LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Blogger

      Her kan du kommentere alle brukernes blogger

      Jeg velger å tro at de fleste ønsker å gjøre gode kjøp. Jeg var blant de trofaste gamerne som travet ned til den nærmeste elektrosjappa og kjøpte 3DS på release-dagen. Jeg la ned 2.400,- kroner for konsollen med ett spill, og etter å ha spilt Ridge Racer 3D fikk jeg umiddelbart følelsen at dette var et godt kjøp.

      Men etter å ha brukt konsollen litt la jeg merke til at konsollen hadde noen mangler og problemer. Selv om konsollen er et teknologisk fremskritt fra forgjengeren, så føles det ut som om spillopplevelsen har tatt noen steg tilbake. Grafikken og skjermen er bedre, men batteritiden er vesentlig dårligere enn forrige generasjon. I tillegg blir batteritiden enda dårligere når man bruker 3D-effekten på spillene - noe som er 3DS' sitt største salgsargument. 3D er i og for seg kult, men illusjonen blir brutt hver gang man flytter noen millimeter på skjermen - og etter en times tid med spilling kjenner man at både nakke, hode og øyne er veldig slitne. Dessuten har berøringsskjermen ikke blitt nevneverdig forbedret siden den originale DS-en ble utgitt i 2004. Kom igjen, Nintendo, gi oss skikkelig touch!

      Nå - seks måneder etter at konsollen ble sluppet føler jeg ikke lenger at 3DS var eller er et godt kjøp. Som nevnt er det lite som forsvarer at du skal betale mer for en dårligere opplevelse med 3D-gimmik. Nintendo har innsett dette og har, til alle 3DS-eieres irritasjon, gjort et betydelig priskutt på konsollen - den er nå mulig å skaffe til ca 1.400 kroner. For gamere som betalte blodpris for 3DS-en har Nintendo sagt at vi skal få noen spill fra åtti-tallet helt gratis, også kalt Abassador Programme. Jeg syntes også at forsøket Nintendo gjør for å bøte på det plutselige priskuttet er døvt, og det er alt for lite i forhold til priskuttet.

      Nintendo har også annonsert at de føler at 3DS ikke er klumpete og stor nok, så de har laget en plastbit som gir enda en styrestikke, noen knapper og muligens også en senebetennelse fra en annen verden. Setter man plastdingsen sammen med 3DS-en blir det hele like lekkert som et åpent bruddsår, og jeg skjønner ikke for mitt bare liv hva Nintendo holder på med. Det hviskes også at Nintendo kommer til å komme med en ny konsoll om ikke så alt for lenge, da med to stikker. Det håper jeg virkelig ikke skjer. For å toppe det hele virker det ikke som Nintendo kommer til å fremme 3D med sin neste konsoll, Wii U, noe som egentlig innebærer at Wii U er en uforståelig kombinasjon av Wii og DS(i). Hvorfor blir jeg sittende med følelsen at jeg satser mer på 3DS enn det Nintendo gjør selv?

      Er det rart jeg blir frustrert? Er det flere som deler min irritasjon over Nintendos arroganse?
      Richard Imenes
      • 0
      Jeg føler meg mer og mer ferdig med Nintendo, for å være helt ærlig. Trist egentlig.

      For fire år siden tenkte jeg bare gull og grønne skoger om Nintendo, nå. Vel, det skal ikke nevnes her hva jeg tenker om dem nå. La oss bare si at jeg føler meg sviktet av Nintendo, Wiien skal ut av hus straks jeg føler meg lei av Skyward Sword. Noe som minner meg på noe annet, når kom Nintendo sist med en ny originaltittel, som virkelig slo ann? Jeg tror Nintendo bør innse at de ikke kan holde stort lengre på Mario og Link. De bør inderlig komme seg noen steg videre, viss ikke er det helt klart over og ut for min del.
      "You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
      • 0
      3DSen kunne vært bedre, men har alikevel storkost meg med Ocarina of time og Starfox 64.

      Må også huske at med ambassador program får man også 10 GBA spill gratis.
      "Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
      • 0
      Har ikke prøvd den enda, men uansett så er jeg enig med DSN. Har blitt lei av Nintendo akkurat nå og da mener jeg Wii. Det er kanskje bare Super Mario Galaxy som gjorde konsollen så viktig for meg. Men nå kommer jo snart Skyward Sword jeg helt sikkert kommer til å kjøpe litt sent i desember.

      God blogg, btw.
      "Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
      • 0
      Skal ha PS Vita jeg. Har ikke planer om DS, og har aldri hatt det heller.
      PS Vita FTW
      • 0
      sonic og link: Jeg har sikkert brukt... 50 timer med konsollen... Det er ikke så veldig mye, med tanke på at jeg har eid den i 4296 timer...
      Richard Imenes
      • 0
      moro å høre at folk skriver de har blitt lei av nintendo. Virker helt sykt med tanke på at de er de eneste som lager spill som er orginale. Sony og microsoft lager bra og moro spill. Men jeg får alltid følelsen av at jeg spiller det samme. I hver eneste oppfølger så skal det alltid være det samme. I Nintendo sine så forandrer de spillet helt, ingen av zelda spillene er like og de føles nye ut hver eneste gang.

      DSN: og grunnen til at jeg kjøpte 3DS er fordi jeg ville spille Zelda og Mario. Hvis de hadde kvittet seg med de to så ville ikke jeg kjøpt den. Jeg liker zelda og mario, har mange gode minner fra det.
      Yeah Mr.White! Yeah Science!
      • 0
      Angrer bittert på mitt kjøp av Wii, vet ikke hvor jeg har den engang. I tillegg har jeg bare rundt 5-6 spill, så...ja.
      Emma Watson er skikkelig digg.
      • 0
      Siterer crayak:
      Hvorfor blir jeg sittende med følelsen at jeg satser mer på 3DS enn det Nintendo gjør selv?


      Godt poeng.
      Kristian Nymoen - Sjefredaktør
      • 0
      Siterer Kristian:
      Citerer crayak:
      Hvorfor blir jeg sittende med følelsen at jeg satser mer på 3DS enn det Nintendo gjør selv?


      Godt poeng.


      Godt observert.
      Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
      • 0
      At 3DS ikke er like hot som DS var i sin tid er klart, men jeg synes konsollen i likhet med Wii får litt hardere medfart for spillutvalget sitt enn den fortjener.

      Den har nå vært ute i et en 6-8 måneder. Det er ikke så utrolig lenge, og det er uvanlig at konsoller har et bra spillutvalg innen et slikt tidsrom etter lansering. Det var ikke tilfelle med PS3, ikke 360, ikke den originale DSen. At disse konsollene muligens hadde en generelt tettere lanseringsplan enn 3DS er godt mulig, men det tok likevel sin tid før en fikk noe og virkelig bite tenna i der også.

      Dette siste påfunnet fra Nintendo, denne ekstra analogspakedingsen, virker dog svært lite gjennomtenkt. Det er rett og slett umulig å fatte hvordan en slik ting kan ha kommet seg forbi idestadiet. Å bruke en slik svær klumpete greie på en håndholdt konsoll i 2011,en tid der all elektronikk er dominert av minimalistiske former, det kan umulig bli annet enn noe for de få.

      Jeg er også enig med DSN i at Nintendo i større grad bør satse på nye spillserier og konsepter. Nintendo er flinke til å være kreative innenfor gamle rammer, men de er alt for konservative når det gjelder helt nye spill.
      This is great banter, it really is.
      • 0
      Selv er jeg forelsket i Nintendo på nytt. Så fort de flesker til med et nytt Zelda, er jeg fornøyd.
      • 0
      Crayak: Har ikke brukt den stort mer jeg heller, dog det kommer jo mange gode spill som for eksempel Mario kart 7 i løpet av høsten/vinteren.
      "Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
      • 0
      Har selv 3DS, og selv om jeg er enig i noen av punktene(kan si meg enig i dårlig batterilevetid), liker jeg konsollen fortsatt.

      Jeg bryr jeg lite om 3D-effekten, og tar den for det meste bare på i begynnelsen av spillet for å se, eller spesielle scener. Ellers er den av. Glem hva som er "salgsargumenter" og "gimmicks" og whatnot, jeg kjøper konsoller for spillene, 3D eller ikke. Selv har jeg btw. aldri hatt noen problemer med touchscreen, verken på 3DS eller mine gamle DSer(vel, kanskje litt på min DS Fat, men det var først etter å ha hatt den i mange år) Dårlig spillutvalg... den kom jo ut for noen måneder siden, som ikke er så lenge. Kommer dessuten mye spennende senere på året og neste år, så jeg venter i spenning!

      Syns heller ingenting om den nye spaken, og med mindre den er nødvendig i et eller flere spill jeg skal ha, holder jeg meg unna.

      Og selv om jeg liker Mario og Zelda, ville jeg ikke sagt nei takk til nye serier fra Nintendo.
      Take off every zig, for great justice
      • 0
      jeg tror den eksta styrespaken kan være et bra tilegg for seriøst voksne menn med store hender som vil spille fps shooters. Ergonomisk skal den visst nok være kjempebra, sier de som har prøvdt den. Jeg personlig syns Zelda funker helt utmerket med en styrepad. Apropo estetikk så syns jeg clamshell designet er mer casual og ok å se på, enn ps vita. Tar du med deg ps vita på jobb, kan alle se at du har med et videospill med j med knapper og stikker. Tar du med 3ds, ser de bare at du har en gadget som kan være hva som helst. Selvfølgelig, for en hard core gamer som deg, så bør du ta å kjøpe deg en vita. Den er forøvrig større enn en 3ds, og batteritiden skal være like dårlig. Da vil du kunne få bærbare ps3 opplevelser. Ang. priskuttet - Du vil jo få 10 gameboy spill også da, men det koster å være første mann. Jeg glemmer aldri hvor mye playstation 3 kosta i byrjinga. Å grine over priskutt på teknologi er like naivt som å tro at det ikke kommer en ny modell med flere funksjoner. Alle som har ipad1 nå ønsker de har ipad2. Neste år kommer sikkert 3ds lite med to styrepads, året etter kommer 3ds XL lite. Sånn er nintendo sin buisness modell, og sånn har den vært lenge. Hvis du ikke har innsett det før nå, kan du ikke regnes som særlig opplyst innen videospill bransjen. Jeg blir ikke sittende med en følelse av du satser mer på 3ds enn nintendo gjør. Hvor mange spill har du under produksjon som snart skal lanseres på markedet? Nei, nintendo skal ikke fremme 3d med sin neste konsoll. For det er Sony si kake. Nintendo lager ikke 3d tv, sony gjør det. Selvølgelig har ikke nintendo tenkt å legge opp til 3d spilling på storskjermen. Nintendo sitt argument er jo at 3d skal være brillefritt. Dessuten; et brent barn brenner seg ikke to ganger. Nintendo skal ha cred for at de gutsa på den 3d dritten. Heldigvis kan vi skru den av. Du skrev noe om to styrestikker. Jeg forstod ikke hva som var poenget ditt der. Men det er sant at nintendo lager anderledes konsoller med snodige kontrollere. Nintendo har en annen tilnærming til spill markedet enn sony og microsoft. Og til slutt: det har vært mye snakk om de fallende nintendo aksjene i kjølvannet av den svært skuffende lanseringen av 3ds. Så nå blir det kjempespennende å se utviklingen på aksjemarkedet for Sony og Nintendo. Både Sony og Nintendo har dalt kraftig det siste halve året. Det skyldes jordskjelv, sterk yen i forhold til relativ svak US Dollar og EURO, og generell finanskrisestemning i verdensmarkadet. Sony har virkelig hatt store problemer med økonomien pga jordskjelvet. Når Sony nå lanserer vita som en high end maskin, blir det svært spennende å se hvordan den klarer å selge sammenlignet med 3ds. Der hvor 3ds teoretisk kan selges i bøtter og spann med pokemon og mario som leketøy til barn, har sony definitvt mer å tape på utviklingene av android og ipad tablets. Personlig mener jeg de beste spillene og den beste softwaren til voksne lages av nintendo. Men det er jo min smak da, og smaken er jo som baken. Det skyldes sikkert også at jeg er litt eldre enn dere andre her inne. Det er ikke alt som er like bra, men det beste som kommer ut, er det nintendo som lager mener jeg. Og derfor koster det også mye mer. Nintendo er et selskap som lager fantastisk software. Takk for meg. -agentx02
      • 0
      Jeg kjøpte også 3DS på release, og er misfornøyd burde definitivt spart pengene til Vita.. Er bare blitt en vane å kjøpe nintendos håndholdte etter Gameboy color.
      • 0
      Siterer agentx02:
      jeg tror den eksta styrespaken kan være et bra tilegg for seriøst voksne menn med store hender som vil spille fps shooters.

      For å være helt ærlig her: Jeg tviler litt på at mange seriøst voksne menn kommer til å spille mye på 3DS. Dessuten vil jeg påstå at FPSer hører hjemme på PC eller konsoller som har litt mer futt og litt større skjerm.

      Siterer agentx02:
      Å grine over priskutt på teknologi er like naivt som å tro at det ikke kommer en ny modell med flere funksjoner.

      Det er i og for seg helt sant, og teknologi faller relativt raskt i pris i forhold til mye annet. Likevel har verken PSP, PS2 eller PS3 som alle kostet relativt mye på releasedagen, falt så mye i pris på de første seks månendene som det priskuttet Nintendo introduserte. Et prisfall på nærmere 30% av konsollens opprinnelige verdi er å spytte i øynene på de som er tidlig ute med å tilegne seg ny teknologi.

      Siterer agentx02:
      Sånn er nintendo sin buisness modell, og sånn har den vært lenge. Hvis du ikke har innsett det før nå, kan du ikke regnes som særlig opplyst innen videospill bransjen.

      Igjen syntes jeg du har et godt poeng, men det at Nintendo utgir "nye" konsoller hele tiden gjør det ikke riktig eller bra. Jeg føler også det blir litt feil å sammenligne håndholdte konsoller med Ipad. Ipad er en datamaskin man bruker til mange flere områder enn å spille, og det er like naturlig å oppdatere den, som å oppdatere en hvilken som helst annen datamaskin. Konsollene har en litt annen livssyklus, og for meg som gamer gir det en trygghet i å vite at konsollen jeg investerer i kommer til å fungere fint de neste tre-fem årene.

      Siterer agentx02:
      Du skrev noe om to styrestikker. Jeg forstod ikke hva som var poenget ditt der.

      Sjekk ut 3DS-tillegget her!

      Siterer agentx02:
      Nintendo er et selskap som lager fantastisk software.

      Jeg er ganske enig med deg der, men det hjelper lite å ha god software når hardware-en ikke strekker til. Sony opplever noe av det samme: Det hjelper ikke med god hardware når software-en ikke strekker til...

      Jeg er også ganske spent på PSVita og kommer sikkert til å svi av alt for mye penger på den konsollen, akkurat som jeg gjorde med PSP i sin tid.

      Flott at du kommer med tanker rundt dette. Det får meg også til å tenke gjennom argumentene mine en ekstra gang for å se om jeg faktisk mener det jeg mener.
      Richard Imenes
      • 0
      Jeg kjøpte ikke 3DSen ved launch..jeg kjøpte den nå for et par dager siden og har hittil storkost meg med maskinen. Batteritiden er en begrensning ja. For min del blir det ikke det største problemet da jeg sjelden tar med meg håndholdte konsoller ut på tur. Så jeg er sjeldent langt i fra ladestasjonen.

      En annen kritikk er jo at folk blir sliten i både hode og øyne når de spiller den, jeg har ikke opplevd dette, men det er en ting som er veldig individuell.

      Jeg sitter alltid oppreist og gjerne ved et bord når jeg spiller så jeg vet ikke om det hjelper, men jeg får ingen av de symptomene som flere har påpekt.

      Jeg kjøpte også denne konsollen nå litt sent for jeg følte den lanserte alt for dyrt og det var veldig lite spill av interesse i begynnelsen, men nå kjøpte jeg den med Ocarina of Time og Skylanders, har det gøy med konsollen enn så lenge, og jeg ser frem til Mario Kart og Super Mario 3D Land senere i år
      The Dude abides. ||| http://backloggery.com/stevevice
      • 0
      Crayak: Du kan jo donnere den til meg?
      Neida, synd å høre at du ikke liker den
      Selv liker jeg godt Nintendospill, og vil gjerne ha en billig Wii eller noe, men det er ikke så veldig viktig.
                                                          • Veni, Vidi, Cessi •
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!