Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Til dere som har følgt godt med på nyheter i spillbransjen er det nok ingen bombe når jeg nå vil skrive kort om, ja du rettet riktig, Activision og EA.

De siste dagene har jeg sett hvordan EA beynte å lange ut mot Activision, hvorpå de ønsket dem alt vondt, i setningens mer eller mindre fulle forstand. Skal enkelt innrømme at jeg personlig gleder meg mest til Battlefield 3, og kan vel også avsløre at jeg er større fan av EA sine spill enn Activision (ja, det gjelder fortsatt etter Acitivision/Blizzard). Derimot kan jeg ikke si at det ikke finnes noen mulighet for at jeg kan støtte EA-sjef John Riccitellos måte å fremheve Battlefield: nemlig ved å snakke ned om Call of Duty-serien.

Jeg forstår jo så klart at dette nok er en del av hans plan om å få flere folk til å kjøpe Battlefield, men jeg synes det blir litt vel usmaklig å si, og jeg siterer: "Jeg ønsker å se Call of Duty råtne". Det er ikke noe saklig i en sånn uttalelse, og det er litt trist når dette kan kalles for markedsføring; for det er usmaklig, for ikke å snakke om ganske barnslig.

Hva synes dere? Kan det kalles markedsføring? Tror dere Riccitello vil vinne noe på utsagnet?
  • 0
Kjipe kompanier begge to. Har alltid foretrukket Valves måter å gjøre ting på.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Jeg sysn han EA duden (gidder ikke skrive navnet) oppfører seg latterlig.
Han er som en desperat drittunge, bare værre.
Håper for all del ingen liker det han sier.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Hvis jeg tar ikke feil ift. markedsføringsloven (lærte om den på service) så er det faktisk ulovlig å sverte konkurrenten. Det er for at alle skal ha lik mulighet til å selge sitt produkt.

Hentet fra Markedsføringsloven:
Kapittel 6: Beskyttelse av næringdrivendes interesser:

§ 25. God forretningsskikk

I næringsvirksomhet må det ikke foretas handling som strider mot god forretningsskikk næringsdrivende imellom.

Kilde: http://www.lovdata.no/all/hl-20090109-002.html#1

Nå er dette en lov for oss forbrukere vel og merke. Men det var dette jeg fant når jeg googlet det.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Ja, jeg har også sett den! Godt du tok det opp, btw!

Det man derimot skal tenke litt på, er at disse lovene gjelder for Norge, så jeg tviler på at EA Games og Activision bryr seg særlig mye.. Noe som er ganske synd.
  • 0
Du burde innse hvor latterlige de er uansett.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Ja Zid. Det er sant. Men jeg vil da også gå utifra at de har lignende lover i andre land.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Liker ikke helt den skjitkastingen der nei og håper de tar seg sammen selv om de er konkurrenter. Selv gleder jeg meg til BF3 mest, men ser også frem til MW3
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!