdomstrinnet: Kosmos 10 ;D
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Jeg kom opp i Fattigdom og utvikling, med tusenårsmålene som spissing. Det viktige å spørre seg er: "Hva er fattigdom?" "Hvordan oppstår fattigdom?" "Hva er grunner og virkninger til fattigdom?" "Finnes det ulike former for fattigdom?"

Fikk 6'er btw, nokså stolt over den. Bare spør hvis du lurer på noe mer. Samfunnsfag er nokså enkelt etter min mening.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Skal ha en liten muntlig prøve om ikke så lenge..
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
albaga: Lykke til ;D Håper du gjør det bra! Prøv å ikke game så mye i den perioden da ^^ nei serriøst, det har jeg funnet ut ikke fungerer bra ...
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!