Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Flere av dere har stilt spørsmål om hvorfor vi ikke har publisert noe anmeldelse av Deus Ex: Human Revolution enda. Vi kunne ha anmeldt det til printmagasinet (som første norske spillmedie) som ble sluppet tidligere denne måneden, men valgte å la være.

Grunnen er enkel:

Utgiverne stilte krav som vi ikke kunne akseptere. Jeg skulle mer enn gjerne tilby dere en anmeldelse av Deus Ex: Human Revolution på nåværende tidspunkt, men vi vil aldri la press fra utgivere få diktere våre synspunkter.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Jaja, hadde vært moro å lese GRs anmeldelse, men syns det er flott at dere ikke lar noen andre bestemme over deres meninger!
Let the voice of love take you higher
  • 0
Hvilket betyr at dere skulle gi spillet en lavere karakter enn hva Square Enix ville godta?
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Kan også bety at dem ikke fikk en anmelder-kopi av Square fordi dem ville skrive rett i fra levra i steden for å ramse opp et manus gitt av utgiverne?
  • 0
Dere gjorde riktig valg her.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Det var det jeg visste! Korrupsjon og elendighet! Har dette foregått ofte? "Krav til anmeldelser"... for noe tøys. Tviler på at det er kun Square-E som kommer med slike krav.
"Hvis dere gir det mindre enn 8/10 kan dere si farvel til eksklusive pressevisninger og reklameinntekter!"
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Vet at dette er et gjentagende problem i spillmedia. Det dukker sporadisk opp diskusjoner rundt temaet i Twitter-strømmen min omtrent hver gang et storspill lanseres.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Bare for å oppklare: Anmeldelsen kommer, men den vil ta noe lengre tid enn hva som hadde vært optimalt. Men den kommer, med Gamereactors evig-gyldige 100% ærlighets-garanti.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Er det greit å spørre om hvilke krav de kom med?
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
Det er helt greit å spørre om Djani, men det blir ingen ytterligere kommentar.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Hei Kristian, du impliserer her at andre medier har gått med på kompromiss og latt seg diktere av Namco Bandai for å anmelde spillet denne uken. Dette stemmer ikke.

Det kan godt tenkes at Namco-Bandai har stilt urimelige krav til eksklusivitet for en print-anmeldelse som skal trykkes i Gamereactor, det opplevde jeg ofte da jeg var GR-redaktør.

Men det har overhodet ikke vært stilt noen krav til ikke-eksklusive anmeldelser av Deus Ex som medier over hele verden har publisert denne uken. Det eneste vi har forholdt oss til fra utgivers side er en embargo på publisering av anmeldelser som var satt til mandag denne uken 18:00. Anmeldelsene på Spill.no, Pressfire.no og Gamer.no er 100 prosent ærlige.
/Jon Cato Lorentzen, sjefredaktør
  • 0
Det er Square Enix som er utgiver på DE ikke Namco Bandai
  • 0
Namco-Bandai distribuerer spillet i Norden på vegne av Square-Enix, og tar seg også av PR for spillet her.
/Jon Cato Lorentzen, sjefredaktør
  • 0
oboyoboyoboy Jon Cato med en kommentar!

Oh well, gleder meg til å høre hva dere faktisk mener om spillet!
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Jon Cato,

Hensikten med dette er ikke å implisere noe som helst, men heller å fortelle leserne våre hvorfor vi ikke har publisert anmeldelse av spillet.

For å gjøre det hele litt mer ryddig:

Kravene omhandlet printmagasinet, noe som utelukker spekulasjoner rundt integriteten til norske spillmedier på nett.

Dette er ikke ment som et sleivspark mot norsk spillpresse, men heller å informere leserne våre om situasjonen. Vi har tatt et standpunkt, og som en følge av dette har vi ennå ikke publisert anmeldelsen.
Kristian Nymoen - Sjefredaktør
  • 0
Og for å klargjøre ytterligere fra min side: Min mening med kommentaren over var ikke at andre anmeldelser er uærlige. Det var kun ment som en dårlig spøk fra min side for å prøve å se lyst på situasjonen.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Hohoho diskusjon mellom Sjefsredaktør og Eks-Sjefsredaktør! + GR skribent!
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Vil bare skyte inn at det ikke er noe som helst i innlegget til Kristian som antyder at andre medier har latt seg påvirke av press fra Namco-Bandai. Det er, med andre ord, ingen grunn til å innta en defensiv holdning.

Hvorvidt andre norske spillmedier har blitt underlagt samme krav skal jeg ikke spekulere i, og det burde strengt tatt ikke være fokuset her, heller.
  • 0
Defensiv holdning? Nja, det er tross alt dere som har tre ansatte til å snakke for dere Nei da.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Siterer Jon Cato:
Hei Kristian, du impliserer her at andre medier har gått med på kompromiss og latt seg diktere av Namco Bandai for å anmelde spillet denne uken. Dette stemmer ikke.


Hei Jon Cato, flott å se deg innom her igjen.

Men jeg ser ikke helt hvorfra du drar påstanden din om at noe impliseres om andre norske spillmedier i bloggen. I bloggen redegjøres det kun i enkle fakta for hvorfor vi så langt ikke har ført anmeldelse av Deus Ex.

Det presiseres at saken gjelder printmagasinet (og eksklusivitet), og det er ikke på noen måte sleivbemerkninger eller implikasjoner rettet mot andre medier å finne i bloggen. Det er ikke hold for å påstå at vi impliserer noe ved å overfor våre lesere forklare Gamereactors forhold til denne lanseringen.

Vi er ikke tjent med å komme med sleivbemerkninger mot andre medier, og har bare grunnlag for å konsentere oss om vår egen integritet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jøss, vi skal ikke få med resten av administratorne og moderatorne til å svare Jon Cato, mens vi først er så godt i gang?
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Gaming. Serious Business!
  • 0
Tar dere den tid dere trenger.

Hyggelig at du stakk innom Jon Cato.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Kult at Jon Cato stakk innom ass!

Ta den tid dere trenger...
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Strategist: Det var ikke presisert i den opprinnelige bloggen at dette kun gjaldt print-anmeldelsen, derav misforståelsen.

Hvis noen hevder at de ikke har anmeldt et spill på nåværende tidspunkt fordi de må gi etter for urimelige krav fra utgiver impliserer det jo at andre medier som har publisert anmeldelse på samme tidspunkt da har gitt etter for kravene.

Jeg skjønner at Kristian ikke hadde ment det som noe sleivspark mot andre medier, men når lesere kontakter meg og sier GR hevder spill.no-anmeldelsen er kjøpt og betalt av Square Enix, må jeg nesten reagere. Flott at Kristian har presisert innlegget ytterligere.
/Jon Cato Lorentzen, sjefredaktør
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!