Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er mange som har bursdag for tiden. Bare i dag kan Norge skryte på seg en 40-årsdag av kongelig karakter. I venneflokken min er det mange september-barn, og redaksjonens egen Bernt fylte år for ei knapp uke siden.

Dagen i dag er i mitt hode derimot viet til to store personer. Eller, ikke store i fysisk forstand, med mindre du tenker sidelengs. For de to personene som fyller år i dag er hobbiter, og er dermed temmelig kortvokste.

Likevel tror jeg ikke det er noen som vil diskutere heftig med meg når jeg betegner Frodo og Bilbo Baggins (evt. Lommelun) som store personligheter. Som hovedperson for hver sin del av Tolkiens legendariske fantasy-epos er dette to hobbiter som har en sentral del i mange leseres hjerter. Når Bilbo på nytt entrer filmlerretet neste år er det i tillegg stor sjanse for at enda flere eventyrlystne hjerter vil bli vunnet.

Dagen i dag er ifølge Ringenes Herre fødselsdagen til begge hobbitene, og er dermed verdt en ekstra oppmerksomhet. Gratulerer med dagen, Bilbo og Frodo!

Nei, i dag må det vel være passende å se Lord of the Rings: Extended Edition på blu-ray. Eller har dere forslag til andre måter man kan markere dagen på?

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Hipp hipp hurra! Man kan jo alltids se EE på Blu-ray mens man spiser second dinner?
  • 0
Whoopwhooop!!
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Gratulerer med dagen Frodo og Bilbo. Har kun extended edition på DVD, ikke blu-ray.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Så filmen for ikke så lenge siden Så feiret på forskudd
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Bernt har bursdag på samme dag som meg, just so u know it Ingar
  • 0
Gratulerer med dagen Frodo og Bilbo!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Gratulerer Frodo og Bilbo! Man kan jo spille lord of the rings online, mens man har Ringenes Herre-maraton.
"Microsoft is not the answer. Microsoft is the question. NO is the answer."
  • 0
Å, jeg har en!
Øve til matteprøve!
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
La meg se vis jeg ser hver eneste kopi jeg har av filmene blir det 3+4+6=13?
neiiiiiiiiiii det er ikke nok tid til og se alle
  • 0
Litt off-topic: Er drit lei ringenes herre filmene, men vurderer å se extended edition. Er det mangle flere scener så de blir verd å se, eller er det bare noen få?
  • 0
Svænni: Hvor lei du er av filmene kan jeg ikke vurdere. Men at Extended Edition gir filmene et nærmest nytt preg er jeg ikke i tvil om. Med nesten 30 min ekstra pr.film er det mange spennende og rike detaljer som følger med. Noen scener er utvidet sammenlignet med kinoversjonene, mens andre igjen er fullstendig nye. Og for den som har lest bøkene, blir Extended Edition en mye mer verdig filmopplevelse.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Da blir det så jeg får tak i extended edition
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!