Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Et indie spill som snekk seg inn på markedet (følte i hvertfall jeg) som har konseptet med å crafte gjenstander og våpen og byggen ulike hus for å overleve. Mange steder har jeg sett at folk har raget pga dette er utrolig likt Minecraft. Vel... det er vel på en måte det, men samtidig ikke det.

Terraria føles mer objective based enn Minecraft, så lenge de har bosser i spillet, og dungeons og en god del "epic" våpen og items som man kan samle, slik jeg føler det med minecraft så når du finner diamant, så har du funnet det spillet har å tilby, det stopper nesten der.

Terraria har også valgt og legge inn NPCer, som selger deg alt fra Health Potions til TNT. I minecraft så føler du deg litt mer ensom, med mindre du spiller multiplayer, men denne bloggen handler stort sett om single player.

Men når du først har fått tak i den beste armoren og de beste våpenene og beseiret den sterkeste bossen i spillet, da treffer Terraria på et kjedsomhet spot følte jeg. Det er ingen grunn til å mine lenger fordi du har de resourcene du trenger, og mer enn til. Du har utforsket de stedene som kan utforskes, her seirer minecraft, selv om du har funnet disse diamantene så kan du fortsatt bygge for å være kreativ. Kreativ bygging er så gøy i Terraria som i Minecraft.

Noe som hovedsaklig skiller spillene, er jo også det at Minecraft er et 3D sandbox spill,mens Terraria kan vel defineres som 2D adventure.

Selvfølgelig, jeg kan forstå hvorfor reagerte på Terraria's likhet med Minecraft, gjorde det selv første gangen jeg spilte det. Der tok jeg visst feil. For å omsitere CapteinSparkelz litt, så bare fordi dem to spillene ligner på hverandre så er det ikke det samme spillet i ompakning. Mario inspirerte plattform spill i sin tid, tetris har inspirert sin del av markedet. Det vil nok komme flere spill som minecraft og Terraria i fremtiden, som fortresscraft,vil nok komme flere.

for å oppsummere; Minecraft er bedre til å spille for å slappe av og være kreativ, mens Terraria er nok bedre om du vil styre ditt eget eventyr som omtrent en Indiana Jones i søken på geniale våpen og gjenstander.

Personlig liker jeg Terraria bedre for øyeblikket, anbefaler dere som tviler prøve Terraria istedenfor å leve i skepsisen :)

Btw, om noen vil spille Terraria online, så pm c:
  • 0
Trodde du var en idiot når jeg leste tittelen, så leste jeg teksten. :p

Blåkopi kommer vel av blueprints etterligning/stjeling?
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Noe i den duren ja
  • 0
Meh, Liker Terraria bedre, litt mer RPG elementer, og bossene så langt er EPIC! jeg og en kompis drepte nettop det svære øye eller hva fan det heter, og det megasvære ormen
  • 0
Fortress craft er blå kopi av minecraft!
mah boi
  • 0
Bakgrunnsbildet mitt jo.
i5 2500k @ 3,3GHz atm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB "SO" 950MHz @ 1GHz | ASUS P8P67 PRO | Kingston HyperX 1600MHz 8GB (4X 2GB moduler) | Chieftec Nitro 850W | WD Black 1TB x2 | Corsair Force SSD 60GB
  • 0
Ja, jeg er klar over at fortress craft er en blåkopi <.< men det var et eksempel
  • 0
Fortresscraft på XBL var en større blåkopi
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Les kommentaren over din så ser du at jeg allerede innrømte det
  • 0
Minecraft er jo igjen inspirert av andre spill. Foretrekker spill som innrømmer at de ikke er originale enn de som påstår det.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!