Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ja ja, da fikk jeg nettopp inn en melding som sa at det har vært en giganteksplosjon på solen klokken 10:08. Eksplosjonen klassifiseres som X4 noe som er veldig sjeldent. I disse tider hvor solen er svært aktiv, oppleves veldig mange X3 og dette er eksplosjoner som ikke er så alvorlige.

X3 eksplosjoner skader oss og vår skjøre elektronikk sjelden, men når vi får X4 eksplosjoner, ja da kan flere ting ryke samtidig. Alt fra satelitter, strømnett til elektronikk kan fort bli ødelagt under slike eksplosjoner. Det romforskere nå håper på er at denne eksplosjonen ikke pekte mot jorden, for da er vi ekstra eksponert og kan i verste fall føre til ødeleggelser.

For meg beviser dette at solen faktisk er et meget stort faremoment for oss mennesker på lik linje som vi er avhengig av den varme kulen på himmelen. Hadde en enda større eksplosjon skjedd, ja så kunne all elektronikken på jorden ha blitt ødelagt og vi mennesker hadde blitt sendt tilbake til steinalderen hvor eneste måten å få tak i mat var å jakte og fiske. Samlet drikkevann fra himmelen og virkelig levd primitivt. Hadde du klart deg da?

Jeg hadde nok klart meg, men gud for en utfordring det hadde blitt med fire barn å mette. Heldigvis ville menneskeheten ha kommet seg på føttene, men det ville sannsynligvis ha gått noen tiår før alt var som før igjen.

Rundt 12-tiden vil vi få vite om satelittene, strømnettet og elektronikken har klart seg og selv må jeg si at jeg kjenner litt sommerfugler i magen bare å tenke på hvilke konsekvenser solen kan gi oss om den skulle begynne å vise muskler. Selv om vi mennesker er en sterk rase, så er vi også veldig forsvarsløse når alt kommer til sin rett.

Hva ser du på som den største faren for menneskeheten og tror du det er andre ting som kan slå oss ut?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Drøye 10 minutter til... Damn, Bernt Erik, nå ble jeg nervøs!
Kept you waiting, huh?
  • 0
Tror ikke at noe sånt skjer nå, mennesket er alltid negative om sånt.
Men hadde helt klart vært fryktelig! 4 min, så får vi vel se da.

Lagt til 2011-08-09 12:00:
Hmm. Kl er 12 nå. Nothing happened!

Lagt til 2011-08-09 12:08:
8 over 12 nå. Alt fungerer!
  • 0
Nei, takk og pris for det, men vi er veldig sårbare mot slike eksplosjoner og sjansen for at denne eksplosjonen pekte fra oss er der og da slipper vi unna, men hadde den pekt mot jorden, da hadde pipen fått en annen låt.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
I 2012 er tidenes solstorm blitt spådd av forskere, så det er vel bare å vente å se. Uansett tror jeg vi klarer oss uten satellitter over en kortere periode. Nettet hjemme hos oss streiker fem minutter over tolv hver natt.

Telegrafen kan fort komme til å være en undervurdert oppfinnelse.
  • 0
Tror du overdriver litt, vi hadde ikke blitt sendt tilbake til steinalderen Hadde det skjedd noe hadde ikke solen forsvunnet, så planting av frukt og grønt skulle ikke vært så vanskelig. Og moderne fiskestanger klarer fortsatt og fange fisk (ingen pinne med tråd og beinkrok nødvendig ), bare at gårder hadde fått et problem uten strømgjerder
Darkness becomes light, Light falls into darkness. Dreams are connected to each other-- When you fall into a dream, You are connected through dreams to "The world enclosed in sleep".And if you open the "Keyhole of sleep" in that world,
  • 0
Jeg kunne overlevd steinalderen.

Kjøper meg bare en pump-hagle og leker baddass i skogen...
i7 2700k | 32g Ram 1600 mhz | Corsair H100 | Cooler Master Silent Pro 1200w | 3x EVGA Geforce Gtx 680 2gb | Corsair Obsidian 800D | 2x 3TB Seagate Barracuda | 2x Intel SSD 320 Series 120gb
  • 0
Bra det ikke skjedde noen X4 greier..

Men min teori er:

Vi mennesker er en fare for oss selv!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Sier meg enig med Creteck, vi kan utslette oss selv om vi føler for det.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Det er jo verdens undergang snart så...neida.

Uansett er enig med Cretck og sonic og link. Vis vi vil kan vi utslette oss selv...

Det der X4 greien hadde vært ile!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Orker ikke spekulere om slikt, blir jo bare nervøs av det.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Den største faren for mennesket er definitivt aliens, de fleste er bare for dumme til å forstå det.
  • 0
Er tilbake på jorda nå. Måtte bare snu på sola så ikke eksplosjonen gikk mot oss.

Oi, ser dere allerede har fått med dere nyhetene ja. Jammen da så!
  • 0
Jeg er ikke bange for noget! Heller ikke solen
A proud member of The Camel Toe Appreciation Society - TCTAS
  • 0
Vil ikke tenke på sånt, makes me nervous
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Vår største trussel? Oss selv.
Kålroten
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!