Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

At sosiale medier er blitt viktig er det ingen tvil om og mange ungdommer som voksne bruker mye tid på disse. Selv må jeg vel innrømme at jeg bruker litt tid på Facebook og føler det er et viktig sted å "treffe" familie og venner. Utrolig hvordan tidene har forandret seg. Før dro man ut og besøkte sine venner, mens at man nå treffer alle sammen via Facebook.

Det har blitt kjørt en rekke undersøkelser og det viser seg faktisk at folk heller vil bruke Facebook enn å gå ut og treffe venner. Selv synes jeg nå det kanske bør finnes en mellomting her og det beste er nå å snakke med vennene øyne mot øyne. Faktisk er Facebook blitt like viktig som mat, drikke og tak over hodet for de unge (ifølge TA.no). Det sier litt hva vi mennesker synes om det sosiale mediet. Facebook har rett og slett blitt en del av livet.

Hvordan er det med deg? Mener du at det er like viktig å snakke med venner på Facebook som i virkeligheten eller er rett og slett dette helt på jordet?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Skal innrømme jeg er på Facebook en god del. Men det er mest bare i bakgrunnen, også sjekker jeg litt nå og da, HVIS jeg er på PCen da. Gidder ikke streve for å finne en måte å komme på face om jeg er ute eller et sted uten nett. SÅ viktig er det ikke. Kunne nok klart meg uten, men er jo kjekt da
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Vel, ser jo vennene mine på skolen og sånt, men de siste årene har mye av samtalene etter det gått over Skype/MSN/Facebook. Selvfølgelig møtes vi og fester sammen, også. Vil si at ting er i grei balanse der.


Nå er jeg en massiv introvert så en livsstil der jeg holder kontakt med venner via sosiale medier og IM er egentlig helt perfekt. Har virkelig ikke sansen for alt maset om at du må ut og være aktiv.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Hørte om en test som sa at 1 av 5 ungdommer sa at de heller ville miste alle vennene siden og beholde internett enn å miste internett og beholde vennene sine.
  • 0
Har ikke Facebook profil, så det sier vel sitt.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Tilbringer litt tid på facebook, men da maks 10 min per dag.
Er ofte med venner, og tilbringer heller tid med dem enn på facebook.
Er derimot endel på MSN. Der snakker jeg gjerne med folk jeg ikke er sammen medpå fritiden.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Bruker kanskje 2min på facebook daglig bare for wordswithfriends, resten av facebook bryr jeg meg fiiiint lite om.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Er på facebook daglig, og det er veldig praktisk å bruke til å spre beskjeder eller snakke med folk man kanskje ikke snakker med på skolen o.l. Men jeg liker best å være sammen med venner og bekjente, og ikke snakke med dem over internett. Men som sagt, facebook er sosialt.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Har vært på facebook 1 gang siden jul ifjor.
Pratet aldri med noen av de på vennelista uansett, så jeg har egentlig ingen grunn til å være der.

GR derimot...
Hadde nok ikke tatt lett på en lang periode uten tilgang til alt fjaset vi prater om her
  • 0
Er faktisk en del på facebook for tiden. Synes det er gøy, men selfølgelig tenker ikke mye på det....
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
I`m on facebook now!!!
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Jeg er bare på Facebook i "bakgrunnen", sjekker statusoppdateringer da jeg logger på bare. Dette er som regel på hverdagene, i helgene er jeg sjelden på pc'en. Da blir det som regel å dra til kamerater og vorse, så på en fest som noen arrangerer, våkne opp på et random sted dagen derpå og huske ca halvparten maks av dagen før
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg var fryktelig mye på facebook før. Skrev masse teite statusoppdateringer jeg i dag skammer meg voldsomt over. Har naturligvis slettet dem. Nå som facebook er et skikkelig stalkers paradise med den nye oppdateringen så bruker jeg minimalt med tid på. Snakker med et par stk. ekstra gode venner men det er det.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Bruker kansje 10-30 sekunder i uken.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Bruker Facebook til å snakke med kamerater. Og folk som man ikke snakker så mye med til vanlig. Men er sikkert innpå 10 minutter daglig.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Har andre måter å kommunisere med mine venner på, så har ikke tatt meg bryet med å lage en Facebook profil og tviler på at det kommer til å endre seg med det første.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!