Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Anmeldelse av Huawei Titan U8800


Huawei er et relativt ukjent mobiltelefonmerke for svært mange. Men det er nok et av mine nye favorittmerker.

Denne telefonen har slående spesifikasjoner til sjokkerende pris. Bokstavelig talt er den minst like kraftig som flere av mobilene til 3000 kr og oppover. Den er virkelig verdt hver eneste krone, og til prisen på ca 2000 kr, er det et virkelig røverkjøp. Helt suverent.




Form: Trykkfølsom uten taster
Størrelse:120 x 62 x 11,6 mm
Vekt: 135 gram
Skjerm: TFT, 3,8 tommer, 480 x 800 piksler, kapasitiv trykkskjerm, 16 mill farger
Snarveistaster: Tastelås
Inn-/utganger: Micro-USB, minijack
Kortplass: Micro-SD (Inntil 32 G8)
Eksternt antenne-uttak: Nei
Menysystem: Android 2.2
Bluetooth: Ja
3G: Ja
Radio: Nei
Kamera: 5.04 megapiksler
Super-3G: Ja
HSPA+: Nei
Mobilnett: GSM 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz
Super-3G (HSPA): Ja, HSDPA 7,2 Mbps
3G: Ja
Edge: Ja, klasse 10
Bluetooth: Bluetooth 2.1 med EDR og A2DP
Wi-Fi: Ja, 802.11 b/g/n
GPS: Ja, assistert
Henting av e-post: POP3, IMAP4, Exchange
Oppgitt batteritid:Ikke oppgitt
SAR-verdi: Ikke oppgitt

Prosessor: Qualcomm 800 Mhz
Lagringsplass: 4 GBB
Minnekort: Micro-SD, støtter inntil 32 GB
Arbeidsminne: Ukjent
Lagring for operativsystem: Ukjent
Nettleser: Webkit
E-postleser: HTML-støtte direkte, POP3, IMAP4, SMTP, Exchange
Nyttefunksjoner: Alarm ,filbehandling, oppgavebehandling, ordbok, Google Maps, søk, verdensur, stoppeklokke, tidsur, Messenger, notater, oppgaver, kalkulator, Dockuments To Go, Android Market
Synkronisering: Google, Exchange Activesync, Outlook, RSS, Podcast
Mediefunksjoner:Tilfeldig avspilling, gjentagelse, spillelister
Medieformater:MP3, AAC, AAC+, eAAC+, WAV, WMA, MP4, H.264, H.263, WMV
FM-Radio: Ja, RDS
Trådløs stereo (A2DP): Ja
Medieutganger: Micro-USB, minijack 3,5 mm
Javastøtte: Nei
Spill og underholdning: YouTube, ingen forhåndsinstallerte spill

Kameraoppløsning: 5 megapiksler
Autofokus:Ja
Zoom:Ja, digital
Blits eller fotolys: Ja (LED)
Videopptak: 1280 x 720 (720p)
Annet: selvutløser, 4x digital zoom,



Designet er veldig pent, men kan dessverre mine om de andre, dyre smartelefonene. Noe som i og ferseg ikke er noe i veien med! Med tanke på prisen, og spesifikasjonene skulle man trodd at den var ganske så dårlig bygd. Men tvert om. Den er solid, og byggematerialene er veldig bra.
Eneste minuset er at det er rett og slett vanskelig å ta ut batteriet, det sitter så godt. Med andre ord, verken batteriet eller dekselet vil falle av hvis du mister den i bakken.
Under skjermen sitter det 4 berøringsknapper. Men for å være ærlig, synes jeg rett og slett de burde vært fysiske, for det er veldig fort å dulte borti en av de, for eksempel "Hjem", og gå ut av programmet du bruker, med et uhell. Det er kun 2 fysiske knapper. Av-og-på knappen, og volumkontrollen.

Som dere ser her, en absolutt kraftig telefon, og da spesielt med tanke på prisen. Før hadde jeg Samsung Galaxy Spica, en telefon til ca 600 kr mer, og den kan ikke måle seg med denne. For det første, Spica lagget til og med ekstremt på Angry Birds, og hang seg opp flere ganger om dagen. Hvis et program hang seg opp, tok det laaaang tid før telefonen skjønte det, og spurte om du ville avslutte programmet. Her henger den seg opp litt av og til i starten, men går supert etter hvert. Hvis et program slutter å svare kommer det 2 valg opp umiddelbart. "Lukk programmet", eller "Vent til programmet svarer"
Skjermen er veldig skarp, og med pene farger, bidrar den til den gode opplevelsen du får av å bruke telefonen.

Den drar også alt av apps som er på Android Marked og, uten lagg, og den starter også veldig kjapt.
Eneste minuset er at av og til henger ikke skjermen helt med i HQ på Youtube.

Musikkspilleren er flott, lyden er super, men selve musikkmenyen er litt grå og kjedelig.



- KAMERA -


Kameraet er faktisk ganske så bra det også. Med 5 mpx kamera, er de fleste bildene, så sant du har godt nok lys, veldig pene. Fine farger har den også. Kameraet er også veldig bra, men synd at man verken har innebygd redigering til verken bilder eller video, noe som er synd, med tanke på det er en multimedia telefon. Kameraet har også blitz.
Veldig synd det ikke er en egen kameraknapp!



- MENYSYSTEMET -


Menysysteme, og brukergrensesnittet, er veldig, veldig bra. Det går smooth, og ser virkelig bra ut. Det er vanskelig å forklare, men den ser virkelig bra ut, selv bedre enn på svært mange av de populære HTC og Sony Ericson telefonene. Selve menyen scroller nedover på en veldig pen, brukervennlig og frisk måte. Bakmenyen, altså der du selv kan sette widgets, apps, osv ut, er også fin, brukervennlig. På denne scroller du sidelengs. Altså nøyaktig det du forventer fra en Android telefon.
Det er lynkjapt å gå imellom menyene, og den henger seg aldri opp. Man kan velge å ha alle animasjoner, eller bare få, eller til og med ingen. Hvis man har ingen, går det en smule fortere gjennom menyene. Men det sier jo seg selv.

Noe merkelig er det at skjermtastaturet, som forresten fungerer veldig bra, mangler ø og å som "snarveier". Den har bare æ. Altså, for å få å må du holde inne "A" en stund, og det samme med "Ø", altså, hvis du holder inn "O" en stund, får du opp "Ø"


KONKLUSJON:



For å si det mildt, er den verdt absolutt alt du betaler for den og litt til.
Om jeg så hadde betalt 4000 tusen for den, hadde jeg ikke synes den var for dyr. Hvis du har planer om å kjøpe en ny smarttelefon, ikke svi av 5000 for en, kjøp denne. Den er jo ikke helt det samme som de andre merkene sine toppmodeller, men noe stor, merkbar forskjell, er det ikke.

Kort sagt:

- Sprek Android-mobil til lav pris
- Mange funksjoner
- Bra batteri
- Mange tilkoblingsmuligheter
- Bra kamera, bildevisning, super og se film på, og videoavspilling.
- HD video


- Ikke norske taster
- Mye plast i dekslene


Karakter: 9/10


ANBEFALES PÅ DET VARMESTE!
  • 0
Følger whiskeyen med telefonen?
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Haha, yeah, ofcourse!
  • 0
Aha... Så det du prøver å si er at jeg heller burde kjøpe denne til 2000kr istedenfor en iPhone til 5000kr? Det er da ingen merkbar prisforskjell der?

Min bror prøvde seg på en Huawei for et halvt år siden eller noe slikt og den falt ikke helt i smak hos han. Litt for treg i menyene, og en dårlig muligheter for headset. Den hadde bare 2,5 og ikke 3,5 som de fleste headset krever.

Men den du snakker om her virker helt klart veldig kul. Hvordan er den ang. stråling? For meg er det viktig når det kommer til kjøp av mobil.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Har denne telefonen selv og er kjempefornøyd med den. Jeg anbefaler app'en Launcher pro og handcent sms
mah boi
  • 0
Haha, jeg sa aldri at den kan måle seg med Iphone! Angående stråling vet jeg ærlig talt ikke.
  • 0
Batteriet er jo pissdårlig. Lader den hver dag.

Men ellers ganske fornøyd med den! Super-mobil for en "billig" penge.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvordan er den ang. stråling? For meg er det viktig når det kommer til kjøp av mobil.


Ifølge denne listen, er det den topptelefonene som stråler fjerde minst
http://www.mobilen.no/artikler/disse_mobilene_straaler_mest/9378
9


Har selv denne mobilen, og er storfornøyd, selv om kameraet ikke er helt i toppklasse.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Tror den har 0,34 pal stråling eller noe sånt. Det er ekstremt lite, og den er blant mobilene på markedet med minst stråling. Tviler på at din nåværende telefon stråler mindre, Crazy Kraken.

Er en del venner av meg som har denne mobilen, virker som den er ganske populær for øyeblikket. Vurderer å kjøpe en selv, mest på grunn av kameraet som er særdeles bra. Trenger jo nytt kamera uansett.
"Det skal ikke være nøtter i skoleboller, bare sånn gult."
  • 0
Siterer Taxta:
Batteriet er jo pissdårlig. Lader den hver dag.


Det er vel egentlig nokså vanlig når det kommer til dagens smarttelefoner.

Siterer Moiseiwitsch Volodarskii:
mest på grunn av kameraet som er særdeles bra.


Det finnes mobiler med MYE bedre kamera. Selv syns jeg kameraet er helt ok
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Det er vel egentlig nokså vanlig når det kommer til dagens smarttelefoner.


Kommer jo an på bruken og. Min forrige smarttelefon holdt i flere dager, før jeg trengte å lade mobilen. Huawaien er helt uforutsigbar. Plutselig så er den helt tom for strøm. Noe som irriterer huden av meg.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Har ikke hørt mye om Huawei, bortsett fra at det er god kvalitet.
  • 0
Grallen: Kameraet tar bilder med ekstrem god oppløsning. Skal du ha en mobil med bedre kamera så må du nok bla opp noen tusen til.
"Det skal ikke være nøtter i skoleboller, bare sånn gult."
  • 0
Siterer Taxta:
Kommer jo an på bruken og.


Ja, det er vel nettopp det Om man spiller mye på den, surfer mye på nettet n stuff, så er det borte på en blunk. Men om man nesten ikke bruker den, slik som er mitt tilfelle når jeg er på jobb, så er det ikke mange prosentene som er blitt borte når jeg er ferdig.

Siterer Moiseiwitsch Volodarskii:
Grallen: Kameraet tar bilder med ekstrem god oppløsning. Skal du ha en mobil med bedre kamera så må du nok bla opp noen tusen til.


Jaja, kommer vel ann på øyet som ser.

Og til dere som har den, anbefaler å laste ned oppdateringen fra Huawei sine Facebooksider, så man får norsk som systemspråk.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Rikelig med innhold og god begrunnelse for pros and cons. bra jobbet Parkou Gamer
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Tusen takk!
  • 0
Har mobil, ble ikke tatt av stormen for å si det sånn Noen ganger kræsjer mobilen min innmari mye noe gir meg lysten til å kaste mobilen ut av vinduet...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!